رایگان سرِ کلاس‌های دانشگاه شریف بنشینید

6

مکتب‌خونه بزرگ‌ترین رسانه دیجیتال آموزش مجازی در ایران است که فعالیت خود را ۸ سال پیش با هدف امکان پذیر کردن دسترسی به ویدیوهای رایگان آموزشی برای عموم آغاز کرد. باور اصلی مکتب خونه این اساس است که هیچ کس نباید به هیچ دلیلی از لذت آموزش محروم باشد.

واقعیت‌هایی مانند سن و سال و یا محل زندگی یا محرومیت های مالی نباید سبب شود هیچ فردی از یادگیری باز بماند. مکتب خونه در حال حاضر جز بهترین وب سایت های دانش محور است که با بهترین دانشگاه های ایران مانند دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف، برای اشتراک گذاری محتوای آموزشی رایگان همکاری دارند.

مکتب خونه از آغاز کار خود تا به حال توانسته ویدئوهای آموزشی فراوانی از کلاس‌های درس بهترین اساتید کشور و دانشگاه‌های برتر ایران تهیه کنید. در حال حاضر این مجموعه بیشتر از ۵۰۸ درس را در خود جای جای داده است که جمعا ۱۵۰۰۰ ساعت ویدئو را دربرمی‌گیرد. ویدئوهای آموزشی تهیه شده از کلاس های درس دارای کیفیت بالایی هستند و حوزه های درسی بسیار متنوعی را شامل می شوند، به رایگان در دسترس همگان قرار دارد.

مکتب‌خونه دارای مخاطبین فارسی زبان میلیونی است که از سرتاسر دنیا از محتواهای ویدئویی مکتب‌خونه استفاده می کنند. درکنار این مطلب بد نیست بدانید که بعضی از دروس مکتب خونه  توسط اساتید دانشگاه ها و بعضا توسط دانشجویان آنها فیلم برداری شده و بدون هیچ چشم داشتی در اختیار مکتب خونه قرار گرفته تا دانشجویان فارسی زبان بتوانند از آنها استفاده کنند.

?رو مکتب‌خونه ۵۰۸ تا درس با ۱۶۵۰ فصل وجود داره.

?۱۹هزار جلسه شامل ۱۷هزار ویدیو، ۱۲۰۰ تا کوییز، ۶۰۰ تا پروژه و ۱۰۰ تا پروژه آنلاین.

?۱۱۰هزار تا کوییز(۴۲۳هزار تا سوال) پاسخ داده شده.

?۵۸هزار تا پروژه آنلاین فرستاده شده.

?۱۰هزار سوال تو فروم پرسیده شده و ۲۵هزار پست ارسال شده.

دوره‌ های مکتب خونه

مکتب‌خونه اولین وبسایت فارسی زبان آموزشی بود که در سال ۹۵ متد آموزشی MOOC را ارائه داد. مکتب‌خونه در حال حاضر با همکاری دانشگاه شریف دوره‌های مهارت محور کاربردی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. هدف اصلی مکتب‌خونه برای اشتراک محتوای خود، تربیت نیروی کار متخصص برای مهارت‌های گوناگون است. در مکتب خونه سعی شده تا از دوره های آموزشی تئوری به سمت آموزش‌های مهارت محور حرکت شود.

تربیت نیرو برای بازار کار یکی از مهم ترین اهداف مکتب خونه می باشد. به این گونه که شرکت کنندگان بعد از گذراندن دوره ها و کسب مهارت‌های مورد نیاز، به آنها مدرک دانشگاه شریف ارائه می‌شود و می‌توانند به صورت انفرادی کسب و کار خود را شروع کنند.

همایشها و رویدادها

سال ۱۳۹۷ مکتب‌خونه محصول جدیدی با عنوان همایش ها و رویدادها در اختیار مخاطبان قرار داد. هدف این محصول دسترسی رایگان علاقه‌مندان به ویدئوهای تعداد پرشماری رویداد علمی در داخل و خارج از کشور است. هدف از بخش همایشها و رویدادها دسترسی همگانی به ویدئوی ضبط شده همایش‌ها، سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و سایر رویدادهای علمی به صورت رایگان است.

دروس دانشگاهی

مکتب خونه برای محقق کردن آرمان عدالت آموزشی و اینکه تمام فارسی زبانان امکان استفاده از محتوای علمی دانشگاه های برتر ایران را فراهم کند، پایه گذاری شده است. به امید روزی که کسی بخاطر محدودیت ها از تحصیل بازنماند.

ویدیوهای آموزشی مکتب خونه

دروس دانشگاهی که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، در واقع فیلم های ویدئویی هستند که از کلاس درس دانشگاه تهران، شریف، امیرکبیر، شهید بهشتی و… گرفته شده است. مکتب خونه سعی کرده است که ویدئوهای آموزشی را با بالاترین کیفیت امکان پذیر در اختیار دانشجویان و طالبان علم قرار دهد.

مکتب خونه در آغاز از فیلمبرداری کلاسهای رشته های مهندسی شروع کرد. بعد از گذشت زمان رشته های دیگری مانند رشته ی علوم انسانی، علوم پایه و علوم پزشکی را به مجموعه دروس خود اضافه کرد. به همین دلیل الان مکتب خونه دارای تنوعی زیادی در دوره های درسی خود است.

وبلاگ مکتب خونه (مجله علمی آموزشی مکتب خونه)

مکتب خونه در کنار تمام دوره های ویدئویی خود، بهترین مقالات را گلچین کرده است. برای همین خاطر مکتوب راه اندازی شد تا به عنوان مجله علمی آموزشی مکتب خونه، محتوای تخصصی مربوط به دروس آموزشی خود را، در اختیار مخاطبان دوره های مکتب خونه و دانشجویان، قرار دهد.

شما در مکتوب این امکان را خواهید داشت که به بهترین مطالب در رشته هایی مانند: مهندسی، پزشکی، بازاریابی، مدیریت، دیجیتال مارکتینگ، زبان های خارجی، روانشناسی و از همه مهم تر معرفی رشته های تحصیلی دسترسی داشته باشید.

هدف اصلی مکتوب این است که در کنار آموزش های رایگان، محتوای متنی کاربردی نیز در اختیار کاربران قرار گیرد. شما در وبلاگ مکتب خونه نه تنها می توانید مقالات مورد نظر خود را مطالعه نمایید، بلکه این امکان را خواهید داشت که مطلب یا مقاله ی مورد علاقه و تخصصی خود را در پنل شخصی خود، درج نمایید.

چه کسی سراغ مکتب خونه می آید؟

بیشتر مخاطبانی که مکتب‌خونه را دنبال میکنند دانشجوها هستند. بیشتر این دانشجویان به یادگیری درسهای دانشگاهی و یا دسترسی به محتوای کلاسهای دانشگاه های برتر ایران علاقه دارند.

دسته دیگری که مخاطب مکتب خونه هستند، افرادی هستند که به دنبال انتخاب رشته‌ی مناسب دانشگاهی هستند. مکتب خونه در این زمینه به دوستان کمک شایانی خواهد کرد. یکی از رسالت های مکتب خونه این است که افراد با قرار گرفتن در محیط کلاسهای درس رشته های مختلف، اطلاعات بسیار خوبی در مورد رشته مورد علاقه یشان به آنها می دهد.

اگه در آستانه رفتن به دانشگاه قرار دارید، مکتب خونه به شما کمک می‌کند که تصمیم بگیرید که آیا رفتن به دانشگاه برای شما مناسب است یا خیر. از سوی دیگر مکتب خونه به تمام مخاطبین خود این شانس را می دهد که تجربه ی نشستن سر کلاس های دانشگاه شریف را داشته باشند.

خبر خوبی که برای گرافیست ها و برنامه نویس ها داریم این است که شما می توانید از کلاسهای دروس رشته‌ی کامپیوتر و یا گرافیک در مکتب خونه، به صورت رایگان استفاده نمایید و تصمیم بگیرید که تحصیلات دانشگاهی برای شما مناسب است یا خیر.

شما در مکتب خونه نه تنها می توانید رایگان سر کلاس‌های معروفی مثل دانشگاه تهران و دانشگاه شریف بنشینید، بلکه این امکان را خواهید داشت که دانشی که دریافت کرده‌اید را تبدیل به یک مهارت شغلی نمایید. برای این منظور می توانید در راستای علایق خود از دوره های مکتب پلاس استفاده نمایید و در پایان برخی از این دوره‌ها به شما مدرک معتبر دانشگاه شریف اعطا خواهد شد.

معروف ترین دوره های مهارت محور مکتبخونه که برای آغاز یک مسیر شغلی مناسب هستند انواع زبان های برنامه نویسی هستند. از جمله آموزش پایتون، برنامه نویسی C و C++، برنامه نویسی react js و angular js  و…

دوره آموزش پایتون

پایتون از جمله زبان‌های برنامه نویسی بسیار مورد اقبال در دنیای برنامه نویسی کنونی است که این روزها تقاضا برای آموزش آن رو به افزایش است. دوره های آموزش پایتون مقدماتی و پیشرفته مکتب‌خونه، از جمله دوره هایی هستند که در آنها تلاش شده است که به صورت پروژه محور و تعاملی  به مقوله‌ی آموزش برنامه نویسی پایتون پرداخته شود. در این دوره ها تلاش شده است که برنامه نویسی پایتون با تمرین‌ها و پروژه‌های متعدد با دیدگاه مهارت محور آموزش داده شود. شما برای شرکت در این دوره ها نیازی به پیش نیاز خاصی ندارید و می توانید بدون هیچ سابقه‌ی برنامه نویسی از پایه این دوره ها را بیاموزید.

آشنایی با دوره های آموزش پایتون جادی

جادی میر میرانی برنامه نویسی است که سابقه ی۲۰ ساله ای در برنامه نویسی حرفه ای پاتون دارد. وب سایت مکتب خونه سعی کرده است که از ویدئوهای آموزش پایتون این استاد بزرگوار، برای آموزش مخاطبین خود استفاده نماید.

6 دیدگاه
  1. سعید می‌گوید

    من اط طرفدارهای مکتب خونه ام .عالییه دوره هاشون .

  2. حمیدرضا اماندادی می‌گوید

    بسیار عالی بود ممنونم از همه دست اندرکاران واستادان

  3. حمیدرضا اماندادی می‌گوید

    بسیار عالی بود ممنونم از همه دست اندرکاران واستادان وهمچنین برای دانشجویان استفاده بهینه از منابع ووقت باهزینه پایین دراین شرایط بهرانی تحریم وکمبودها وتوانایی استفاده همه اقشار جامعه ازاین برنامه

  4. حمیدرضا اماندادی می‌گوید

    باید دوره های آموزشی بیشتری بذارند تاهمه بتونند استفاده کنند

  5. حمیدرضا اماندادی می‌گوید

    مکتب خونه توانسته نیازهای جوان هارو برطرف کنه

  6. حمیدرضا اماندادی می‌گوید

    مکتب خانه ایرانی باید جوابگوی دانشجو یان وطلاب وفرهنگیان باشه وامتیاز برتررابگیردومدال آموزشی رابه خودش اختصاص بده

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.