سبک زندگی استارتاپی : اسفندی بی‌استرس داشته باشید

0

چیزی تا پایان سال نمانده و یک دنیا کار روی سرتان آوار شده. استرس انجام نشدن کارها در زمان تعیین شده، نیمی از توان شما را گرفته و سرعت و دقت‌تان برای بستن پرونده‌های کاری را کمتر کرده است. در چنین شرایطی، چه باید بکنید؟ قید درآمد خوب ماه پایانی سال را بزنید و حجم کارهایتان را کمتر کنید؟ یا اینکه فکر انجام دادن کارها با کیفیت عالی را از سرتان بیرون کنید و بخشی از کیفیت کار را، قربانی سرعت انجام آن کنید؟ از نظر ما هیچ کدام!  ما معتقدیم اگر راه‌های مدیریت استرس را بشناسید و مهارت برنامه‌ریزی در شرایط بحرانی را داشته باشید، می‌توانید زودتر از آنچه که فکر می‌کنید، کارهایتان را با کیفیت مطلوب به مشتریان تحویل دهید.

 امروز روز برنامه‌ریزی است

فکر انجام‌دادن کارها در همین امروز را از سرتان بیرون کنید و یک‌روز را تنها و تنها صرف برنامه‌ریزی کنید. فایل اکسل را باز کنید، برای هر یک از مشتریانتان یک صفحه درست کنید، سفارش‌ها، تعداد، قیمت، مبلغ پیش‌پرداخت و زمان تحویل را در برنامه وارد کنید تا درک بهتری از حجم کاری که باید به انجام برسانید، پیدا کنید. در فایل دیگری، ملزوماتی که برای انجام‌دادن این کارها باید تهیه کنید را بنویسید و امروز یا فردا، همه مقدمات انجام شدن کارها را فراهم کنید.

 فضا را دلپذیر کنید

نگذارید استرس شما به فضای کاری‌تان هم وارد شود و به‌هم‌ریختگی محیط کار، فشار روی روانتان را بیشتر کند.  فضایی که قرار است در آنها کار کنید را مرتب کنید، همه چیز را در جای معین شده قرار دهید تا وقت انجام کار، زمانتان برای پیدا‌کردن ابزارها هدر نرود، چند شاخه گل در گلدان بگذارید، چند خوراکی محبوب برای میان‌وعده‌های کاری‌تان بخرید و بساط کار‌کردن در فضایی خوشایند را فراهم کنید.

 سوپرمن نباشید

سیل خوشایند سفارش‌های آخر سال، نباید چشم‌های شما روی توانایی‌هایتان را ببندد. شاید پیش از این سفارش‌هایی که کمی بالاتر از حد توان‌تان بوده را می‌پذیرفتید و با کمک گرفتن از دیگران، آنها را به انجام می‌رساندید، اما در این زمان کم، نباید با قبول سفارش‌های دشوار یا وقت‌گیر، استرس‌تان را بیشتر کنید.

 خلاقیت را پشت در بگذارید

خلاقیت یکی از اصول همیشگی کارهایتان است؟ عالی است! اما لطفا در این روزها اجرای درست ایده‌های قدیمی را به عنوان اولویت کاری‌تان در نظر بگیرید و خلاقانه کار‌کردن را برای وقت دیگری بگذارید. اگر بتوانید اصولی که در زمان آرامش به آنها فکر کرده‌اید را درست انجام دهید، در این روزهای پایان سال، می‌توانید رضایت مشتریانتان را به دست بیاورید و فشاری که کار بر روانتان تحمیل کرده را هم کمتر کنید.

 قورباغه‌ها را قورت ندهید

برای انجام بهتر کارها، سعی کنید ابتدا به خلوت‌کردن فهرست سفارش‌های انجام‌نشده بپردازید.

قبل از هر کاری، سفارش‌هایی که محدودیت زمانی بالایی دارند را انجام دهید و سپس سراغ گزینه‌هایی بروید‌ که برای انجام‌دادنشان به وقت زیاد یا ابزارهای خاصی نیاز ندارید. شاید در یک روز بتوانید ده‌ها سفارش کوچک را آماده تحویل‌دادن بکنید و با خلوت‌کردن لیستی که در مقابلتان است، اضطراب خود را کمتر کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.