علیون؛ فضای ابری علی‌بابا

فضای ابری علی‌بابا یا علیون (Aliyun) یک شرکت رایانش فضای ابری چینی و تابعه گروه علی‌باباست

0

این شرکت خدمات رایانش فضای ابری را به کسب‌وکارهای آنلاین و اکوسیستم تجارت الکترونیک علی‌بابا ارائه می‌دهد. اقدامات بین‌المللی این شرکت در سنگاپور انجام می‌شوند

علیون خدمات فضای ابری ارائه می‌دهد. این خدمات عبارتند از ذخیره‌سازی داده، پایگاه‌های داده، پردازش بیگ دیتا، حفاظت Anti-DDoS، و شبکه‌های ارائه محتواست.

علاوه بر اینکه علیون بزرگ‌ترین شرکت رایانش فضای ابری در چین است، در ۱۸منطقه مرکز داده و ۴۲ منطقه در سراسر دنیا فعالیت دارد. در سال ۲۰۰۹ علیون بنیانگذاری شد و پس از آن مراکز عملیاتی و مراکز توسعه و تحقیق در پکن،‌ هانگژو و سیلیکون‌ولی افتتاح شد.

یک سال بعد، این شرکت اولین جشنواره خرید تائوبائو را با پرداخت ۲٫۴ میلیارد ین حمایت کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ با‌ های‌چاینا ادغام شد.

علیون با شرکت‌های زیادی همکاری کرده است اعم از اس‌کی هولدینگ که با این همکاری خدمات فضای ابری را به شرکت‌های چینی و کره‌ای ارائه داد. در سال ۲۰۱۶ این شرکت با سافت‌بانک همکاری کرد تا خدمات فضای ابری را در ژاپن راه‌اندازی کنند و ژاپن نیز بتواند از راهکارها و فناوری‌های علی‌بابا استفاده کند.

در همان سال این شرکت فعالیت‌های خود را در سنگاپور نیز آغاز کرد. در آلمان نیز علیون با همکاری شرکت ودافون خدمات فضای ابری را به شرکت‌های آلمانی و اروپایی ارائه داد.

در حال حاضر علیون ۱۸ مراکز داده در سراسر دنیا دارد اعم از شمال چین، جنوب چین، شرق چین، غرب آمریکا، شرق آمریکا، اروپا، خاورمیانه، ژاپن، هنگ‌کنگ، سنگاپور، استرالیا، مالزی، هند و اندونزی. مرکز داده این شرکت در اروپا در فرانکفورت واقع شده است.

علیون خدمات رایانش فضای ابری مانند تجارت الکترونیک، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و سفارشی‌سازی داده را ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۱۷، این شرکت و دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور به طور مشترک یک برنامه کارآفرینی را برای دانشجویان راه‌اندازی کردند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.