عصر آهن، معاملات آهن آلات را تسهیل می‌کند!

عصر آهن؛ پلتفرم آنلاین معاملات آهن آلات در بازار اینترنتی آهن و فولاد ایران

0

بازار اینترنتی عصر آهن، امکان معاملات امن، سریع و آسان را برای خریداران و فروشندگان حوزه فولاد و آهن فراهم می‌کند، ضمن اینکه شفاف‌سازی قیمت‌ها، دسترسی به فروشندگان و امکان مقایسه قیمت‌‌ها نیز از دیگر خدمات این پلتفرم آنلاین است.

مهندس آرش سروی تحصیلات خود را در مقطع فوق‌لیسانس و در رشته مکانیک (گرایش خودرو)، در دانشگاه بین المللی آخن آلمان به اتمام رسانده است و هم‌اکنون با راه‌اندازی استارت‌آپ عصر آهن، یک بستر آنلاین را در صنعت فولاد و آهن ایجاد کرده است که فعالان این صنعت در سه زمینه تولید، توزیع و مصرف از آن بهره‌مند می‌شوند. آرش سروی متولد سال ۱۳۶۴ بوده و هم‌اکنون بنیانگذار مجموعه عصر آهن در تبریز است.

عصر آهن در چه سالی راه‌اندازی شد؟

ایده عصر آهن در سال ۹۷ شکل گرفت، به این صورت که بعد از کدنویسی و طراحی وب‌سایت، در نهایت در خرداد ماه سال ۹۸ در قالب یک مارکت‌پلیس راه‌اندازی شد. البته قدمت مجموعه عصر آهن به سال ۱۳۶۸ برمی‌گردد که به صورت سنتی و توسط پدرم اداره می‌شد.

با توجه به مارکت‌پلیس بودن عصر آهن، خدمات عمده شما به دو گروه خریداران و فروشندگان چیست؟

هدف اصلی عصر آهن تسهیل گری معاملات آهن است. عصر آهن به صورت یک هاب عمل می‌کند، یعنی فروشندگان و خریداران را به یکدیگر متصل کرده و با راهکارهای مدرن و هوشمندانه، امنیت معامله را برقرار می‌کند.

عدم اعتماد بین خریدار و فروشنده که به دلیل حجم بالای معاملات ایجاد می‌شود، از جمله مشکلات عمده‌ای است که در بازار آهن وجود دارد، فروشنده مایل است که ابتدا پول را دریافت کند و سپس جنس را تحویل دهد، در حالی که این روند برای خریدار قابل قبول نبوده و اعتماد نمی‌کند؛ از سوی دیگر ممکن است فروشنده جنس را ارسال کند و خریدار پول را نپردازد؛ بر همین اساس در این بین یک خلاء وجود دارد و عصر آهن در حال حاضر تلاش می‌کند که از طریق ایجاد امنیت و حفاظت معاملات، این خلاء و مشکل را حذف کند.

ارزش پیشنهادی عصر آهن برای خریداران چیست؟

شفاف‌سازی قیمت‌ها و دسترسی آسان به تمامی قیمت‌های کارخانجات تولیدی و اخبار لحظه ای بازار آهن، از جمله کارکردهای قابل توجهی است که در عصر آهن وجود دارد. قیمت‌ها همیشه به صورت آنلاین و لحظه‌ای آپدیت می‌شوند، به این صورت که قیمت‌هایی که کارخانجات تولیدی به صورت رسمی در کانال‌های خود اعلام می‌کنند، در سایت عصرآهن وارد شده و در معرض عموم قرار می‌گیرند. در نتیجه در رابطه با قیمت‌های بازار نوعی آگاهی برای خریدار ایجاد می‌شود، به طوری که می تواند با اطلاع از قیمت های تولید کننده های مختلف و بررسی اطلاعات هر محصول در صفحه اختصاصی آن ها، با یک دید آگاهانه، انتخاب کند که از کجا می خواهد خرید خود را انجام دهد.

مزیت دیگر برای خریداران، دسترسی به تمام اطلاعات فروشنده‌های اصلی کالاست. شاید برای همه خریداران اتفاق افتاده باشد که به دنبال کالای یک تولیدکننده باشند، ولی نمی‌دانند که این کالا در کدام انبار شهر وجود دارد، در چنین مواقعی، محل‌های بارگیری محصولات در سایت ما موجود بوده و خریدار می‌تواند بررسی کند که مثلا اگر میلگرد فولاد ذوب‌آهن را در شهر تبریز می‌خواهد، ده فروشنده هستند که محصول مذکور را در انبار خود دارند و در نتیجه خریدار می‌تواند از بین این ده فروشنده و با مقایسه قیمت‌ها و در نظر گرفتن محل‌های بارگیری، بهترین گزینه را انتخاب کند. در واقع خریدار می‌تواند از طریق پلتفرم عصر آهن به تمام اطلاعات تولید کنندگان و فروشندگان دسترسی داشته باشد.

مزیت دیگر، امکان مقایسه قیمت‌ها و اطلاع از هزینه حمل از محل بارگیری تا محل تخلیه کالا است. اینکه چه جنسی و در کجا به صرفه‌تر است، یک نکته مهم برای خریداران خواهد بود. امکان چنین مقایسه‌ای در سایت عصر اهن به راحتی وجود دارد، به این صورت که خریدار می‌تواند محصول مورد نظر خود را انتخاب کند و با در کنار هم قرار دادن این انتخاب‌ها، محل انبار و قیمت‌ آنها و هزینه حمل تا محل تخلیه را در کنار هم ببیند و در نهایت مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشد. در نهایت نیز یک خریدار از لحظه ثبت سفارش خود تا لحظه دریافت کالا، از مشاوره و پشتیبانی ما بهره‌مند می‌شود.

حمل و نقل کالا بر عهده شماست؟

خیر، روند معمول در بازار آهن به این شکل است که هزینه حمل را خریدار پرداخت می‌کند، ولی هماهنگی‌ها و مدیریت حمل بر عهده فروشنده است؛ به این شکل که ماشین بار را از باربری تحویل گرفته، محصول را بار می‌زند و به آدرس خریدار ارسال می‌کند. در نهایت گروه پشتیبانی، تأییدیه رسیدن کالا را از خریدار دریافت می‌کند.

در سمت فروشندگان چه ارزش پیشنهادی ایجاد کرده‌اید؟

یکی این است که امکان دیده شدن دارند. در واقع هر مارکت‌پلیسی امکان دیده شدن را برای فروشنده‌ها ایجاد می‌کند، ضمن اینکه بحث امنیت معاملات برای فروشنده‌ها یک مزیت عمده محسوب می‌شود. امکان فروش و دیده شدن در سراسر ایران، کاهش هزینه‌های بازاریابی و امکان قیمت‌گذاری رقابتی با بررسی قیمت‌های ارائه شده توسط رقبا، از مهم‌ترین ارزش‌هایی به شمار می‌روند که عصر آهن به فروشندگان پیشنهاد می‌دهد.

با توجه به مدت زمان کوتاهی که شروع کردید، چه تعداد کاربر دارید؟

در حال حاضر روزانه به طور میانگین نزدیک به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ بازدیدکننده جدید داریم که به شکر خدا این آمار رو به رشد است. در حال حاضر عصر آهن به دنبال جذب تامین کنندگان مطرح آهن آلات می باشد و با بازیگران اصلی و معتمد این صنعت ارتباطات خوبی برقرار نموده است.

عصر آهن تمام ایران را پوشش می‌دهد؟

بازار اینترنتی عصرآهن، موقعیت و بستری فوق العاده را برای تمام فروشندگان در هر کجای ایران فراهم می نماید تا تمام محصولات فولادی را به راحتی و به شکل اینترنتی معرفی و به‌فروش برسانند. به این ترتیب تمامی تولیدکنندگان و فروشندگان آهن آلات می‌توانند از ویترین بزرگ عصر آهن که تشکیل شده از بهترین هاست، برای فروش امن محصولاتشان در بیش از ۱۱۰۰ شهر ایران بهره بگیرند و تجارتشان را بصورت هوشمندانه اداره کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.