شارژمان؛ مدیریت شارژ ساختمان

0

شارژمان توسط حسین سالمی‌نژاد به همراه سید‌محمدحسین محمودزاده و ساسان جعفرنژاد بنیانگذاری شده است. حسین کارشناسی ارشد در رشته الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر و محمدحسین نیز کارشناسی رشته کامپیوتر از دانشگاه امیرکبیر دارد.

آپارتمان‌نشینی و مشکلات آن باعث شده ‌که فناوری به کمک این حوزه نیز بیاید تا اندکی از مشکلات جمع‌آوری شارژ ساختمان و مدیریت آن کاسته شود. استارتاپ شارژمان به نشانی sharjeman.com استارتاپی است که به کمک مدیران و اهالی ساختمان آمده است.

ساسان جعفرنژاد دانشجوی دکترای علوم کامپیوتر در دانشگاه لوکزامبورگ است و هر سه نفر متولد ۶۷ هستند. حسین می‌گوید: «‌سال ۹۴ می‌خواستیم یک سرویس خدماتی ساختمان بسازیم اما چون می‌دانستیم در حوزه مارکتینگ آن با مشکل روبه‌رو می‌شویم، تصمیم گرفتیم تا سرویس مدیریت شارژ ساختمان را تولید کنیم و بعد از آن وارد این حوزه شویم.»

شارژمان در حال حاضر ابزاری است که شارژ ساختمان را مدیریت می‌کند. مدیریت ساختمان می‌تواند با تعریف‌کردن واحدهای ساختمان و هزینه‌های جاری ساختمان توسط شارژمان سهم هر واحد را محاسبه کند و پس از آن شارژمان شارژ هر واحد را به صورت نوتیفیکیشنی و پیامکی به همراه لینک پرداخت به هر واحد ارسال می‌کند و ساکنان ساختمان هم می‌توانند وارد پنل خود شوند و ریز هزینه‌ها را ببینند و شارژ را اینترنتی پرداخت کنند.

امکانات دیگری هم در برنامه ‌وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به تابلوی اعلانات اشاره کرد که مدیر از طریق آن می‌تواند برای واحدها پیام بفرستد و یا امکان محاسبه جریمه دیرکرد پرداخت شارژ و از این قبیل امکانات را در اختیار داشته باشد. استفاده از برنامه رایگان است و کاربران می‌توانند از طریق گوشی‌ و کامپیوتر برنامه را نصب کنند.

در اردیبهشت ۹۵ اولین نسخه شارژمان عرضه شد و روی کافه‌بازار قرار گرفت. اسفند ۹۵ اپلیکیشن ios عرضه شد و آبان ۹۶ هم نسخه تحت وب‌ آن وارد بازار شد‌ و در حال حاضر ۵ هزار کاربر فعال دارد. حسین می‌گوید: «‌از آنجایی که ۳ نفرمان فنی بودیم، در ابتدای کار و برای تولید محصول اولیه نیازی به سرمایه نداشتیم و وقت‌مان را صرف این کار کردیم. بعد از آن از هدایایی که در مسابقات و جشنواره‌های مختلف بردیم، برای تامین هزینه‌ها استفاده کردیم و می‌کنیم.

الان به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌دانیم مشتری چه می‌خواهد، کاملا بر بازار و نیاز کاربر واقفیم و به دنبال جذب سرمایه هستیم.» او می‌گوید خدمات در حال حاضر رایگان ارائه می‌شود و در آینده شاید بعضی از امکانات شارژمان نیاز به‌حق اشتراک ماهیانه داشته باشد‌ و شیوه درآمدزایی آنها از طریق دریافت کارمزد از تراکنش‌های آنلاین پرداخت‌کننده است که بابت هر تراکنش ۵۰۰ تومان کارمزد دریافت می‌کنند.

حسین می‌گوید: «‌ما هنوز وارد فاز گسترده تبلیغات نشده‌ایم. این ۵۰۰۰ کاربری هم که داریم، توسط کاربرانمان دهان به دهان معرفی شده‌اند و یا شارژمان را در گوگل و یا اپ‌استورها دیده‌اند. ما به صورت محدود تبلیغات در گوگل انجام دادیم ولی به خاطر اینکه یک سری ضعف‌ها در برنامه وجود داشت، تصمیم گرفتیم تا حل این مشکلات تبلیغات را متوقف کنیم و نسخه دوم را به‌زودی منتشر می‌کنیم.»

آنها در این راه با چالش‌هایی نیز روبه‌رو بوده‌اند: «‌علاوه ‌بر چالش‌های فنی و تحریم‌های داخلی و خارجی و نماد اعتماد و غیره، چالش ترس از فیلتر‌شدن هم باید اضافه کنم! نمی‌دانم چرا اخیرا مد شده کسب‌و‌کارها را فیلتر می‌کنند. متاسفانه افراد تصمیم‌گیر داخلی خیلی بیشتر از تحریم‌های خارجی محدودکننده هستند. تحریم‌های خارجی را می‌شود به روش‌هایی دور زد اما داخلی‌ها را نمی‌شود و آفت کسب‌و‌کارها هستند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.