من‌ رو ببین دوست محترم

مواد لازم برای راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی - قسمت دوم

0

در قسمت قبلی در رابطه با اهمیت بازاریابی محتوا و نقش آن در راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی صحبت کردیم و به مواردی همچون نقش محتوا در سئوشدن محصولات و به سبب آن راحت‌تر پیداشدن محصول توسط مشتری به وسیله گوگل و نقش بازاریابی محتوا در ایجاد وفاداری مشتریان از این جهت پرداختیم که وقتی شما پس از فروش محصول با استفاده از فنون بازاریابی محتوا، فنونی نظیر‌ نظرسنجی، راهنما، دستورالعمل و… ارتباطتان را با مشتری حفظ می‌کنید، او به شما به‌منزله یک دوست نگاه خواهد کرد و جلب اعتماد او راحت‌تر خواهد بود.

حال در این قسمت با فرض اینکه مجاب شده‌اید تا در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از بازاریابی محتوا استفاده کنید، به معرفی مواد لازم از بعد محتوایی می‌پردازیم:

وب‌سایت داشته باشید

شاید مسخره به نظر بیاید و با خودتان بگویید «معلومه که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به وب‌سایت دارم» اما می‌خواهم بگویم چندان هم مشخص نیست!

زیرا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند فروشگاه اینترنتی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنند؛ شبکه‌هایی نظیر اینستاگرام، پینترست و… که دلیلشان هم البته این است که فلانی از طریق اینستاگرام به فلان مبلغ درآمد رسید. شاید وسوسه‌انگیز به‌نظر برسد اما اشتباه است!

نمی‌گویم حساب اینستاگرامتان را همین الان پاک کنید، اما وقتی در اینستاگرام محتوا تولید می‌کنید (یا هر شبکه اجتماعی دیگر، فرقی نمی‌کند) در واقع برای اینستاگرام محتوا تولید می‌کنید‌ و اگر به هر دلیلی دسترسی‌تان به این شبکه از بین برود، حسابتان پاک شود و یا هرچیز دیگر، عملا ورشکست شده‌اید! پس به یک وب‌سایت نیاز دارید تا برای خودتان محتوا تولید کنید نه برای دیگران!

حواستان به مخاطب باشد

اگر یک وب‌سایت بزنید، یک مشت محصول درون آن بریزید و چند کیلو محتوا، فقط خودتان خواهید بود و خودتان! (البته با یک مشت محصول و چند کیلو محتوا!). بله؛ مخاطبان وب‌سایت شما را برای اینکه از شما خوش‌شان می‌آید دنبال نخواهند کرد، مخاطب وب‌سایت شما را برای خرید محصولی که تنها قرار است خیرش به شما برسد، دنبال نخواهد کرد، شما باید چیزی را به مخاطب ارائه دهید که نیاز او را رفع کند.

نه؛ گرچه داشتن محصولی کاربردی بسیار اهمیت دارد اما منظور من به هیچ عنوان محصول نیست، بلکه ارائه مطالب راهگشا و راه‌حل‌هایی است که بعضا شاید با ارائه آن، دیگر فرد نیازی به محصول شما هم پیدا نکند.

شامپو فرش می‌فروشید؟ چطوره محتوایی با موضوع «پاک‌کردن لکه چای از روی فرش بدون نیاز به شامپو» تولید کنید؟ نترسید ممکن است، در این لحظه مخاطب از شما خرید نکند، اما شما با این کار اعتمادش را جلب کردید و روزی قطعا از شما خرید خواهد کرد…

قطعا مواد لازم برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به همینجا ختم نمی‌شود و ما در شماره بعدی نیز به معرفی مواد لازم دیگر خواهیم پرداخت، پس ادامه دارد….

صفر تا صد فروشگاه اینترنتی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.