روشهای مدیریت موفق کارمندان

0

ترغیب کارمندان به انجام مستمر کارها و گرایش آنها به پیشرفت و نیز تشویق کارمندان به وفاداری نسبت به همکاران یا به  شما و شرکت، ماهیت ریاست است. قبل از اینکه کارآفرین شوید یا یک کسب و کار کوچک راه بیاندازید، باید مدیران با استعداد و موفق را تحت نظر داشته باشید. در اینجا به پنج نکته اشاره شده است که نشان می دهد چگونه می توانید شرکت خود را با موفقیت اداره و مدیریت کنید.

۱.برقراری هوشمندانه ارتباط

شما باید وقت بگذارید و نحوه ارتباط مؤثر با هر یک از کارمندان خود را بیاموزید. با برخی افراد باید سختگیرانه اما محترمانه برخورد کرد و با برخی دیگر باید لحنی نرم داشته باشید. روش برخورد خود را متناسب با هر یک از کارمندان انتخاب کنید و انتظار نداشته باشید همه از شما پیروی کنند.

در هر صورت شما باید همیشه مستقیم و صادقانه برخورد کنید. در صحبت های خود طفره نروید یا از توضیح دقیق درباره مشکل خودداری نکنید. برای مثال، اگر گردش مالی کسب و کار شما به درستی ثبت نمی شود، این مشکل را مستقیماً به مسئول آن توضیح دهید و به او بگویید که او را مسئول این موضوع می دانید.

۲.مسئولیت را برعهده بگیرید.

اگر اشتباهی مرتکب شده اید، مسئولیت آن را بپذیرید. اگر شما خطا کرده اید، دیگری را سرزنش نکنید زیرا این کار اعتبار و اعتماد کارکنان به شما را زیر سوال می برد.

با این حال، اگر مسئولیت اشتباهات خود را قبول کنید، کارمندان شما احترام بیشتری برایتان قائل می شوند و از شما حمایت می کنند، و بنابراین با تلاش بیشتری کار خواهند کرد. وقتی مسئولیتی را می پذیرید، سعی کنید آن را اصلاح کنید و مطمئن شوید که دوباره تکرار نخواهد شد.

۳.اختلافات را حل و فصل کنید.

کارمندان خود را تشویق کنید و به آنها پاداش دهید. اگر میزان فروش شما در ماه گذشته بهتر از حد انتظار شما بوده است، این موفقیت را به تنهایی جشن نگیرید. از تمام افرادی که در این موفقیت سهیم بوده اند، تقدیر کنید. هیچ چیز مانند تشویق و پاداش به انسان انگیزه نمی دهد. برای مثال، می توانید برای کامندان برتر خود بلیط مسابقه ورزشی یا کنسرت تهیه کنید، یا آنها را به یک گردش شبانه در شهر مهمان کنید.

بدانید که چه زمانی باید صحبت کنید. وقتی می خواهید نظری مخالف با کارمندان بدهید، با اشتیاق نظرات خود را بیان کنید و به خود به عنوان یک کارآفرین موفق اشاره کنید. باید به گونه ای رفتار کنید که کارمندان به توانایی های شما اعتماد کنند.

هرگز نباید به کارمندان خود توهین کنید. با خودتان صادق باشید. اگر پیشنهاد شما پذیرفته نشود، نباید آن را به خودتان بگیرید. شما یک تیم تخصص استخدام کرده اید که به آنها اعتماد دارید. اگر آنها نظری مخالف شما دارند، به نفع شما است که طبق نظر آنها عمل کنید.

در کل، اگر شما نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید، و به کار خود و دیگران علاقه مند باشید، و بی طرفانه به موضوعات بپردازید، می توانید تیمی تشکیل دهید که باعث رشد کسب و کار شما می شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.