سبک زندگی استارتاپی: کالری‌سوز‌ترین ورزش‌های فصل گرم

0

سرمای زمستان شما را خانه‌نشین و چربی‌ها را در بدنتان انبار کرده بود؟ حالا وقت جبران است تا حداقل ۶ ماه دیگر، زیر نور و گرمای خورشید ورزش کنید و چربی‌های انباشته‌شده در بدنتان را از بین ببرید. اگر تصمیمتان را گرفته‌اید، روی کمک ما هم حساب کنید! این بار فهرستی از کالری‌سوزترین ورزش‌هایی که در این روزهای پرنور و گرم می‌توانید انجامشان بدهید را برایتان آماده کرده‌ایم.

  •  صخره بنوردید

شما در یک جلسه یک‌ساعته در باشگاه‌های صخره‌نوردی، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کالری خواهید سوزاند و اگر این ورزش را جدی بگیرید، خیلی زود حجم عضله بدنتان چند برابر خواهد شد. البته برای کالری سوزاندن در گرمای بهار و تابستان، حتما نباید زیر آفتاب ورزش کنید. صخره‌نوردی، یکی از گزینه‌هایی است که با کمکش می‌توانید در فضای بسته حسابی کالری بسوزانید و اگر هم دوست داشتید، آن را در طبیعت و زیر آفتاب امتحان کنید. اگر ترس از ارتفاع دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به جای صخره‌نوردی در طبیعت، در باشگاه این کار را انجام دهید تا به‌خاطر تشک‌های بزرگی که زیر پایتان پهن شد، کمتر نگران سقوط و آسیب‌دیدن باشید.

  •  در ساحل بدوید

راه رفتن و دویدن در ساحل، تنها راهی برای کالری‌سوزی نیست. فیزیولوژیست‌ها می‌گویند این کار به سلامت پاهای شما هم کمک می‌کند. از طرف دیگر، متخصصان تغذیه بر این باورند که در هر ساعت راه‌رفتن در ساحل، حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ کالری خواهید سوزاند و این روش کم‌کردن وزن، نه‌تنها به بدنتان آسیب نمی‌زند، بلکه عضلات شکم، ساق و کف پا و لگنتان را هم تقویت خواهد کرد.

  •  قایق برانید

راندن قایق‌های پارویی، یکی دیگر از ورزش‌های جذاب و کالری‌سوزی است که در این فصل می‌توانید سراغش بروید. در هر یک ساعت پارو‌زدن در آب، ۲۵۰ تا ۳۰۰ کالری خواهید سوزاند و با درگیر‌شدن عضلات بالاتنه و لگنتان، بدنی ورزیده و سلامت پیدا خواهید کرد.

  •  دوچرخه‌سواری کنید

اگر امکان رفتن به ساحل و دریا را ندارید و از پس هزینه‌های صخره‌نوردی هم برنمی‌آیید، دوچرخه‌تان را بردارید و در یکی از پارک‌های شهر آن را برانید. از نظر متخصصان با هر ساعت دوچرخه‌سواری ۵۰۰ تا ۵۵۰ کالری خواهید سوزاند و اگر آن را به عادت هر هفته‌تان تبدیل کنید، به سلامت بدنتان کمک بزرگی خواهید کرد.

  •  فریزبی پرتاب کنید

یکی از ورزش‌های جمعی لذت‌بخشی که در کنار دوستان و اعضای خانواده‌تان می‌توانید آن را انجام دهید، فریزبی است. شاید تصور کنید که در انجام این ورزش، تنها دست‌های شما درگیر می‌شوند، اما پرتاب‌کردن فریزبی، عضلات کمر، شکم، گردن و حتی لگن و پاهایتان را درگیر می‌کند. این ورزش محبوب کالری‌سوز هم هست و  با انجام دادنش۵۰۰ تا ۵۵۰ کالری خواهید سوزاند.

  •  غواص شوید

خودتان هم می‌دانید که شنا‌کردن، راهی مناسب برای کالری‌سوزی است اما اگر هوس تنوع کرده‌اید، سراغ غواصی بروید. این ورزش هیجان‌انگیز که شما را با دنیای تازه‌ای آشنا می‌کند، در سوختن ۴۵۰ تا ۵۰۰ کالری به شما کمک می‌کند. نگران نابلد بودنتان نباشید. می‌توانید در حضور یک مربی، خیلی زود فوت و فن غواصی‌کردن را یاد بگیرید. البته اگر آنقدرها هیجان‌طلب نیستید که به فکر غواصی‌کردن بیفتید یا امکان امتحان‌کردن این ورزش برایتان وجود ندارد، می‌توانید به همان شنا‌کردن اکتفا کنید و با کمکش حدود ۳۵۰ کالری در هر ساعت بسوزانید.

  •  سوار‌کاری کنید

انگار فهرست ورزش‌های کالری‌سوز، پر است از تفریحات هیجان‌انگیز. سوارکاری یکی دیگر از آنهاست که اگر چند بار امتحانش کنید، حسابی شیفته‌اش می‎شوید. در سوارکاری اغلب بخش‌های بدنتان کاملا درگیر می‌شوند و با یک ساعت انجام دادن این ورزش، ۲۰۰کالری خواهید سوزاند. امتحانش کنید! هم فال است و هم تماشا!

  •  کوه بروید

وقت، پول یا امکان انجام دادن هیچ یک از ورزش‌های گفته شده را ندارید؟ ناامید نشوید! هنوز یک راه دیگر برای کالری‌سوزی وجود دارد. شما می‌توانید دل به کوه بزنید و در هر ساعت کوهنوردی، به اندازه یک ساعت شناکردن کالری بسوزانید. این ورزش عضلات پا و شکمتان را هم تقویت می‌کند و به گفته محققان احتمال افسرده‌شدنتان را کاهش می‌دهد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.