فارمکت؛ اپلیکیشنی برای کشاورزان و دامدارها

0

اپلیکیشن فارمکت برنامه‌ای است که بازار رقابتی را برای خرید و فروش محصولات، خدمات و تجهیزات مربوط به کشاورزی و دام کشور به طور آنلاین فراهم کرده ‌و کاربران این اپلیکیشن می‌توانند از این طریق محصولات و خدمات خود را در این حوزه به افراد در سراسر دنیا معرفی کنند. فارمکت این امکان را فراهم کرده ‌که کاربران به طور رایگان آگهی‌های خود را در زمینه کشاورزی به نمایش بگذارند و یک رابطه مستقیم بین تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد می‌کند. این اپلیکیشن به طور انحصاری مختص به خرید و فروش محصولات، خدمات و تجهیزات کشاورزی و دام‌هاست. یکی از ویژگی‌های مثبت و متمایز این برنامه آن است که کاربران هیچ آگهی غیرمرتبطی را مشاهده نخواهند کرد.

این برنامه به کشاورزان امکان می‌دهد تا بدون واسطه محصولات و خدمات خود را در اختیار خریدار قرار دهند و دسترسی مناسبی به بازار فروش محصول خود داشته باشند.

این اپلیکیشن را گروهی طراحی کرده‌اند که معتقدند اولین گام برای کاهش وابستگی کشور به صنعت نفت، توسعه کشاورزی است و برای توسعه کشاورزی نیز باید همه فعالان در این حوزه به بازار کشاورزی و دام دسترسی آسان و یکسان داشته باشند.

پس از نصب فارمکت و اجرای برنامه، کاربر با یک طراحی یکپارچه و ساده رو‌به‌رو می‌شود و رنگ سبز که انسان را به یاد کشاورزی و کشاورز می‌اندازد، رنگ غالب در این طراحی است. در صفحه اصلی برنامه فهرستی از آخرین آگهی‌ها همراه با عکس، قیمت، استان‌ و زمان انتشار آگهی نمایش داده شده است. پس از انتخاب یک آگهی، شما می‌توانید عکس‌ها، راه‌های ارتباط با فروشنده و جزئیات بیشتر درباره آگهی را مشاهده کنید. در قسمت پایین هر آگهی نیز آگهی‌های مشابه نمایش داده می‌شوند تا کاربر بتواند به سرعت محصولات یا خدمات مورد نظر خود را در یک حوزه و دسته‌بندی خاص پیدا کند. در این برنامه یک قسمت جست‌وجو وجود دارد که با وارد‌کردن کلیدواژه مورد نظر می‌توانید آگهی‌ها را به تفکیک استان و دسته‌‌بندی‌ها پیدا کنید.

اگر کاربر بخواهد محصولات یا خدمات خود را معرفی و آگهی را ثبت کند‌، باید ابتدا ثبت‌نام کند و یک حساب کاربری داشته باشد. برای این کار کافی است آیکون علامت مثبت را در بالای صفحه لمس کند. علاوه بر امکان درج آگهی رایگان، با ثبت حساب کاربری شما می‌توانید به آگهی‌ها به سرعت دسترسی داشته باشید و موارد دلخواه خود را نشانه‌دار کنید.

اگر کاربر بخواهد آگهی جدید ثبت کند، می‌تواند پس از وارد کردن عنوان، عکس، قیمت و سایر اطلاعات آگهی آن را ثبت کند. سپس تیم فارمکت این آگهی را بررسی کرده و در صورت تایید آن را منتشر می‌کند. اگر بخواهید آگهی شما یک آگهی خاص و متمایز باشد، می‌توانید از گزینه‌های بالابر و فوری استفاده کنید اما برای استفاده از این امکانات باید مبلغی را از طریق اعتبار حساب بازار یا کارت‌های شتاب پرداخت كنید. در قسمت منوی اصلی و نیز در بالای صفحه اصلی، گزینه آگهی‌های فوری وجود دارد که در اینجا آگهی‌های فوق‌الذکر قرار می‌گیرند و سریع‌تر در معرض دید خواهند بود.

در قسمت منوی کشویی، فهرستی از آگهی‌های نوشته‌شده توسط شما، آگهی‌های نشانه‌دار، قوانین و مقررات اپلیکیشن و سایر امکانات اصلی آن قرار دارند. به علاوه گزینه‌ای برای تماس با تیم پشتیبانی در نظر گرفته شده است. در این قسمت کاربران می‌توانند از طریق تلگرام، پیامک یا ایمیل با تیم پشتیبانی تماس بگیرند و پرسش یا مشکل خود را مطرح کنند.

رابط کاربری در فارمکت کاربرپسند است. اندازه عناصر صفحه، موقعیت آنها، هماهنگی رنگ‌های استفاده شده در قسمت‌های مختلف بسیار با دقت انجام گرفته است. آیکون‌ها و فونت‌ها به‌درستی انتخاب شده‌اند. در کل رابط کاربری مطابق با استانداردهای رایج در توسعه اپلیکیشن است و کاربران هنگام استفاده سردرگم نمی‌شوند.

این اپلیکیشن برای افرادی که می‌خواهند محصولات و خدمات خود را بدون واسطه و به طور مستقیم از طریق آگهی‌های رایگان خریداری کنند یا به فروش برسانند، مفید و مناسب است. افراد علاقه‌مند به حوزه کشاورزی و دامی می‌توانند کسب‌و‌کار خود را راه بیندازند و سپس با کمک این اپلیکیشن مشتری‌های خود را پیدا کنند و معاملات را سازماندهی نمایند.

اما کاربران بهتر است این را در نظر داشته باشند که ثبت آگهی در فارمکت به معنای به رسمیت شناختن فعالیت، خدمات یا محصولات درج شده در آگهی نیست. بنابراین خریداران و فروشندگان باید در این بازار آنلاین هوشیارانه عمل کنند. به علاوه، در هر یک از آگهی‌های ثبت‌شده، قسمتی وجود دارد که در آن پلیس فتا به خریداران هشدار داده است تا آنها به صورت حضوری خرید کنند و از قبل هیچ مبلغی را برای فروشنده واریز نکنند.

از جمله نکات مثبت این اپلیکیشن می‌توان به طراحی خوب، در دسترس بودن امکانات و امکان درج آگهی رایگان اشاره کرد. یکی از نکات منفی فارمکت نیز آن است که صفحه به لمس آیتم‌ها واکنش نشان نمی‌دهد. در کل این اپلیکیشن به عنوان اولین بازار رقابتی آنلاین در حوزه کشاورزی بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.