قراقویونلوهای دنیای تبلیغات!

0

 به این معنا که اولین تبلیغی که آژانس تبلیغاتی مذکور به‌صورت جدی به آن پرداخت، به اندازه‌ای خلاقانه بود که توانست به‌صورت نماد این شرکت باقی بماند. متفاوت بودن، خلاقیت و خلاف جهت معمول حرکت کردن، از خصوصیات بارز و شناخته‌شده آژانس تبلیغاتی بی‌بی‌اچ است که تاکنون توجه بسیاری از تولیدکنندگان مطرح جهانی را به خود جلب کرده است؛ به‌طوری که تنها بعد از گذشتن چندین دهه، این آژانس تبلیغاتی تبدیل به یکی از مشهورترین شرکت‌های بازاریابی و تبلیغاتی جهان شده است.

آژانس تبلیغاتی بی‌بی‌اچ که با نام Bartle Bogle Hegarty نیز شناخته می‌شود، یکی از آژانس‌های تبلیغاتی موفق جهان به‌شمار می‌رود که در سال ۱۹۸۲ توسط جان بارتله، نایچل بوگله و جان هگارتی تاسیس شد و اسم سه موسس این شرکت نیز به‌عنوان نام اصلی آن در نظر گرفته شد. این آژانس در حال حاضر با استخدام بیش از یک هزار کارمند، با برندهای معتبری مانند آدیداس، آئودی، گوگل و… همکاری داشته و در شهرهای بزرگی چون لندن، نیویورک، سنگاپور، شانگهای، استکهلم و لس‌آنجلس دفتر مرکزی دارد. اگرچه تعداد دفترهای آژانس مذکور انگشت‌شمار است و این شرکت برخلاف دیگر همتایان خود، شعبه‌های زیادی در سراسر جهان ندارد، اما روند خلاقانه و نوآوری‌های قابل توجهی که این شرکت در تبلیغات خود ارائه داده است، باعث شده که نام بی‌بی‌اچ به‌عنوان یکی از آژانس‌های معتبر بازاریابی برای بسیاری از تولیدکنندگان مطرح جهانی، آشنا باشد.

همان‌گونه که ذکر شد، نخستین تبلیغ جدی که آژانس بی‌بی‌اچ انجام داد، به نوعی تبدیل به شعار و فلسفه اصلی این کمپانی نیز شد؛ در همان سال‌های آغازین تأسیس این شرکت، یکی از برندهای مشهور پوشاک جین به نام لیوایز(Levi’s)  به بی‌بی‌اچ مراجعه کرد و تبلیغ خلاقانه‌ای که این شرکت برای این برند ارائه داد، پس از چندین دهه، کماکان به‌صورت نماد این آژانس تبلیغاتی شناخته می‌شود. در آگاهی مذکور، گروه تبلیغاتی بی‌بی‌اچ به‌جای استفاده از راهکارهای معمول و عامه‌پسند پوشاک جین، از یک روش خلاقانه و متفاوت استفاده کردند. به این صورت که با نمایش دادن تصویری از گله گوسفندان سفید، گوسفند سیاهی را در مرکز توجه قرار دادند که برخلاف جهت حرکت دیگر گوسفندان حرکت می‌کند؛ در کنار تصویر مذکور شعار تبلیغاتی جالبی نیز نوشته شده بود با عنوان (when the world zigs, zag)  که به‌خوبی خاص بودن و متمایز بودن تبلیغ مذکور را نشان می‌دهد. روند تبلیغاتی آژانس بی‌بی‌اچ نیز کاملا با شعار مذکور مطابقت داشته و خلاقیت منحصربه‌فردی که در آگهی‌های این آژانس دیده می‌شود، دقیقا مانند گوسفند سیاهی است که برخلاف جهت گله حرکت می‌کند و همین رنگ سیاه و خلاف جهت دیگران حرکت کردن، باعث متمایز بودن آن شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.