سبک زندگی استارتاپی: به جای پول به سمت رویا حرکت کنید

0

احساس می‌کنید این زندگی، چیزی نیست که آرزویش را داشتید؛ حالتان این روزها خوش نیست اما نمی‌دانید چه باید بکنید. ما راه را به شما نشان می‌دهیم؛ میانبرهایی که پژوهشگران آنها را به عنوان راه‌های خوشبخت زندگی کردن معرفی کرده‌اند.

  •  بگویید دوستت دارم

عاشق بودن، می‌تواند امید شما به زندگی را بیشتر کند و احساس خوشبختی را در وجودتان تقویت کند. اگر دلیل عاشقانه‌ای برای زندگی کردن داشته باشید و در عین حال، دوست‌داشتن آدم‌ها، مکان‌ها، حیوانات و… عادت همیشگی‌تان باشد، خود را آدم خوشبخت‌تری تلقی می‌کنید.

  •  تشکر کنید

قدرشناسی، می‌تواند احساس خوبی را در شما ایجاد کند. وقتی از آدم‌ها به‌خاطر قدم‌های کوچک و بزرگی که برای بهبود حالتان برداشته‌اند تشکر می‌کنید، حال روانتان بهتر می‌شود، استرس‌تان کاهش پیدا می‌کند و حس بهتری به زندگی‌تان پیدا می‌کنید.

  •  سالم زندگی کنید

سبک زندگی سالم، یکی دیگر از کلید‌های خوشبختی است. اگر حس خوبی به بدنتان داشته باشید، زندگی‌تان را بیشتر دوست دارید و حال روانی بهتری را تجربه می‌کنید. ورزش‌کردن، انتخاب رژیم غذایی سالم و حذف عاداتی که به جسم شما آسیب می‌زنند، آرامش روانی را بیشتر می‌کند.

  •  با دوستانتان چای بخورید

به جای احوالپرسی‌های تلگرامی یا تلفنی، با دوستان قدیمی‌تان قرار بگذارید و به بهانه نوشیدن چای، چند ساعتی در کنار هم بنشینید. روانشناسان می‌گویند غرق‌شدن در شبکه‌های اجتماعی، گرچه در ظاهر شما را به دیگران پیوند می‌دهد، اما در واقعیت، تنهایی‌تان را هر روز بیشتر از قبل می‌کند و احساس خوشبختی را از شما دورتر می‌کند.

  •  نه بگویید

پیش از این هم به شما توصیه کرده بودیم که برای رسیدن به آرامش روانی و کم‌کردن تنش‌های زندگی‌تان، به‌موقع نه بگویید. اگر به‌خاطر راضی نگه‌داشتن دیگران، روی دلتان پانگذارید و در عین انعطاف‌پذیر‌بودن، به‌موقع نه بگویید، حس بهتری به خود و زندگی‌تان پیدا می‌کنید و خوشبخت‌تر زندگی می‌کنید.

  •  خیر باشید

آدم‌های خوشبخت، فقط به فکر راضی نگه داشتن خود نیستند. آنها از گرفتن دست دیگران لذت می‌برند و وقتی برای کمک کردن به آدم‌ها، از وقت، پول یا فراغت خود می‌گذرند، احساس بهتری پیدا می‌کنند. آدم‌های خیر و کسانی که از هر فرصتی برای شادکردن یک نفر استفاده می‌کنند، نه تنها آرام‌ترند، بلکه از زندگی‌شان هم رضایت بیشتری دارند.

  •  آفتاب بگیرید

احساس خوشبختی، فقط با واقعیت‌های موجود زندگی‌تان در ارتباط نیست. اگر روان شما خوب کار کند، حس‌تان نسبت به زندگی هم بهتر می‌شود و از تلخ قلمداد کردن موضوعات دست برمی‌دارید. محققان می‌گویند افرادی که سطح ویتامینD خونشان بالاست، روان سالم‌تری دارند و غصه و اضطراب، کمتر به زندگی‌شان پا می‌گذارد. نور خورشید، اصلی‌ترین منبع دریافت ویتامینD است اما اگر در این فصل، امکان بهره‌مند‌شدن از نور مستقیم خورشید را ندارید، درصورت نیاز، سراغ مکمل‌های حاوی این ویتامین بروید و با دریافت دوز مناسب، رضایت‌تان از زندگی را افزایش دهید.

  •  به جلو حرکت کنید

احساس حرکت‌کردن به جلو و درجانزدن، باعث می‌شود که خود را خوشبخت‌تر ارزیابی کنید. اگر تصور کنید که از قابلیت‌هایتان به خوبی استفاده می‌کنید، آرزوهایتان را محقق می‌کنید و یکی یکی به اهدافتان می‌رسید، احتمالا خود را فرد خوشبخت‌تری می‌دانید و از زندگی که برای خود ساخته‌اید، راضی هستید.

  •  ازدواج کنید
  • داشتن شریکی برای زندگی، همراهی برای همه لحظه‌ها و همدمی برای سال‌های آینده، احساس خوبی را در آدم‌ها ایجاد می‌کند. روانشناسان معتقدند آدم‌های متاهلی که از رابطه زن و شوهری خود رضایت دارند، خود را خوشبخت‌تر می‌دانند و پژوهشگران بر این باورند که رضایت روانی آنها از زندگی، باعث می‌شود که جسم سالم‌تری داشته باشند، بیشتر عمر کنند و خود را خوشبخت‌تر بدانند.
  •  به جای پول به سمت رویاهایتان بروید

اگر احساس کنید که در مسیر آرزوهایتان حرکت می‌کنید و رویاهایتان را یکی پس از دیگری محقق می‌کنید، قطعا خود را فردی خوشبخت می‌دانید. مهم نیست که رویاهای شما، چقدر پولساز هستند، بلکه در صورت پیش‌رفتن به سوی آنها، می‌توانید از زندگی خود بیشتر لذت ببرید و به خودتان بیشتر افتخار کنید.‌

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.