شروع کار از زیر پله با چاشنی هندی

0

شرکت Wow فعال در صنعت عرضه غذا، مدعی است که ۹۰ درصد از سهم بازار هند را در اختیار دارد و به عنوان یکی از فعالان عرصه رستوران‌های با قابلیت عرضه سریع غذا، خود را آماده حضور در بازار سهام عمومی هم می‌کند.

قرارگرفتن در مدار موفقیت تنها باعث تقویت انگیزه و اشتهای کسب‌وکار موفق Wow شده. این کسب‌وکار که در کلکته مستقر است، اینک به دنبال ایجاد نشان تجاری دیگری برای خود به نام Wow! China است که گروهی از محصولات از غذای بسته‌بندی‌شده و یخ‌زده را دربرمی‌گیرد و تلاش می‌کند که برای آن سرمایه جذب کند. شرکت همچنین به دنبال حضور در بازار سهام و عرضه عمومی سهام خود نیز هست.

شرکت Wow واقعا از یک گاراژ و توسط ۲ دانش‌آموخته دانشگاه در کلکته کارش را شروع کرد. آنها اینک با داشتن ۱۰ سال سابقه کار و ۲۵۴ محل عرضه در ۱۳ شهر خود را آماده وارد‌شدن به مرحله بعدی کارشان می‌کنند.

سرمایه اولیه این کسب‌وکار نوپا توسط سانجیوبیکاچاندری بنیانگذار شرکت InfoEdge و سانیلمونجال مدیر ارشد اجرایی سابق InfoSys تامین شد.

سهم نود درصدی از بازار

این شرکت فعال در صنعت عرضه غذا مدعی است که ۹۰ درصد از سهم بازار این حوزه را در اختیار دارد و به عنوان یکی از فعالان عرصه رستوران‌های با قابلیت عرضه سریع غذا، خود را آماده حضور در بازار سهام عمومی هم می‌کند.

آنها برنامه توسعه خود را مبتنی بر طیفی از غذاها کرده‌اند که موسوم به Chindian است. این غذاها نسخه هندی‌شده غذاهای چینی هستند که در هندوستان محبوبیت دارند(غذاهای چینی در شمال و جنوب هندوستان در فهرست دومین گروه از غذاهای محبوب قرار دارند).

بازار عرضه محصولات غذایی بر اساس گزارش‌های رسمی در سال۲۰۲۲ ارزشی معادل ۵٫۵۲ میلیارد روپیه خواهد داشت. همچنین غذاهای چینی رده دوم محبوبیت را بین مصرف‌کنندگان هندی همچنان حفظ خواهند کرد.

براین اساس آقای ساگار یکی از بنیانگذاران این شرکت می‌گوید: انتظار داریم که ورود به این عرصه سودآورتر از کسب‌وکار اولیه‌مان باشد و در ۴ سال آینده به ۱۰ میلیارد روپیه می‌رسد و غذاهای چینی یک‌چهارم این بازار را تشکیل می‌دهد.‌

بنابراین نشان تجاری جدید به نام Wow! China از همه امکانات و تجارب نشان اصلی استفاده کرده و قرار است که از طریق دکه‌های مستقر در پارک‌ها، مراکز خرید‌ و خیابان‌های پررفت‌وآمد، کارش را به پیش ببرد

شرکت موفق شده در سال جاری مرز درآمدی ۱٫۲ میلیارد روپیه را بگذراند و انتظار دارد که تا پایان سال این رقم به ۲ میلیارد روپیه برسد‌ و آنگونه که آقای ساگار می‌گوید:

محبوبیت غذاهای چینی باعث شد آنها از خودشان بپرسند چرا ما نمی‌توانیم این نوع غذاها را عرضه کنیم؟ بر همین اساس آنها سس و چاشنی‌های لازم و مواد اولیه مورد نیاز برای این نوع غذاها را خودشان تهیه کردند.‌

Wow اینک در محلات مختلف بمبئی، کلکته، دهلی، گروگرام، نویدا، فریدآباد، قاضی‌آباد، بنگلور، پینای، کوچین، بهبوبانیسوار، کوتاک، پوری،پونا و گووا محل‌هایی برای عرضه دارد و برای تاسیس ۱۴۰ محل دیگر هم برنامه‌ریزی کرده که ۴۰ واحد از آنها را به غذاهای چینی اختصاص خواهد داد.

تلاش برای عرضه در سوپرمارکت‌ها

شرکت همچنین روی فناوری لازم برای عرضه غذا در سوپرمارکت‌ها هم کار می‌کند تا آن را به شکلی درآورد که سوشی در برخی سوپرمارکت‌های دنیا عرضه می‌شود. تلاش آنها این است که بتوانند ماندگاری غذاهای‌شان را به نحوی افزایش دهند که بتواند تا ۱۰۰ روز در قفسه فروشگاه‌ها باقی بماند.

شرکت Wow با نگاه به بازارهای جهانی خودش را در ۸۰ کشور دنیا ثبت کرده اما در حال حاضر و برای برنامه ۵ساله تمرکزش را روی بازارهای محلی قرار داده.

آنگونه که ساگار می‌گوید، آنها بازار دوبی، عربستان، کویت، قطر، بحرین‌ و عمان را زیر نظر دارند. در همین حال بازار سریلانکا، نپال و کشورهای همسایه را هم مورد توجه قرار داده‌اند.

این در حالی است که برخی تقاضاها از پاکستان و نپال هم به سمت آنها آمده. در کنار اینها شرکت در تلاش برای ایجاد فضای مناسب عرضه سس و چاشنی تولید خود را در کلکته عرضه کند چرا‌که این نوع سس در بین مشتریان بسیار محبوب است.

مشتریان Wow عموما از محل‌های عرضه غذا درخواست دریافت بسته‌هایی از این سس‌ها را می‌کنند. شرکت این را فرصتی برای حضور در این بخش از بازار دیده و وارد آن هم شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.