سبک زندگی استارتاپی: دردسرهای کمبود ویتامین رئیس!

0

همه ماجرا تقصیر شما نیست. حتی تقصیر اهل خانه‌اش یا راننده بدخلق تاکسی هم نیست. مشکل جای دیگری است. مشکل سفره غذایی اوست؛ سفره‌ای که ناقص‌بودنش نمی‌گذارد ویتامین‌های لازم، به بدن این رئیس بدخلق برسد و هر روز عصبی‌مزاج‌تر از قبل می‌شود.

محققان و متخصصان، تردیدی ندارند که کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن، سلامت روان را به خطر می‌اندازد. از نظر آنها عصبانیت‌های مکرر، اضطراب و دلشوره، وسواس فکری و افکار مزاحم، همیشه به دلیل ژن‌ها یا شرایط خاص زندگی سراغ افراد نمی‌روند‌ بلکه گاهی سبک زندگی و محرومیت‌های تغذیه‌ای، به روان افراد آسیب می‌زند.

  •  با غذاهای دریایی میانه‌ای ندارد؟

آدم‌هایی که میلی به خوردن ماهی ندارند و اهل میگو خوردن هم نیستند، روان ضعیف‌تری دارند. امگا۳ موجود در غذاهای دریایی، سیستم عصبی بدن را تقویت می‌کند و بهداشت روان فرد را بالاتر می‌برد.

البته مصرف ماهی و غذاهای دریایی، تنها به تامین امگا۳ و اسیدهای چرب ضروری بدن کمک نمی‌کند؛ بلکه با بالا‌بردن سطح ویتامین D، آرامش فرد را بیشتر می‌کند. به گفته متخصصان، آدم‌هایی که نیاز بدنشان به ویتامین D را تامین می‌کنند، کمتر مضطرب می‌شوند و احتمال ابتلایشان به افسردگی هم کمتر است.

  •  در سفره‌اش غلات جایی ندارد؟

اگر رئیس شما هم به کمبود ویتامین‌های گروه B دچار باشد، بدون‌شک با هر اشاره کوچکی از کوره در می‌رود و عصبانیتش را بر سر شما آوار می‌کند. کمبود ویتامین‌های B6 و B12 زمینه را برای دچار‌شدن به اضطراب و مشکلات عصبی فراهم می‌کند و باعث می‌شود که افراد به محرک‌های کوچک، واکنشی اغراق‌شده نشان دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.