قرمز مثل  والنتینو

برندی لاکچری که فقط برای لاکچری‌ها‌ نیست!

0

برند والنتینو به عنوان یکی از برندهای مشهور مد و لباس در جهان شناخته می‌شود که در سال ۱۹۶۰ توسط طراح آن به نام والنتینو گاراوانی تأسیس شد و به‌سرعت به یکی از نمادهای مد ایتالیا تبدیل شد.

تولید انواع لباس، کیف و کفش، عطر و … از جمله مهم‌ترین محصولات خطوط تولید برند لاکچری والنتینو محسوب می‌شوند.

در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی این برند می‌پردازیم.

 گسترش دایره مخاطبان با یک چرخش اساسی

شاید بتوان مهم‌ترین شاخصه برند والنتینو را در سال‌های اخیر، چرخشی دانست که به سوی مردم عادی داشته است، به این معنا که این نام تجاری در عین حفظ موقعیت لاکچری و لوکس خود، به طبقات معمولی‌تر جامعه نیز توجه نشان داده و گروه جدیدتری از مخاطبان را با نام تجاری خود درگیر کرده است.

بر این اساس والنتینو هم یک برند لوکس به شمار می‌رود که طراح لباس‌ سلبریتی‌ها ‌روی فرش قرمز است و هم یک برند برای افرادی که معروف و شناخته‌شده نیستند، اما می‌توانند محصولی از برند والنتینو را برای خود تهیه کنند.

اتخاذ این رویکرد باعث روی آوردن مخاطبان معمولی‌تر به سوی این برند شده و در نتیجه وب‌سایت‌های فروش این نام تجاری، به رونق قابل توجهی دست یافتند.

 انتخاب یک نماد مشخص

از آنجایی که طراح این برند در سال‌های آغازین شکل گرفتن نام تجاری والنتینو، در کارهای خود از رنگ قرمز و طراحی لباس‌هایی به رنگ قرمز استفاده می‌کرد، این نوع طراحی به عنوان یک شاخصه اصلی برای این برند باقی مانده است؛ به طوری که امروز‌ نیز در نمایشگاه‌های مد که این شرکت ترتیب می‌دهد، حتما یک لباس قرمز به نمایش گذاشته می‌شود.

بر این اساس می‌توان گفت که رنگ قرمز به عنوان یکی از نمادهای برند والنتینو شناخته شده و حتی تنوع طرح‌ها و رنگ‌های این برند، رنگ قرمز را از خاطره مخاطبان حذف نکرده است. این نام تجاری نیز با هوشمندی این طرح و رنگ را در مدل‌های خود ادامه داده و باعث تداوم آن در ذهن مخاطبان خود شده است، به طوری که بسیاری از مصرف‌کنندگان این برند که عموما سلبریتی‌ها و افراد سرشناس هستند، پیراهن‌های قرمز این برند را جزئی از هویت آن می‌دانند.

 تمرکز بر خط تولید خاص

برند والنتینو در طول سال‌های فعالیت خود، تمرکز اصلی را روی تولید محصولات زنانه قرار داده ‌و این امر می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای بازاریابی این برند در مرحله تولید به شمار رود.

اگرچه والنتینو یک نام تجاری لوکس به شمار می‌رود که در کنار رقبایی مانند شنل، پرادا و دیور قرار گرفته است، اما نحوه قیمت‌گذاری این برند به شیوه‌ای است که مخاطبان معمولی‌تر نیز می‌توانند مشتری این برند شوند

تمرکز بر خط تولید زنانه باعث رشد این محصولات می‌شود، به طوری که این نام تجاری مطالعات بازاریابی خود را در زمینه مخاطبان زن انجام داده و تمرکز قابل توجهی را در این بخش داشته است. شناختن دقیق مخاطبان زن، بررسی نیازهای آنها و اعمال تجربیات به دست آمده در تولید محصولات زنانه، باعث روند قابل رشدی در تولیدات این برند شده است.

البته شایان ذکر است که برند والنتینو در سال‌های اخیر خطر تولید محصولات مردانه را نیز در دستور کار خود قرار داده است، اما تولیدات زنانه، کماکان به عنوان خط تولید اصلی این برند محسوب می‌شوند.

برند لاکچری با قیمت‌گذاری معتدل

اگرچه والنتینو یک نام تجاری لوکس به شمار می‌رود که در کنار رقبایی مانند چنل، پرادا و دیور قرار گرفته، اما نحوه قیمت‌گذاری این برند به شیوه‌ای است که مخاطبان معمولی‌تر نیز می‌توانند مشتری این برند شوند؛ به این معنا که برای خرید محصولی از این نام تجاری، افراد معمولی‌تر جامعه نیز می‌توانند شانس خود را امتحان کنند و این امر به مسئله قیمت‌گذاری این برند برمی‌گردد.

یک برند لاکچری که در کنار محصولات خاص خود برای شخصیت‌های مشهور، دایره گسترده‌ای از محصولات را نیز تولید می‌کند که نسبت به سایر رقبای خود، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند و این امر در نهایت به گسترش دایره مخاطبان این برند کمک می‌کند. والنتینو با در پیش گرفتن این شیوه و ارائه قیمت‌های معتدل، دایره گسترده‌ای از مشتریان معمولی را نیز در لیست مصرف‌کنندگان خود قرار داده ‌که باعث بالا رفتن خط فروش این برند می‌شوند.

گسترش و به‌روز‌رسانی سیستم فروش

سیستم فروش و توزیع برند والنتینو دارای دو بخش مجزا‌ست؛ یکی مربوط به مشتریان خاص این برند می‌شود که اغلب به بوتیک‌ها و فروشگاه‌های معروف آن مراجعه می‌کنند و دیگری مربوط به مشتریان معمولی‌تری است که بیشتر از طریق وب‌سایت این برند و فروشگاه‌های آنلاین در ارتباط هستند.

از آنجایی که ارائه قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه در راستای سیاست‌های این نام تجاری قرار گرفته، وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی این نام تجاری، در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی یافته و شیوه‌های نوین بازاریابی و فروش را در دستور کار خود قرار داده‌اند. به طوری که ارتباط با مشتریان در سراسر جهان، شناختن عادت‌ها و نیازهای آنها و به طور‌ کلی برقراری یک تعامل دوسویه با مخاطبان، از جمله روش‌های کارآمد این برند در فروشگا‌ه‌های مجازی آن است.

بازار هدف دقیق‌تر

اگرچه برند والنتینو در روند شناسایی مخاطبان خود برنامه‌ریزی‌های کلی انجام داده، اما در مقابل مهم‌ترین مخاطبان خود که زنان هستند، به صورت دقیق‌تری عمل کرده است؛ به این معنا که بازار هدف خود را محدودتر کرده و گروه‌های سنی زنان بین ۲۵ تا ۴۰ ساله را مخاطب اصلی خود در نظر گرفته است.

در پیش گرفتن چنین روندی باعث شکل‌گیری خط تولیدی در این شرکت شده‌ که عموما به طرح‌های جوان‌پسند و هنری‌تر روی آورده و می‌تواند با مطالعات دقیق‌تر، روحیات و علایق مخاطبان خود را شناسایی کند. اگرچه خطوط تولید مردانه و حتی محصولاتی برای کودکان در روند تولیدات این نام تجاری وارد شده است، اما مخاطبان زن جوان، به عنوان اصلی‌ترین نقطه تمرکز این برند به شمار می‌رود که قطعا اتخاذ چنین روندی می‌تواند در بهبود کیفیت محصولات، شناخت دقیق‌تر مخاطبان و فروش بهینه‌تر، تأثیرات مثبتی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.