فرمان تولیدمحتوا را بدهید دست مشتری!

0

زیرا آن سوی پلتفرم مصرف‌کننده نهایی قرار دارد. اما آیا امکان استفاده از مزایای این محتوا برای کسب‌وکارهای B2B نیز وجود دارد و اینکه چگونه می‌توان کسب‌وکارهای دیگر را تشویق به تولید محتوا برای کسب‌وکار خود کرد؟ در بازاریابی محتوا مرزهای بین کسب‌وکارهای B2C و B2B در حال از بین رفتن است چرا که آنچه ما با آن روبه‌رو هستیم (P2P  (Person to Personاست. انسان‌ها فارغ از نقش‌های اجتماعی که پذیرفته‌اند، نیاز به شخصی‌سازی دارند. سازمان‌ها دیگر از ساختارهای خشک خارج شده و هویت و شخصیتی انسان‌گونه گرفته‌اند. ما با برندهایی در ارتباط هستیم که بیش از اینکه سازمان باشند، یک انسان هستند. در حالی که برخی بازاریابان به تحلیل مشکلات استفاده از محتوای تولیدی کاربر برای کسب‌وکارهای B2B متمرکز شده‌اند، بسیاری از برندها از فرمول جالبی استفاده کرده‌اند و آن را «از B2B به B2C» نامیده‌اند. هر کسب‌وکار B2B در حال ارائه خدمات و محصولاتی به کسب‌وکارهایی است که در نهایت به مصرف‌کننده نهایی ختم می‌شود. از این رو، یکی از راه‌حل‌های این فرمول آن است که کسب‌وکارهای B2B می‌توانند مصرف‌کنندگان نهایی مشتریان خود را تشویق به تولید محتوایی کنند که تمرکز بر راهکار شما برای مشتری خود دارد. به عبارت دیگر، چگونه حضور شما منجر شده است که آنها با کسب‌وکار واسط ارتباط بهتری داشته باشند. علاوه بر این، ممکن است راهکارهایی وجود داشته باشد که کسب‌وکارهای هدف شما نیز به تولید محتوای تشویق شوند:

  • یک انجمن تخصصی ایجاد کنید

 بسیاری از شرکت‌های B2B انجمن‌هایی ایجاد کرده‌اند که متخصصان می‌توانند از طریق آن روندهای تولید محصولات را مورد بحث قرار دهند و از همکاران و مخاطبان خود مشاوره بگیرند. نتیجه این است که شرکت‌ها می‌توانند راهکارهایی برای بهبود روندها کشف کنند و درعین‌حال ارتباط عمیقی با مخاطب برقرار کنند.

  • با مشتریان همکاری کنید

 شرکت‌های B2B می‌توانند با مشتریان خود برای تولید محتوا کار کنند، مشتریان با تلاش کمتر نقطه‌نظرت خود را منتقل می‌کنند. به عبارت دیگر، مطالعات موردی موفق از مشتریان خود را در قالب‌های اثربخش مانند ویدئو و یا کتاب الکترونیک تهیه و منتشر کنید.

 هنگامی که عبارت محتوای تولیدی کاربر را می‌شنوید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند، شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و غیره است که از محبوبیت زیادی برخوردارند؛ اما روش‌های دیگری هم  برای میزبانی محتوای تولیدی کاربر وجود دارد

  • مسابقه برگزار کنید

مسابقه یک روش مؤثر و کارآمد است که مخاطب را تشویق می‌کند کاری انجام دهد. در این روش کسب‌وکارهای هدف شما برای بهره‌مندی از جوایزی که شما در نظر گرفته‌اید، برای تولید محتوا تلاش می‌کنند. این کمپین باید بسیار دقیق طراحی شود، جوایز آن به اندازه کافی انگیزاننده باشد و از روش‌های ارتباطی مؤثر مانند تماس تلفنی و یا ایمیل شخصی به اطلاع کسب‌وکارهای مشتری شما برسد.

  • نظرسنجی اجرا کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای گنجاندن مشتریان موجود و مشتریان آینده در خروجی بازاریابی محتوا، نظرسنجی از آنهاست. نظرسنجی باید در رابطه با صنعت شما باشد. با استفاده از نظرسنجی، پاسخ‌ها جمع‌آوری، تحلیل و به آمار تبدیل می‌شوند. شما از این طریق یک گزارش پژوهشی و یا کتاب الکترونیک جدید دارید. این کار یک تاکتیک بازاریابی محتوای تولیدی کاربر یا جذب مشتری مناسب برای شماست.

  •  کمپین‌های هشتگ را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید

 این تکنیک یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط با مشتریان است. علاوه بر این، شرکت‌های B2B می‌توانند از طریق محتوای تولیدی کاربر، اعتبار حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهند. با این کار می‌توان به طیف متنوعی از مخاطبان کانال‌ها دست یافت. نزدیک به ۹۹درصد محتوای تولیدی کاربر متعلق به شبکه‌های اجتماعی است. اگر می‌خواهید شهرت خود را افزایش دهید و مالکیت محتوای تولیدی کاربر اولویت شرکت شما نیست، کمپین هشتگ روشی مؤثر و کارآمد برای بازاریابی محتواست.

  •  یک صفحه پرسش و پاسخ پویا ایجاد کنید

 هنگامی که عبارت محتوای تولیدی کاربر را می‌شنوید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند، شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و غیره است که از محبوبیت زیادی برخوردارند؛ اما روش‌های دیگری هم  برای میزبانی محتوای تولیدی کاربر وجود دارد. صفحات پرسش و پاسخ وب‌سایت شما یکی از آنهاست. همیشه جایی مناسب برای دریافت پاسخ وجود دارد ولی سعی کنید با استفاده از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه یک صفحه پرسش و پاسخ زیبا و مفید بسازید. بدین منظور، شما همیشه می‌توانید از مشتریان خود برای ایجاد آن صفحه با پرسیدن نظرات آنها از طریق نظرسنجی، تحقیق و غیره استفاده کنید.

اگرچه محتوای تولیدی کاربر ابتدا در حوزه بازاریابی B2C آغاز شد اما دلیلی وجود ندارد که بگوییم این نوع بازاریابی محتوا برای شرکت‌های B2B مفید نیست. تمام کاری که باید انجام دهید این است که کمی خلاقانه‌تر بیندیشید و به یاد داشته باشید که بازاریابی محتوای تولید کاربر یک راه ارتباط بسیار عالی و خوب با مشتریان است و یک سلاح جدید و قدرتمند در مجموعه بازاریابی محتوای شرکت B2B شما خواهد بود.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.