فوت کوزه‌گری یک شتاب‌دهنده موفق

0

شتاب‌دهنده تک‌استارز این فرآیند را از طریق انتخاب بهترین بهترین‌ها و استفاده از آن‌ها در برنامه‌ خود آغاز کرد. برای سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، این تنها یک لایه از گزینش است، اما برنامه‌ها، کارهای بیشتری می‌کنند. دیوید کوهن، مدیرعامل و موسس  تک‌استارز، می‌گوید: «ما در وقت جامعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر صرفه‌جویی می‌کنیم و باعث می‌شویم معاملات به‌طور کارآمدتری انجام شود.»

پیشنهادات هر برنامه متفاوت است؛ در YC، تمام شرکا روزی کارآفرین بودند و همین به کارآفرینان این برنامه کمک شایانی می‌کند. سایر شتاب‌دهندگان ممکن است مربیانی داشته باشند که شغل آن‌ها تاثیرگذار باشد اما چگونه چنین افرادی می‌توانند به فردی کمک کنند که می‌خواهد یک چیز جدید را راه‌اندازی کند؟ روند راه‌اندازی یک شرکت دیوانگی‌های زیادی دارد و بسیار دشوار است. موسسان باید تمام اتفاقاتی را که ممکن است برای هر استارتاپی رخ دهد، در نظر بگیرند. آماده‌سازی استارتاپ‌ها برای اینکه بودجه موردنیاز خود را دریافت کنند، به ارائه منابع و نیز انتخاب شرکت‌ها در یک مرحله مناسب مربوط می‌شود؛ درحالی‌که برخی از شتاب‌دهندگان، روش سخت را پیش می‌گیرند. دی‌مارکو در اوایل امسال ۵۰۰ استارتاپ را به اتمام رساند و بعد از سه ماه اقامت  در سیلیکون‌ولی، به بوینس‌آیرس بازگشت تا در یک شتاب‌دهنده ثانویه به نام NXTP  شرکت کند. او توضیح می‌دهد که محصولش یک نمونه اولیه است و به اندازه سایر محصولات از مزایای خاصی برخوردار نیست. ورود به یک شتاب‌دهنده بدون داشتن محصول، مانند آن است که با یک دوچرخه در یک مسابقه اتومبیلرانی شرکت کنید. شما باید چیزی برای شتاب‌ دادن به کار خود داشته باشید.

اما مزایای یک شتاب‌دهنده مدت زیادی باقی خواهد ماند. یکی از مزایای کار در YC آن است که تا مدت‌ها مردم با شما جلسه می‌گذارند، به‌علاوه شما شبکه‌ای دارید که می‌تواند تا آخر عمر روی آن حساب کنید. اخیرا نیز تک‌استارز یک مستند کوتاه تهیه کرده است که شرکت و شتاب‌دهنده را به یک اندازه تبلیغ می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.