پا توی کفش اتیوپی!

رشد سریع تولیدکننده کفش آنبسا پس از واگذاری به بخش خصوصی

0

این شرکت رتبه ۲۳ را در این فهرست به دست آورده که نسبت به سال قبل ۳ رتبه بهبود را نشان می‌دهد. شرکت آنبسا قدیمی‌ترین شرکت تولید کفش در اتیوپی است. این شرکت در سال‌۱۹۳۰ توسط مهاجران ایتالیایی تاسیس شده.

شرکت تولیدی کفش آنبسا در سال‌۲۰۱۸ در فهرست ۲۵‌شرکت تقدیر‌شده سال آفریقا قرار گرفت. این شرکت همچنین در بخش پوشاک رتبه ۳ را در اختیار گرفته. بر مبنای گزارش Brand of Africa که یک سازمان غیرانتفاعی در آفریقای جنوبی است، این شرکت نه‌تنها به عنوان یک نشان برتر آفریقایی، بلکه در قیاس با ۱۰۰‌نشان برگزیده آفریقایی انتخاب شده.

این شرکت رتبه ۲۳ را در این فهرست به دست آورده که نسبت به سال قبل ۳ رتبه بهبود را نشان می‌دهد. شرکت آنبسا قدیمی‌ترین شرکت تولید کفش در اتیوپی است. این شرکت در سال‌۱۹۳۰ توسط مهاجران ایتالیایی تاسیس شده.

شرکت در سال‌۱۹۵۰ زمانی که به نام Darmar شناخته می‌شد، در آن منطقه خوشنام بود. آنها در میانه دهه۷۰ میلادی روند تولید صنعتی کفش برای مردان، زنان و کودکان را شروع کردند. تاسیسات تولیدی شرکت در دهه۷۰ توسط حکومت وقت ملی اعلام شد و این وضعیت تا سال۲۰۱۲ که شرکت دوباره به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داشت.

آنبسا

در این سال شرکت توسط Ato Tedla Yizengaw خریداری شد، در زمان واگذاری به خریدار بخش خصوصی شرکت دارای ۸۰۰ کارمند بود و مقادیر زیادی زیان را متحمل می‌شد، پس از واگذاری، شرکت به سمت سودآوری رفت و تعداد کارکنان را به ۱،۱۴۰ نفر افزایش داده و ماشین‌آلات را بازسازی و روندهای تولید و ساختار خود را بهینه‌سازی کرد.

کارخانه تولیدی شرکت آنبسا در آدیس‌آبابا مستقر است، اما شرکت ۳۷‌فروشگاه را هم در اختیار دارد. محصول اصلی شرکت کفش چرمی است که برای مصارف عمومی و کاربردهای نظامی تولید می‌شود. آنها همچنین کیف و کمربند و محصولات مشابه چرمی تولید می‌کنند.

شرکت برنامه تامین نیازهای داخلی و صادرات را در برنامه دارد و توانسته با در دست گرفتن نقش رهبری بازار سهمی بین ۶۵ تا ۷۹ درصد از بازار محلی را در اختیار بگیرد. گزارش‌های عرضه‌شده توسط Lemlem Kifle که مدیر توسعه بازار شرکت است، نشان می‌دهد آنبسا در حال حاضر ۱.۵‌میلیون جفت کفش را در سال تولید می‌کند که معادل ظرفیت تاسیسات فعلی در کنار تاسیسات ایجاد‌شده در سال ۱۹۳۵ است.

شرکت بعد از واگذاري به بخش خصوصی، توانسته خطوط تولید جدیدی را ایجاد کند که امکان تنوع تولیدات را فراهم کرده. فعالیت شرکت در شرایط حاضر امکان اشتغال ۱،۵۰۰ نفر را فراهم کرده و محصولات به کشورهای کنیا، اوگاندا، سومالی، سودان جنوبی، سومالیلند، استرالیا، کانادا، فرانسه، ایتالیا‌ و آمریکا صادر می‌شود.

[bs-quote quote=”شرکت پس از واگذاری به بخش خصوصی، به سمت سودآوری رفت و تعداد کارکنان را به ۱،۱۴۰ نفر افزایش داد و ماشین‌آلات را بازسازی و روندهای تولید و ساختار خود را بهینه کرد” style=”style-13″ align=”center”][/bs-quote]

در ادامه برنامه توسعه شرکت، تاسیسات جدید در منطقه Akaki/Kaliti ایجاد شده. ایجاد این تاسیسات با تکیه بر تجارب جهانی و توجه به توانمندی‌های صادراتی بوده و تلاش شده که توان تولیدی شرکت را افزایش دهد، در همین حال توجه به موضوع ایمنی، سلامت و استانداردهای کار برای کارکنان هم در نظر بوده.

ایجاد این تاسیسات باعث شده که تعداد محصولات تولیدی در بخش کفش از ۳،۵۰۰ جفت به ۱۰هزار جفت در روز برسد. همچنین تعداد محصولات بخش کیف دستی از ۲۰ عدد در روز به ۱۲۰ عدد در روز برسد. این در حالی است که تعداد تولید کمربند از ۱۵۰ عدد به ۵۰۰ عدد برسد.

در کنار رشد تولیدات، موضوع تامین پایدار مواد اولیه در دستور كار شرکت قرار گرفته. به همین دلیل شرکت در حال کار روی طرح ایجاد تاسیسات دباغی در بخش شمالی اتیوپی است. دباغی‌های موجود در اتیوپی در حال حاضر مواد اولیه مورد نیاز برای صنایع محلی را تامین کرده و حتی صادرات نیز انجام می‌دهند.

پوست تولیدي در اتیوپی سابقه خوبی در صنعت بین‌المللی چرم دارد و کیفیت و ویژگی‌های خوبی را به خود اختصاص داده و پوست تولید‌شده از گوسفندهای این کشور در زمره بهترین در نوع خود در دنیاست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.