صنعت بیمه آنلاین به کنیا رسید

اقیانوس آبی بیمه آنلاین در کنیا؛ فرصتی طلایی برای جیهان عباس ۲۶ ساله

0

با استفاده از برنامه گریفین، کاربران مجبور نیستند با شرکت بیمه تماس بگیرند و در صف منتظر بمانند. مشتریان می‌توانند همه فعالیت‌های مورد نیاز خود را از طریق اپلیکیشن گریفین انجام دهند.

جیهان عباس(JihanAbass)، دختر ۲۶‌ساله کنیایی، شرکت بیمه اتومبیل خود را تاسیس کرد. شرکت جیهان عباس به نام گریفین‌(Griffin) اولین شرکت دیجیتالی بیمه اتومبیل در کنیاست. به گفته جیهان عباس، داستان تاسیس شرکت بیمه آنلاین اتومبیل از ۳سال پیش آغاز شد.

جیهان به رستورانی محلی رفته بود و در آنجا با یکی از پیشخدمت‌ها صحبت کرد. در مدت گفت‌وگوی آنها، جیهان عباس متوجه شد پیشخدمت بیمه درمانی ندارد. پس از آن با افراد دیگری نیز در خصوص بیمه صحبت کرد و فهمید آنها نیز بیمه ندارند.

این مسئله برای جیهان عباس جرقه‌ای بود تا کاری در این زمینه انجام دهد. این دختر ۲۶‌ساله کنیایی، در آکسفورد مدیریت اجرایی کسب‌وکار (MBA) خوانده بود. به همین خاطر از موضوع بیمه به‌سادگی نگذشت.

جیهان‌عباس پس از بررسی‌های بی‌شماری که انجام داد، شکاف صنعت بیمه کنیا را شناسایی کرد. موسس استارتاپ گریفین وضعیت بیمه در کنیا را همانند یک فرصت شغلی می‌دید؛ به همین خاطر تصمیم گرفت استارتاپ خود را در این خصوص راه‌اندازی کند.

 

جیهان عباس در مصاحبه با رویترز اعلام کرد:«گریفین توانسته است فرآیندهای بیمه را از ۳۰روز، به یک هفته کاهش دهد.»

جیهان عباس به شبکه خبری و آموزشی فایننشیال استاندارد (Financial Standard) گفت: «زمانی‌که فهمیدم بسیاری از مردم کشورم تحت پوشش خدمات بیمه پزشکی نیستند، ذهنم مشغول شد. همه افراد جامعه حق استفاده از خدمات بیمه را دارند.» جیهان عباس تیمی تشکیل داد و یک‌سال‌و‌نیم بعد گریفین راه‌اندازی شد. گریفین یک اپلیکیشن بیمه با تمرکز بر بیمه اتومبیل است.

گریفین پس از مدت کوتاهی تحت حمایت‌های بین‌المللی قرار گرفت. از طریق بیمه گریفین، مشتریان امکان پرداخت حق بیمه و عوارض توقف سفرهای خارجی‌شان را پیدا می‌کنند. جیهان عباس به رویترز(Reuters) گفت: «گریفین فرایندهای بیمه‌ای را در یک هفته انجام می‌دهد در حالی‌که استاندارد صنعت بیمه۳۰ روز است.»

با استفاده از برنامه گریفین، کاربران مجبور نیستند با شرکت بیمه تماس بگیرند و در صف منتظر بمانند. مشتریان می‌توانند همه فعالیت‌های مورد نیاز خود را از طریق اپلیکیشن گریفین انجام دهند.
در مصاحبه‌ای که جیهان‌عباس با رویترز انجام داد، دومین شرکت خود به نام لامی (Lami) را معرفی کرد.

لامی استارتاپی است که پلتفرم فناوری استفاده شده برای ساخت گریفین را می‌فروشد، بنابراین کسب‌و‌کارهای دیگر نیز می‌توانند از آن برای ایجاد محصولات بیمه دیجیتال خود استفاده کنند. لامی در مرحله جذب سرمایه بذری خود توانست نیم‌میلیون دلار بودجه به دست آورد و قصد دارد تا ماه مارس بودجه بیشتری را از سرمایه‌گذاران تامین کند.

از زمان راه‌اندازی استارتاپ گریفین در سپتامبر‌۲۰۱۹، این استارتاپ تنها توانست ۳۴۷ کاربر فعال را جذب کند. طبق گزارش وب‌سایت کنیایی استاندارد مدیا(standardmedia)، مدیر بازاریابی گریفین عمرخیر محمد (Ummulkher Mohamed) معتقد است به دست آوردن مشتریان در صنعت بیمه کنیا کار آسانی نیست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.