فراز و نشیب‌های ازکی

0

اداره یک استارتاپ مانند بازی پینگ‌پنگ است و هر چقدر که استارتاپ رشد می‌کند، چالش‌های آن هم پله به پله تغییر می‌کند.

با توجه به اینکه صنعت بیمه از گذشته به صورت سنتی اداره می‌شد و ارائه خدمات بیمه به صورت آنلاین برای فعالان در این صنعت ناشناخته بود، چالش‌هایی در این زمینه وجود داشته است. وجود رقبایی که پیش از ازکی در بازار حضور داشتند، از این لحاظ برای ازکی منافعی را به همراه داشته است چراکه تا حدی بازار با حوزه فروش آنلاین بیمه آشنا شده بود و زمانی که ازکی کار خود را در بازار آغاز می‌کند، کمتر با چالش‌هایی که رقبا در گذشته با نمایندگان بیمه داشتند، روبه‌رو می‌شود.

تیم می‌گوید: «من معتقدم که نمایندگان بیمه‌ای که به صورت تخصصی کار می‌کنند، همچنان جایگاه خود را در بازار می‌توانند حفظ کنند و در واقع هدف ما همکاری با نمایندگان بیمه است و نه حذف آنها. در حال حاضر ما تعامل خوبی با نمایندگان داریم و به خصوص برای صدور بیمه‌نامه‌ها در شهرستان‌ها این تعامل بیشتر نمود پیدا می‌کند. در حقیقت پوشش سراسری نمایندگان در شهرستان‌های مختلف برای ما یک فرصت به حساب می‌آید چرا‌که فروش و صدور بیمه را برای ما تسهیل می‌کند.

در حال حاضر نیز ما با ۷۰نماینده در سراسر ایران در ارتباط هستیم. از طرف دیگر سعی کرده‌ایم که کاربران را با دریافت خدمات بیمه به صورت آنلاین بیشتر آشنا کنیم و در تبلیغات خود تلاش می‌کنیم تا پیام خود را به گوش مخاطبان برسانیم و جدیت خود را در این زمینه منتقل کنیم.

همچنین در این بازار هدف ما این است که آگاهی کاربران نسبت به خدمات بیمه افزایش یابد و در این مدت طبق ارزیابی‌هایی که داشته‌ایم، کاربران معمولا بعد از یکی دو بار که به سایت سر می‌زنند و مشاوره می‌گیرند، در نهایت خرید خود را انجام می‌دهند.

علاوه بر این، طبق بررسی‌ها متوجه شدیم کاربران بعد از استفاده از خدمات و دریافت رضایتمندی از تعاملی که با سایت داشته‌اند، سایر دوستان و آشنایان خود را نیز ترغیب به خرید بیمه از ازکی می‌کنند و بازاریابی دهان به دهان در این بازار برای ما بسیار بااهمیت است.»

چالش‌های ازکی

تیم‌سازی از دیگر چالش‌هایی بوده که ازکی از ابتدای کار با آن روبه‌رو بوده ولی به‌تدریج با شناخته‌ترشدن ازکی، افراد بااستعداد جذب آن شده‌اند و در حال حاضر تیم ۲۴نفره است که طبق پیش‌بینی‌ها این تعداد تا یک سال آینده احتمالا به ۱۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته مدیر عامل ازکی، سنتی‌بودن صنعت بیمه از دیگر چالش‌هایی بوده که تاکنون با آن روبه‌رو بوده‌ایم چون اکثر شرکت‌های بیمه با دنیای دیجیتال بیگانه هستند. به عنوان مثال، برای دریافت API و بردن صدور بیمه‌نامه به سمت اتوماتیک و آنلاین با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم، ولی سعی می‌کنیم تعامل بیشتری با آنها برقرار کنیم و آنها را از لزوم دیجیتالی‌شدن این صنعت آگاه کنیم.

علاوه بر این، بیمه مرکزی نیز یک سری قوانین دارد که برای اتوماتیک‌کردن صدور بیمه‌نامه نیاز به تغییرات دارد.

با تمام این چالش‌ها تیم معتقد است که اداره یک استارتاپ مانند بازی پینگ‌پنگ است و هر چقدر که استارتاپ رشد می‌کند، چالش‌های آن هم پله به پله تغییر می‌کند و با حل چالش‌ها در هر مرحله، یک پله رشد صورت می‌گیرد و با چالش‌های جدیدی روبه‌رو می‌شود، ولی در نهایت حل این چالش‌ها به تدریج باعث قدرتمندی آن استارتاپ در بازار می‌شود.

درباره مشاوره و انتخاب آنلاین بیمه با از کی اینجا را بخوانید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.