سه رفتاری که به ایجاد فرهنگ بُرد کمک می‌کند

0

همه ما داستان‌هایی درباره رئیسی که توانست آینده را ببیند، شنیده‌ایم. رویاپردازی که با کمک تیم و مشتریان خود به رویایش دست یافت، در حالی که باقی دنیا برای چنین موفقیتی آماده نبود. مطالب زیادی درباره این موضوعات نوشته شده، اما تا به حال هیچ‌کس به مراحل مورد نیاز برای دستیابی به این موفقیت اشاره نکرده است. هر انسانی می‌تواند جلوی تیم خود بایستد و درباره رشد ۱۰ یا ۱۰۰ درصدی کسب‌وکارش سخنرانی کند. اما این کارها باعث ایجاد استعداد، برنامه‌ریزی یا اجرای قوی نمی‌شود. دستیابی به چنین رشدی در کسب‌وکار بسیار دشوار است.

برای اینکه تیم خود را در شرایطی قرار دهید که به چشم‌اندازهای بزرگ شما دست یابند، باید ابتدا فرهنگ بُرد را در بین آنها ایجاد کنید. در اینجا به سه رفتار اشاره می‌کنیم که در این فرآیند به شما کمک خواهند کرد.

  •  نوآوری‌های بزرگ و کوچک را جشن بگیرید

یک سازمان را تصور کنید که در آن  یکی از مدیران طرح خلاقانه‌ای ارائه داده که این طرح روی کل سازمان تاثیری عمیق خواهد گذاشت. در این شرایط به این فرد باید ترفیع داده شود.

  •  در روند دستیابی به نتیجه، کارهای تشویقی انجام دهید

برای مثال، این هفته یک نفر در قرعه‌کشی برنده می‌شود. این نتیجه‌ای فوق‌العاده برای آن فرد است. تمام ما فکر می‌کنیم افراد میلیونر خیلی خوش‌شانس هستند. هیچ‌یک از ما این فرد را تشویق نمی‌کنیم که تمام چیزی را که برنده شده روی بلیت‌های بخت‌آزمایی بیشتر سرمایه‌گذاری کند. این روندی اشتباه است. در کسب‌وکار چنین تشویقی به طور مداوم اتفاق می‌افتد.

  •  فرهنگ مورد نظر خود را ترویج کنید

همان‌طور که در بالا اشاره شد، رفتار کارمند محصول جانبی چیزی است که شما آن را تبلیغ می‌کنید. اگر یک لحظه را برای بررسی تصمیم کوچک اما هوشمندانه یکی از اعضای کوچک تیم بگذارید، در آینده خواهید دید که آن تصمیم به فرهنگی در تیم تبدیل خواهد شد.

رهبری دوراندیشانه خیلی نادر است زیرا دستیابی به آن کار دشواری است. این نوع رهبری مستلزم توجه به نوآوری‌های بسیار ظریف و نیز بررسی‌های آشکار و عمیق بردها و باخت‌ها، و تقویت مداوم اقدامات داخل شرکت است. ایجاد فرهنگ بُرد در تیم از شما آغاز می‌شود و اگر این سه رفتار را در رویارویی با کارمندان و تیم خود رعایت کنید، در این زمینه موفق خواهید بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.