سرگرمی و تفریح با یک استارتاپ ورزشی

0

 استارتاپی که در اوج پخش مسابقات ورزشی می‌تواند به‌شدت مورد استقبال قرار گیرد. این استارتاپی است که در اصفهان، دیدن فوتبال و مسابقات ورزشی را به یک تفریح عمومی تبدیل کرده است. مصاحبه‌ای که در ادامه می‌خوانید، مصاحبه‌ای با موسسین «ایونت‌کرنر» است؛ آن‌ها معتقدند که در اصفهان، شتاب‌دهنده واقعی افراد هستند! برای آن‌ها، افراد بیشتر از مراکز رشد و سایر ارگان‌های شتابدهی مثمر ثمر بوده‌اند.

  •  جرقه کرنر از کجا زده شد؟ 

فوتبال دیدن برای ما همیشه امری جذاب و قشنگ بوده است و برای همین سعی کردیم فضایی به وجود بیاوریم که بتوانیم در کنار دوستانمان فوتبال‌های خوب دنیا را ببینیم.

  •  وب‌سایت‌تان دقیقا چه سرویسی به کاربران می‌دهد؟ 

وب‌سایت ما یک وب‌سایت برگزاری رویداد به‌شمار می‌رود ولی بر روی رویدادهای ورزشی تمرکز کرده‌ایم. در واقع وب‌سایت ما جایی است که افراد می‌توانند با خرید بلیت، در فضایی حضور یابند که بتوانند در کنار یکدیگر فوتبال یا والیبال تماشا کنند.

  •  این سرویس از چه طریق درآمدزایی می‌کند؟

اغلب از طریق فروش بلیت در ازای خدمات سالم و باکیفیت محیط (پخش، محل برگزاری، هدایا و…) و خوراکی‌های سالم و باکیفیت است؛ قسمتی از پول بلیت به ارائه خدمات معطوف می‌شود و قسمت دیگری نیز به‌عنوان حق‌الزحمه از بلیت برداشته می‌شود.

  •   مشتریان را از چه طریقی جذب می‌کنید‌؟

 با توجه به اینکه عمده افراد مراجعه‌کننده به ما، افراد علاقه‌مند به ورزش هستند و این افراد در دسته افراد پرجنب‌وجوش قرار می‌گیرند، تاکنون تنها به تبلیغات در شبکه‌های مجازی اکتفا کرده‌ایم.

  •   چشم‌اندازتان برای آینده این کسب‌وکار چیست؟ 

گسترش corner entertainment به تمام شهرهای ایران، اولین هدفی است که پیش روی خود داریم؛ اعتقاد داریم که تفریح سالم، حق هر جوان ایرانی است.

  •  موفقیتی که تاکنون به‌دست آورده‌اید، چه بوده است؟ 

اینکه در ایران توانستیم در یک رویداد رسمی ۱۷۰ نفر را تنها به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کنیم و به آن‌ها خدمات بدهیم، برای ما موفقیت به حساب می‌آید.

  •  چرا به سمت شتاب‌دهنده یا مراکز رشد نمی‌روید؟

 ما با مطالعه مراحل استفاده از امکانات مراکز رشد، احساس کردیم که ممکن است با عضویت در این مراکز، به سرعت رشدی که انتظار داریم نرسیم. اما در مورد شتاب‌دهنده‌ها، به معنای آکادمیک، شتاب‌دهنده‌ای در دسترس نداشتیم. حس می‌کنم در اصفهان افرادی (و نه مراکزی) عملا نقش یک شتاب‌دهنده را با این تفاوت که هیچ چشمداشتی ندارند، انجام می‌دهند و افرادی که در اکوسیستم کارآفرینی اصفهان از نظر من نقشی خورشیدگونه دارند، بر خلاف روند معمول سازمان‌های حمایتی نیازی نیست که شما برای یک ملاقات حضوری مدت‌ها منتظرشان باشید. شما را می‌بینند و می‌پرسند چه خبر؟ شما ایده‌تان را با خیالی راحت در اختیار آن‌ها می‌گذارید و این افراد به شما جرأت می‌دهند، راهنمایی‌ و تشویقتان و البته گاهی تندی می‌کنند و بعد منتظر می‌مانند، ببینند شما لازمه رشد در آن کار را دارید یا نه! و بعد دوباره و دوباره به شما می‌تابند. آدم‌هایی مثل محمد زاهدی، داوود دهقان، گوهریان، سهل‌آبادی و بچه‌های ایونت‌سنتر، کسانی بودند که ما را جدی گرفتند و بی‌توقف و هوشیار بودن را به ما یاد دادند. در این واقع افراد برای ما نقش شتاب‌دهنده را داشتند.

  •  چه مشکلاتی را سر راه خود می‌بینید؟ 

مهم‌ترین مشکل ما بحث اخذ مجوزهاست؛ غیر از این حس می‌کنیم از پس تمام مشکلات دیگر برمی‌آییم.

  •  شما چه چیزهایی را در استارتاپ‌تان سرلوحه قرار دادید که فکر می‌کنید ممکن است به کار بقیه هم بیاید؟

ما سه اصل کلیدی را سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم:

١. هیچ‌وقت از کیفیت نزنیم. (هیچ‌وقت مردم کشور خودمان را دست کم نگیریم؛ آن‌ها باهوش هستند و متوجه می‌شوند چه کسی تنها تاجر و چه کسی کارآفرین است.)

٢. حق داریم که ایده‌مان را عوض کنیم؛ حق داریم آزرده، مضطرب و تنها باشیم ولی حق نداریم تسلیم بشویم.

٣. از تجربه‌ آدم‌های بزرگ در زمینه فعالیتمان استفاده کنیم.

  •  دور بودن از تهران چه مشکلاتی برای شما به وجود آورده و چه امکاناتی را از شما گرفته است؟

اینکه بازار بزرگ‌تری در تهران در زمینه فعالیت ما وجود دارد و اینکه قیمت لوازمی که در تهران عرضه شده، به‌مراتب بهتر از اصفهان است؛ این مسئله سبب کند شدن روند استارتاپ است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.