متخصصان بازاریابی اینگونه فکر می‌کنند

0

بازاریابی نسبت به سایر حوزه‌ها بیشتر چندوجهی شده است‌ و هیچ‌کس بهتر از مجریان بازاریابی که این تیم‌ها را مدیریت می‌کنند، بر این امر واقف نیست. این موضوع به ویژه برای افرادی که نه‌تنها با تیم‌های داخلی بلکه با افرادی که از دور با سازمان‌های بازاریابی کار می‌کنند، صادق است. واضح‌تر بگویم: همکاری برای دستیابی به موفقیت امری ضروری است.

در اینجا با ۶ متخصص در صنعت بازاریابی گفت‌وگو شده است تا نکات مهم برای همکاری موفقیت‌آمیز را بازگو کنند. شما از پاسخ‌های این افراد متخصص بسیار شگفت‌زده خواهید شد.

  • ارتباطات را آسان کنید

ادم هایتسمن، شریک مدیریتی HigherVisibility

ما تلاش می‌کنیم تا ارتباط با تیم‌ها را تا جای امکان آسان كنیم. استفاده از Slack مدت زمانی را که صرف چک‌کردن ایمیل‌ها و برگزاری جلسات می‌کنیم، کاهش می‌دهد. در جلسات، تمام ارتباطات ما در یک کانال مشخص قرار می‌گیرد و محدود می‌شود.

ما متوجه شده‌ایم که اگر یک اداره خاص یا مجموعه‌ای از افراد نخواهند اطلاعاتی را که در اختیار دارند با سایر افراد در سازمان شما به اشتراک بگذارند، کارایی تک‌تک افراد و روحیه کسب‌‌وکار در بین آنها کاهش خواهد یافت. در نتیجه ما سعی می‌کنیم این موضوع را همواره هنگام توسعه کسب‌و‌کار خود در نظر داشته باشیم.

  • از اپلیکیشن‌های آفیس گوگل استفاده کنید

لاری کیم، بنیانگذار و مدیرعامل Wordstream

ما از آفیس گوگل استفاده‌های زیادی می‌کنیم. برای مثال، وقتی می‌خواهیم یک وبینار یا پروژه بازاریابی محتوا را طراحی کنیم؛ برخی از ما فقط به سراغ سند و ویرایش نظرات درباره ایده‌ها می‌روند. این فوق‌العاده است زیرا ‌:

الف) ایمیل‌های بیشماری را که جلو و عقب می‌روند، حذف می‌کند

‌ب) موجب ارائه یک محصول بهتر می‌شود. نکته مهم آن است که از اپلیکیشن‌های آفیس گوگل برای مشاهده و ویرایش این اسناد همکاری در تلفن خود استفاده کنید.

  • همیشه ملاقات حضوری داشته باشید

کلسی جونز، ویراستار اجرایی مجله علمی Search Engine و بنیانگذار StoryShout

یکی از بهترین کارهایی که من در خصوص بازاریابی انجام داده‌ام، ملاقات حضوری با اعضای تیم و مشتریان است. از آنجا که همه ما می‌توانیم به طور مجازی کار کنیم، جذب مشتری و کارمند از سراسر دنیا برای ما بسیار آسان می‌شود، اما من هیچ‌وقت کاملاً احساس نکرده‌ام پیوندی با افرادی که با آنها کار می‌کنم، دارم مگر زمانی که به طور حضوری آنها را ملاقات کنم. وقتی چند روز را با هم بگذرانید، ارتباط و وقت گذاشتن برای جلسات مجازی پس از بازگشت به خانه برای شما آسان‌تر و جالب‌تر خواهد بود.

اگر ملاقات حضوری در حال حاضر برای شما امکان‌پذیر نیست، به طور منظم تماس‌های ویدئویی داشته باشید تا بتوانید رفتار همکاران و مشتریان خود را مشاهده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌ها، درخواست پروژه‌ای و نظرات و انتقادات آنها را بهتر درک و تفسیر کنید. من یک انسان درونگرا هستم، اما سهیم شدن در یک وعده غذایی یا یک گفت‌وگوی ویدئویی خوب با مشتریان و همکاران می‌تواند موجب شود تا شما زمان طولانی‌تری با هم کار کنید. ملاقات حضوری نوعی اعتمادسازی است.

  • یک کانال اسلک برای طوفان ذهن ایجاد کنید

آ.جی. قرگیچ، بنیانگذار Ghergich & Co

Slack فوق‌العاده است اما ممکن است پر سر و صدا شود. یک کانال طوفان ذهنی ایجاد کنید که در آن همه افراد در تیم شما می‌توانند ایده‌های خود را قرار دهند؛ این کار موجب می‌شود هرج و مرج کمتری به وجود آید. بسته به اندازه تیم شما (یا تعداد ایده‌ها)، این کانال را هر چند وقت یک‌بار به طور منظم مرور کرده و تمام ایده‌های موجود در آن را تعریف کنید. سپس آنها را در یک قالب فشرده با تیم خود در میان بگذارید.

  • فرآیندها را به سرعت تطبیق دهید و وارد عمل شوید

تارا کلاپر، متخصص توسعه محتوا در Express Writers

کسب‌و‌کاری که در آن روحیه همکاری و سرعت موج می‌زند، می‌تواند در لحظه تغییراتی به وجود آورد. جالب است که چگونه تیم کوچکی در یک سایت تولیدمحتوا می‌تواند فرآیندها یا اسناد را بلافاصله تطبیق دهد تا مطمئن شود که بهترین نتیجه را برای مشتری و بیشترین گردش کار کارآمد را برای ما خواهد داشت. بسیاری از کسب‌و‌کارها در مقیاس‌بندی این ویژگی‌ را از دست می‌دهند بنابراین باید درباره نوع نرم‌افزار و مکان کاربرد آن هوشمندانه عمل کنید. به علاوه باید خلاق بود و دانست که عمل‌کردن چقدر اهمیت دارد.

  • قبل از نیاز به کمک، روابط جدید ایجاد کنید

کریستی هاینز، نویسنده آزاد

اگر می‌خواهید یک شبکه قوی را در ابتدای کار خود رشد دهید تا در نهایت به شما در تقویت محتوا، تبلیغات و در کل کسب‌و‌کار شما کمک کند، باید قبل از اینکه به فردی نیاز پیدا کنید، وارد ارتباطات جدید شوید. افراد مناسب را انتخاب کرده و با آنها از طریق رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید، در سایت‌هایی که نویسندگان آن فعالانه در بحث‌ها شرکت می‌کنند، نظرات خود را ارائه دهید، محصول خریداری کنید یا از خدمات مشاوره که به شما امکان می‌دهد به طور مستقیم با آنها در تماس باشید، استفاده کنید و در صورت امکان در برخی ‌رویدادها و مناسبت‌هایی که آنها در آن حضور دارند شرکت کنید تا بتوانید آنها را ملاقات کنید. به مرور زمان، ایجاد رابطه‌های خوب با افراد مناسب به ایجاد شبکه‌های دو‌سر‌سود منجر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.