اخبار استارتاپی

ماراتنی برای تولید محتوای دیجیتال قرآنی

نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال قرآنی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، با همکاری مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای تهران برگزار شد. نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال قرآن، عترت و معارف دینی با موضوعات قرآن و سبک زندگی، قرآن و معارف اسلامی، قرآن و کارآفرینی و رزق حلال، قرآن و هنراسلامی توسط ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، با همکاری مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت دانش‌بنیان آینده‌پژوهان ابر زندگی برگزار شد. اقتصاد تولید محتوای دیجیتال یکی از زمینه‌های بسیار ارزشمند ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است که در صورت سرمایه‌گذاری و هدایت استعدادهای برتر کشور می‌تواند زمینه پیشرفت کشور را فراهم آورد و از سویی، وجود بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان، بستر بسیار ارزشمندی برای تولیدات محتوای دیجیتال دینی و قرآنی و عرضه آن برای مسلمانان است که متاسفانه تولیدکنندگان دیجیتال ایرانی در این بازار نقش پررنگی ندارند. مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور‌، اساس فعالیت ماراتن تولید محتوای دیجیتال قرآن و عترت را ایجاد بستر توسعه کارآفرینی فرهنگی دیجیتال در کشور دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال علمی و کاربردی حوزه قرآنی، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه تولید محتوا، بسترسازی در جهت کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال مبتنی بر تولید محتوای قرآنی، تقویت خط و زبان فارسی در محیط دیجیتال، پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه تولید محتوای دیجیتال، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر، برگزاری فن‌بازار محتوای دیجیتال قرآنی با هدف کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر محتوا و حمایت از تولیدکنندگان محتوا، ترویج و فرهنگ‌سازی در این حوزه از اهداف اساسی برگزاری این ماراتن بوده است.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، الگوریتم محتوایی نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و وب‌سایت از جمله مهم‌ترین محورهای اولین ماراتن تولید محتوای دیجیتال قرآنی است که شرکت‌کنندگان می‌توانند با ارائه‌ ایده و فناوری اولیه و تکمیل بوم مدل‌های کسب‌وکار در این رویداد بزرگ کارآفرینی فرهنگی دینی شرکت کنند.

گفتنی است در این رویداد که فرآیند آن از 26 اردیبهشت ماه تا 19 خردادماه امسال به طول انجامید، 30 تیم در یک رقابت سخت و فنی از زمان افطار تا سحر و در 2 روز متوالی، بر محورهایی که اظهار توانمندی کرده‌اند با یکدیگر به رقابت پرداختند و نسبت به تولید محتوای دیجیتال در حوزه قرآنی برای بازی رایانه‌ای، نرم‌افزار تلفن همراه، وب‌سایت، نرم‌افزار چندرسانه‌ای و الگوریتم‌های پیاده‌سازی این ابزارها اقدام کردند. همچنین به تیم‌های برنده اول تا سوم به ترتیب مبالغ 5، 3 و 2میلیون تومان به همراه لوح تقدیر و تندیس این رویداد اهدا شد.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *