فراخوان همراه اول برای ۵G

0

بارها شده است که با جمع خانواده یا دوستان خود ساعت‌ها درباره این بحث کرده‌اید که چه فیلمی را ببینید و وقتی که همگی به توافق رسیدد حالا باید زمان طولانی را برای دانلود فیلم صرف کنید و شاید در این پروسه طولانی از دیدن فیلم پشیمان هم بشوید. حالا تصور کنید که در یک ثانیه فیلم مورد نظرتان را دانلود کنید. این کاری است که فناوری ۵G برای ما انجام خواهد داد. می‌توان در آینده‌ای نزدیک در ماشینی بدون راننده نشست یا تمامی وسایل برقی خانه و محل کار را از راه دور کنترل کرد. حالا همراه اول در حال برگزاری رویدادی با نام «فراخوان ایده و محصول ۵G» تا ایده، راهکار و محصول در حوزه یوزکیس‌های ۵G است که برای صاحبان کسب‌ و کار و صاحبان طرح و ایده مناسب است. ادامه مطلب را بخوانید تا درباره این رویداد و اهمیت و تاثیرگذاری ۵G آشنا شوید.

چرا ۵G مهم است؟

رشد و توسعه هر روزه ارتباطات در تمامی سطوح مختلف زندگی مردم تغییرات بنیادینی ایجاد کرده است که لزوم استفاده از بستر ارتباطی هوشمند و پر سرعت در انتقال داده‌ها یکی از معیارهای مهم و حیاتی آن است. به ندرت می‌توان فردی را پیدا کرد که گوشی هوشمند نداشته باشد چرا که این همراه‌های هوشمند جزئی جدایی ناپذیر از سبک زندگی مصرف کنندگان در جوامع مختلف شده اند. سرعت تغییرات تکنولوژی به حدی پر سرعت است که دیگر مسیرها و کانال‌های سنتی پاسخگوی آن نیستند و لزوم استفاده از راهکارهای جدید، امری ضروری در این زمینه است. بشر همیشه در پی راهی برای افزایش سود و بهره‌وری خود در شغل و کسب و کارش بوده است و با تغییر شیوه کسب و کارها در سال‌های اخیر نیازمند بهبود عملکرد و ارتقا رضایت مصرف کنندگان از طریق روش‌هایی چون افزایش سرعت در ارائه خدمات است. کسب و کاری که نتواند با سرعت تکنولوژی خود را همراه کند مسیر شکست را برگزیده است چرا که با بازاری رقابتی روبه‌رو است که هر لحظه ممکن است دیگری بر او پیروز شود.

۵G چه کاری برای کسب و کارها می‌کند؟

فناوری ۵جی نه تنها آغازگر دوره جدیدی از بهبود عملکرد و سرعت  شبکه در طیف گسترده‌ای از محصولات‌، خدمات و صنایع است، بلکه تجربه‌های جدیدی را برای صنایع مختلف به ارمغان آورده است. به طور مثال در صنعت حمل و نقل، ۵جی به توسعه کاربردهایی در زمینه وسایل نقلیه خودران، کنترل ترافیک، کنترل تصادفات و سایر موارد کمک خواهد کرد. همچنین در حوزه پزشکی و سلامت دیجیتال نیز ۵جی می‌تواند به گسترش پزشکی از راه دور و ارائه خدمات بهداشتی حتی در دورترین نقاط کشور کمک کند. به طور کلی استفاده از تکنولوژی ۵جی در صنعت را می‌توان به شکل‌گیری کارخانه‌های فوق هوشمند اشاره کرد که نویدبخش ایمنی بیشتر‌، سیستم‌هایی با بهره‌وری بالا در تولید و صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌های تولید و مصرف شده است

رویداد همراه اول گامی بلند در ارتقای۵G

همراه اول به عنوان یکی از اپراتورهای پیشرو برای ارائه تکنولوژی نسل پنجم شبکه تلفن همراه ، رویداد ۵جی را به عنوان اولین فراخوان دریافت ایده، راهکار و محصول در حوزه یوز کیس‌های ۵جی برای صاحبان کسب وکار و صاحبان طرح و ایده برگزار می‌کند. تیم‌ها، استارت‌اپ‌ها و شرکت‌هایی که دارای سرویس، راهکار و محصول مبتنی بر نسل پنجم شبکه تلفن همراه بوده و یا توانمندی و ظرفیت لازم برای این حوزه را دارا هستند، می‌توانند با محورهایی مثل تولید، کشاورزی ،معدن، حمل و نقل و انرژی در این رویداد شرکت کنند. همراه اول محورهای این رویداد را در چند بخش اعلام کرده است:

۱. حمل نقل، شهر هوشمند، امنیت عمومی

۲. سلامت، سرگرمی، آموزش

۳. تولید،کشاورزی، معدن

۴. انرژی، خرده فروشی

برای شرکت در رویداد چه کاری باید انجام داد؟

برای شرکت در این فراخوان تا پایان آذرماه فرصت دارید که طرح‌ها و ایده‌های خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کنید.  برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید این لینک https://mci.ir/5gtech را باز کنید و با جزئیات این رویداد آشنا شوید.

همراه اول برای کسانی که در این رویداد ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند جوائزی در نظر گرفته است. منتخبین این رویداد می‌توانند از مزایا و جوایز جذابی استفاده کنند:

ـ امکان ارائه سرویس مشترک در راستای توسعه طرح‌های خود

ـ امکان سرمایه‌گذاری برای پیاده سازی و توسعه طرح یا کسب و کار خود

ـ استفاده از آزمایشگاه ۵جی همراه اول و دریافت خدمات تست محصول

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.