امضای سه توافق‌نامه توسط پارک علم و فناوری شریف

در حاشیه رویداد ناحیه نوآوری شریف انجام شد

0

درحاشیه مراسم رویداد ناحیه نوآوری شریف که روز سه‌شنبه، ۲۵ دی‌ماه برگزار شد، سه تفاهم‌نامه در راستای اهداف پارک علم و فناوری شریف فیمابین این پارک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری منطقه ۲ تهران، سازمان فاوا شهرداری تهران و دفتر نوآوری و فناوری توسعه فناوری‌های ساختمان و شهر منعقد شد.

توافق‌نامه سه‌جانبه معاونت علمی، شهرداری منطقه ۲ و پارک علم و فناوری

اولین توافق‌نامه در خصوص توسعه ناحیه فناوری شریف بود که توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، شهرداری منطقه۲ و پارک علم و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

طرفین این توافق سه‌جانبه، رسول کشت‌پور شهرداری منطقه۲، مجید دهبیدی‌پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و اسماعیل قادی‌فرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری هستند.

پیاده‌‌سازی و تقویت ناحیه نوآوری شریف به منظور حمایت، توسعه کسب‌وکارهای خلاقانه و استارتاپ‌ها، اپلیکیشن‌های مدیریت شهری و … از موضوعات توافق است. در این طرح دانشگاه صنعتی شریف اجازه دارد با هماهنگی شهرداری منطقه۲ در سطح منطقه به فعالیت‌های همسو با اهداف شهرداری منطقه۲ بپردازد.همچنین شهرداری در حوزه تخصصی خود از استارتاپ‌های محصول‌محور در حوزه مدیریت شهری حمایت معنوی می‌کند.

تفاهم‌نامه پارک علم‌وفناوری شریف و سازمان فاوا شهرداری

تفاهم‌نامه دوم، بین پارک علم و فناوری شریف و سازمان فاوای شهرداری تهران بود که توسط محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و مجید دهبیدی‌پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف امضا شد .

موضوع این تفاهم‌نامه شامل ایجاد زمینه برای توسعه تعاملات دوطرفه و هم‌افزایی میان سازمان و پارک، بررسی نحوه استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر در پیشبرد اهداف مشترک، تدوین شیوه‌های حمایت از پژوهشگران، شرکت‌ها و استارتاپ‌های شهری، همچنین تسهیل شرایط برای برگزاری دوره‌های آموزشی رویدادها و سمینارهای آموزشی مشترک است.

همچنین بررسی نحوه استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاه، بررسی نحوه استفاده از توان علمی و تکنولوژی شرکت‌ها و استارتاپ‌های مرتبط در حل مشکلات شهری و تبیین شیوه‌های انجام پژوهش‌های کاربردی در قالب قراردادهای پژوهشی- مطالعاتی از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه دوم است.

راه‌اندازی دفتر نوآوری و فناوری توسعه فناوری‌های ساختمان و شهر

تفاهم‌نامه سوم، عقد توافق‌نامه تاسیس مرکز نوآوری توسعه فناوری‌های شهری و ساختمان شرکت سرمایه آب-خاک و توسعه و پارک علم و فناوری است که بین دفتر نوآوری و فناوری توسعه فناوری‌های ساختمان و شهر با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری دانایان پارس و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

موضوع این توافق، راه‌اندازی دفتر نوآوری و فناوری توسعه فناوری‌های ساختمان و شهر به منظور توسعه تعاملات دوطرفه و ایجاد هم‌افزایی بین پارک و شرکت، جهت حمایت از شکل‌گیری و رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های مرتبط با صنعت ساختمان و خدمات شهری است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.