علاوه بر مهارت‌های فنی، شور و شوق داشته و کنجکاو باشید

0

فرهنگ‌سازمانی هر شرکت، با عملکرد کارمندانش معنا پیدا می‌کند، به همین دلیل خلق یک محیط کار سالم، با پروسه‌‌ استخدام آغاز می‌شود. درحالی‌که همه‌‌ کسب‌وکارها به‌طور پیش‌فرض در پی یافتن کارمندانی بااستعداد، شایسته و متعهد هستند، کارجویان نیز تمایل‌ دارند از اولویت‌های استخدامی کارفرمایان اطلاع پیدا کنند.

در همین راستا، نشریه‌‌ فورچون طی یک نظرسنجی  از مدیرعاملان برترین شرکت‌های دنیا خواست تا مهم‌ترین ویژگی کاندیداهای شغلی ایده‌آل را بیان کنند. اغلب این مدیران گفته‌اند که علاوه بر مهارت‌های فنی، توانایی‌های دیگری نظیر «سازگاری با فرهنگ»، «شور و شوق» و «کنجکاوی» کارجویان، در تصمیم‌گیری آنها تأثیرگذار است.

در ادامه‌‌ این مطلب، نگاهی داریم به پاسخ برخی ‌مدیرعاملان شرکت‌کننده در این نظرسنجی‌.

دنی وگمن، مدیرعامل وگمن فود مارکت

ما به دنبال افرادی هستیم که به مشارکت تیمی اهمیت می‌دهند و حاضرند در هر زمینه‌ای که به آنها نیاز باشد، خدمت کنند. ما می‌توانیم سایر مهارت‌ها را به کارمندانمان آموزش دهیم. البته برای ما مهم است که پرسنلمان بتوانند خودشان را با استانداردهای روز سازگار کنند، چراکه اگر واقعا می‌خواهیم بهترین محصولات را تولید کنیم و بهترین خدمات را داشته باشیم، به تیمی نیاز داریم که به استانداردهای بالا متعهد باشد. اگر بتوانیم این دو ویژگی را در داوطلبان شغلی بیابیم، همکاری خوبی خواهیم داشت.

 بیل اندرسون، مدیرعامل ژننتک

ما وقتی با داوطلبان شغلی مصاحبه می‌کنیم، برایمان کنجکاوی، فروتنی، همکاری، اشتیاق در حوزه‌‌ تخصصی هر جایگاه شغلی و حرکت در جهت اهداف جزئی و کلی شرکت در اولویت است.

 براد اسمیت، مدیرعامل شرکت اینتویت

ما افرادی را می‌خواهیم که ارزش‌های شرکتمان را جزئی از زندگی خود بدانند، شکست‌ها را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری ببینند و کنجکاوی و هوش هیجانی بالایی داشته باشند. من در هر مصاحبه‌ شغلی، از داوطلب مذکور سؤال می‌کنم که بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌اش چه بوده و از این شکست چه درس‌هایی آموخته است.

 تاد جونز، مدیرعامل پابلیکس سوپرمارکتس

ما می‌توانیم مهارت‌های فنی موردنیاز را به کارمندان آموزش دهیم، ولی داوطلب شغلی ایده‌آل ما کسی است که خودش را به همکاری و خدمت به دیگران متعهد بداند. ما به دنبال افرادی هستیم که با مشتریان و همکارانشان، رابطه‌‌ صمیمانه‌ای برقرار کنند.

 تیم رایان، مدیرعامل شرکت PwC

ما انتظار داریم کارمندانمان علاوه بر مهارت‌های فنی، هوش هیجانی بالایی داشته باشند و در دنیایی که به‌سرعت در حال تغییر است، خودشان را با شرایط سازگار کنند. ما افرادی را استخدام می‌کنیم که ذهنی باز دارند، به اهمیت همکاری و مشارکت واقفند و تیمشان را در پیدا‌کردن بهترین راه‌حل را برای چالش‌های پیش‌رو، یاری می‌کنند.

 جری استریتزکه، مدیرعامل شرکت REI

ما به دنبال افرادی هستیم که از کار در فضای باز لذت می‌برند و می‌توانند تجربیات و مهارت‌های خود را با این هدف سازگار کنند. ازآنجاکه ما یک شرکت سازنده‌‌ تجهیزات تفریحی فضای آزاد هستیم، به کارمندانی نیاز داریم که می‌توانند به خوب با مشتریان رابطه برقرار کنند، زیرا ارتباطات متقابل نقش مهمی در صنعت ما ایفا می‌کند. به‌علاوه این افراد باید خودشان را با ارزش‌های اصلی شرکت هماهنگ کنند.

 مارک هوپلامازیان، مدیرعامل هتل‌های هایات

شرکت ما بیش از هر مهارتی، به شخصیت و روحیه‌‌ رشد افراد اهمیت می‌دهد. ما معتقدیم که کنجکاوی، اشتیاق و تمایل به یادگیری، ارزشمندتر از همه‌ تجربیات قبلی فرد هستند. ادراک و همدلی، ویژگی‌هایی هستند که در دوره‌های آکادمیک آموزش داده نمی‌شوند، ولی نتایجی فوق‌العاده دارند.

 سورین شوان، مدیرعامل راش دیاگنوستیک

امروز‌ داوطلبان شغلی خودشان را با بلندپروازی‌ها و اشتیاق به کار متمایز می‌کنند. ما برای استخدام، به افرادی اولویت می‌دهیم که مشتاق رشد‌کردن هستند، از شکست نمی‌ترسند و می‌خواهند تغییر مثبتی در جهان به وجود آورند.

جان نوزورتی، مدیرعامل مایوکلینیک

ما به افرادی نیاز داریم که ارزش‌های مایو‌کلینیک را با جهان اطراف به اشتراک می‌گذارند؛ افرادی که می‌خواهند نقش سازنده‌ای در جامعه داشته باشند و از همکاری تیمی هم لذت ببرند. با توجه به این اولویت‌ها، ویژگی‌های موردنظر ما عبارتند از: احترام، شفقت، صداقت، کار تیمی، نوآوری و مدیریت. ما داوطلبان شغلی را دقیقا بر اساس این صفات استخدام می‌کنیم و به همین علت است که بیش از ۹۵درصد از کارمندانمان، هرگز کارشان را رها نمی‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.