سیناپ، شرکت کارآفرین و پیشرو در ارائه راهکارها و محصولات به‌روز مبتنی بر تکنولوژی بارکد و RFID

مصاحبه اختصاصی با " مجید مرادی "، مدیر عامل شرکت سیناپ

0

در سال‌های اخیر باتوجه به گسترش فعالیت شرکت‌ها خصوصا در حوزه‌های فروش آنلاین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، لجستیک، انبارداری و اهمیت پردازش اطلاعات در این صنایع، به سراغ یکی از مدیران موفق در این حوزه رفته‌ایم. “شرکت سیناپ” پیشروترین شرکت در حوزه ارائه راهکارها و تأمین محصولات به‌روز مبتنی بر تکنولوژی بارکد و RFID است که در زمینه تامین تجهیزات و مواد مصرفی، خدمات پس از فروش و ارائه راهکارهای موثر فعالیت دارد. در این خصوص گفت‌وگویی با مجید مرادی، بنیان‌گذار و مدیرعامل این مجموعه داشتیم.

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

مجید مرادی، مدیرعامل و موسس شرکت سیناپ هستم. در سال ۱۳۸۱ وارد حوزه IT و ICT شدم و با فروش دستگاه‌های IC PROGRAMMER و حضور و غیاب شروع به فعالیت کردم. پس از آن وارد حوزه سیستم‌های شناسایی خودکار و جمع‌آوری داده‌ها شدم و حدود ۲۰ سال است که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنم.

طی این مدت به دلیل آنکه این حوزه را صرفاً محدود به تأمین تجهیزات نمی‌دیدم، در مجموعه‌های مختلف در جایگاه مدیر پروژه برای امکان‌سنجی و اجرای پروژه‌های مبتنی بر سیستم‌های بارکد و RFID فعالیت داشتم.

 

انگیزه تاسیس شرکت سیناپ را برای مخاطبان هفته نامه « شنبه » توضیح بدهید.

در واقع یکی از عوامل اصلی تاسیس شرکت سیناپ، تجارب عملیاتی و شناخت لازم از نیازهای کسب‌وکارهای داخلی و انطباق آن با تکنولوژی‌ها و محصولات به‌روز کمپانی‌های خارجی بود که در طی بیش از یک دهه فعالیت متمرکز در صنایع مختلف به دست آورده بودم.

قبل از تاسیس شرکت سیناپ، خلأ وجود یک شرکت که صرفاً تمرکز آن بر روی نرم‌افزار یا سخت‌افزار نباشد را احساس کردم و گردآوری و تلفیق تمام تجارب در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و دانش و تجارب اجرایی موجب شد تا “سیناپ” با نگاه متمایزی وارد بازار شود.

یکی دیگر از انگیزه‌های اصلی ایجاد شرکت سیناپ نگاه متفاوت به بازار و خارج‌شدن از یک نگاه صرفاً تجاری بود. استراتژی و دیدگاه ما این است که به جای تجارت با مشتریان، شریک تجاری آنها باشیم. با وجود اینکه در سیناپ دو بخش ارائه تجهیزات و مواد مصرفی را داریم، همواره تمرکز بر ارائه راهکارهای مؤثر را حفظ کردیم و همواره در تلاشیم تا سرویس دهی در بخش خدمات پس از فروش سیناپ به‌گونه‌ای کاملاً متفاوت و مشتری‌مدارانه صورت گیرد.

سیناپ، شرکت کارآفرین و پیشرو در ارائه راهکارها و محصولات به‌روز مبتنی بر تکنولوژی بارکد

سبد محصولات و تنوع محصولات سیناپ چگونه انجام می‌شود و شامل چه مواردی است؟

بر اساسR&D ، محصولات و تکنولوژی‌های جدید دنیا را رصد می‌کنیم و پس از امکان‌سنجی و تخمین قابل‌ارائه بودن آن‌ها در داخل کشور، واردات محصولات جدید در دستور کار قرار می‌گیرد. معمولاً اضافه‌شدن یک محصول و برند جدید در سیناپ پروسه کوتاهی ندارد. کوتاه نبودن این پروسه به جهت پروسه‌های مختلفی جهت کنترل و ارزیابی این محصول از لحاظ کیفیت؛ مسائل پشتیبانی و فنی کمپانی عرضه‌کننده؛ تست‌های عملیاتی در لایه‌های مختلف توسط تیم فنی داخلی و مشتریان؛ چگونگی تأمین و…. است.

اگر بخواهم از ابتدا سبد محصولات سیناپ را شرح دهم باید بگویم که با توجه به رشد تقاضا و نگاه ویژه سیناپ به کسب و کارها، به راهکارهای پردازش پرتابل داده به خصوص در شرکت‌های توزیع و پخش، Ecommerce و… در زمینه موبایل کامپیوتر (هندهلد) با برند ” پوینت موبایل ” فعالیت خود را آغاز کردیم. به موازات آن همکاری با برند “ووسیم” در خصوص دستگاه‌های موبایل پرینتر (فیش پرینترهای همراه برای چاپ رسید و یا لیبل قیمت در محل) شکل گرفت.

بر اساس نیازهای لیبلینگ و بسته بندی در صنایع مختلف، عرضه لیبل پرینترها به صورت تخصصی و با رویکرد تجهیزات با کیفیت بالا و قابلیت ارائه بر اساس قیمت مناسب و خدمات پس از فروش دائمی مطرح شد. در این راستا، سیناپ نمایندگی برند ” گودکس ” را به عنوان یکی از سه شرکت برتر تولید کننده دستگاه لیبل پرینتر در دنیا اخذ کرد.

اکنون تبلت‌های صنعتی، موبایل کامپیوتر، موبایل پرینتر و اسکنرهای برند نوآور و محبوب ” یوروو” نیز توسط سیناپ، نماینده رسمی و انحصاری این برند، با خدمات پس از فروش این شرکت در دسترس است.

پس از این موارد، بر اساس نیاز صنایع مختلف به خصوص صنعت خرده فروشی به پرینترهای رومیزی با کیفیت و با قیمت مناسب، نمایندگی برند ” سوو ” انجام شد. بعد از افزودن فیش پرینتر به محصولات، جهت تکمیل سبد محصولات در خصوص صنعت فروشگاهی، صندوق‌های فروشگاهی با نمایندگی برند ” هاناسیس ” به سبد تجهیزات سیناپ اضافه شد. البته گفتنی است سایر محصولات برند هاناسیس مانند مانیتور صنعتی نیز توسط سیناپ ارائه می‌شود.

در نهایت، به تازگی در راستای پاسخگویی به نیازهای کسب و کارهای فروشگاهی به خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای، دستگاه‌های بارکدخوان برند ” میندئو” به سایر سبد محصولات این شرکت اضافه شده است.

 

مزیت رقابتی شرکت سیناپ نسبت به سایر فعالین این صنعت چیست؟

نگاه متفاوت سیناپ به بازار و مشتریان، از مزیت‌های مهم و رقابتی سیناپ است. تخصص و دقت در انتخاب محصول تأثیرگذار در بهبود فرایندها و متناسب با نیاز بازار و مشتریان نکته کلیدی برای انتخاب سیناپ می‌باشد. بر این اساس ما خود را عرضه کننده صرف محصولات نمی‌دانیم و همواره تلاش داریم تا به عنوان شریک تجاری موثر برای مشتریان در کنار آن‌ها باشیم.

از ابتدای فعالیت سیناپ نگاه ویژه‌ای به ارائه خدمات پس از فروش مناسب داشته به گونه‌ای که کلیه مشتریان بالاترین رضایتمندی را از خدمات ارائه شده داشته باشند. در این سال‌ها همواره سعی داشته‌ایم تا مجموعه کالا، خدمات و راهکار را به مشتریان عرضه نماییم. علاوه بر خدمات پس از فروش به موارد فنی در لایه‌های مختلف اهمیت می‌دهیم. به طور مثال اگر در زمان خرید مشتری سؤالی در زمینه لایه‌های نرم‌افزاری داشته باشد، خودمان پاسخگوی آن هستیم.

 

نکته قابل‌توجه دیگر ارائه انواع محصولات مصرفی در این حوزه در سبد محصولات گسترده از برندهای برتر از جمله انواع لیبل، تگ و ریبون رزین می‌باشد که در کنار تجهیزات، تأمین و عرضه آن را به شکل تخصصی در سیناپ انجام می‌دهیم.

سیناپ، شرکت کارآفرین و پیشرو در ارائه راهکارها و محصولات به‌روز مبتنی بر تکنولوژی

در پایان، چه چشم اندازی برای آینده شرکت سیناپ می‌بینید؟

 

باتوجه‌به شرایط فعلی اقتصاد کشور، ترسیم چشم‌انداز برای آینده دشوار است. اما امید داریم تا در آینده‌ی نزدیک با اتکا به اعتماد شرکای تجاری و تجربیات خود، به‌صورت تخصصی طیف کاملی از موضوعات مربوط به حوزه سیستم‌های شناسایی خودکار مبتنی بر بارکد و RFID را ارائه دهیم.

ما به دنبال آن هستیم تا بر خلاف سایر مجموعه‌ها که صرفاً در یک بخش، مثلاً: فروشگاهی یا مواد مصرفی فعالیت دارند، با الگوگیری از بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهانی در این حوزه، به مجموعه‌ای تبدیل شویم تا کلیه نیازهای مشتری در مجموعه سیناپ به‌صورت حرفه‌ای برآورده شود. همچنین در ارائه سیستم‌های مبتنی بر بارکد و RFID پیشرو و رهبر باشیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.