راهکارهای بازاریابی دولچه و گابانا

0

تولید پوشاک مردانه، زنانه، زیورآلات، کیف و کفش، ساعت، عطر، جواهرات و … از جمله مهم‌ترین محصولات این برند ایتالیایی به شمار می‌‌روند

دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana) که در سال ۱۹۸۵ راه‌اندازی شده بود، نامی آشنا در زمینه صنعت مد و پوشاک به شمار می‌‌رود و خصوصا در سال‌های اخیر با سبک‌های خاص دی‌اند‌جی، تشخص بیشتری نیز یافته است.

تولید پوشاک مردانه، زنانه، زیورآلات، کیف و کفش، ساعت، عطر، جواهرات و … از جمله مهم‌ترین محصولات این برند ایتالیایی به شمار می‌‌روند.

در ادامه به برخی از راهکارهای متمایز برند دولچه و گابانا‌ در زمینه تبلیغات و بازاریابی، اشاره خواهد شد.

 حفظ تشخص دولچه و گابانا‌ با چهره‌های مشهور

از جمله برندهای لاکچری که از چهره‌های شاخص و شناخته‌شده جهان برای معرفی و تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کند، برند دولچه و گابانا‌ست، به طوری که این برند در سال‌های اخیر بسیاری از محصولات خود مانند عطرها و یا عینک آفتابی خود را از طریق هنرپیشه‌های معروف و یا خوانندگان مشهور جهان معرفی کرده است.

از آنجایی که صنعت مد جهان، به  دنبال چهره‌های شناخته شده است، دولچه و گابانا‌ نیز یکی از مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی خود را از طریق ستاره‌های مشهور جهان پیگیری می‌کند. به طوری که بسیاری از محصولات لوکس شرکت دولچه و گابانا‌ از طریق چهره‌های شناخته‌شده سینمایی مانند اسکارلت یوهانسون و … معرفی می‌شوند.

حضور یک چهره شاخص و شناخته‌شده در زمینه صنعت مد، در کنار یک نام تجاری، می‌تواند مفاهیمی مانند خاص‌بودن، درخشش و زیبایی را به مخاطبان القا کرده و در نهایت رغبت بیشتری را نسبت به محصول مورد نظر در آنها ایجاد کند و این امر، خصوصا برای برندهای لوکس بیشتر صدق خواهد کرد.

 گستره ارتباط با مخاطبان: از مجله تا نرم‌افزار

تبلیغات برند دولچه و گابانا‌ از طریق رسانه‌های تلویزیونی، مجلات، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود و خصوصا در سال‌های اخیر، این نام تجاری حضور پررنگی در فضای مجازی و تبلیغات دیجیتال داشته است به طوری که امروز‌ یکی از مهم‌ترین رسانه‌های ارتباطی این برند با مخاطبانش، از طریق تلفن همراه است.

برنامه The D&G Fashion Channel که از طریق تلفن‌های آیفون قابل نصب است، این فرصت را برای دولچه و گابانا‌ فراهم می‌کند که به صورت مستقیم با کاربران در ارتباط بوده و در نهایت بتواند یک تجربه شخصی را برای کاربران در ارتباط با محصولات و خدمات خود فراهم کند.

بسیاری از این کاربران از طریق برنامه مذکور، در جریان روند تولید، محصولات جدید و خدمات خاص دولچه و گابانا‌ قرار خواهند گرفت.

برنامه The D&G Fashion Channel که از طریق تلفن‌های آیفون قابل نصب است، این فرصت را برای دولچه و گابانا‌ تجاری فراهم می‌کند که به صورت مستقیم با کاربران در ارتباط بوده و در نهایت بتواند یک تجربه شخصی را برای کاربران در ارتباط با محصولات و خدمات خود فراهم کند

یک بازار هدف گسترده برای دولچه و گابانا‌

بازار هدفی که برند دولچه و گابانا برای خود ترسیم کرده است، طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود. به طوری که امروز‌ محصولات این برند، برای افراد متعددی تولید می‌شوند. مردان، زنان، کودکان و خصوصا جوانان از جمله مهم‌ترین مخاطبان این برند به شما می‌روند. برای هر کدام از این اقشار نیز محصولات متنوعی از لباس شنا و عینک آفتابی تا انواع مختلف پوشاک، جواهرات، ساعت و … تولید می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت یکی از شاخصه‌های دولچه و گابانا‌ در تعیین بازار هدف خود، گستردگی این بازار است که طیف گسترده‌ای از مخاطبان را در تمام گروه‌های سنی شامل می‌شود.

مخاطب بیشتر، تولید بیشتر و متنوع‌تری را رقم زده و در نهایت، اگر یک سیستم بازاریابی دقیق اتخاذ شود، باعث فروش بیشتر خواهد شد.

روند برند دولچه و گابانا نیز به همین منوال است؛ یعنی این برند لاکچری، با تنوع محصولات و خدمات خود، مخاطبان بیشتری را برای خود فراهم کرده است.

تطبیق محصولات دولچه و گابانا با فرهنگ‌های متفاوت

گسترش دایره مخاطبان از جمله راهکارهایی است که دولچه و گابانا‌ در راستای ارتقا و تثبیت برند خود در پیش گرفته است. در همین راستا یکی از اقدامات جالب توجه این برند، توجه به فرهنگ‌های مختلف جهان و در نتیجه تولید محصولاتی مطابق با نیازهای آنها بوده است.

در حقیقت، یافتن بازارهای جدید و گسترش بازار هدف، نیاز به بررسی‌های مستمر و مطالعات گسترده روی فرهنگ‌ها دارد و دولچه و گابانا نیز در سال‌های اخیر با توجه به این نکته، منطقه خاورمیانه و فرهنگ مردم مسلمان را مورد بررسی قرار دادند که نتیجه آن نیز تولید محصولاتی است که با عقاید و سنت‌های مسلمانان همخوانی داشته باشد، مانند لباس‌های بلند، روسری و … .

حرکت فوق، علاوه بر اینکه یک اقدام مثبت جهت آشتی‌دادن فرهنگ‌ها با یکدیگر و توجه به تفاوت‌های دینی و فرهنگی مردم جهان است، یک راهکار مثبت بازاریابی نیز به شمار می‌رود که باعث گسترده‌تر‌شدن بازارهای این برند و همچنین محبوبیت بیشتر آن در بین اقشار مختلف مردم جهان خواهد شد.

در سال ۱۹۹۴، برند دولچه و گابانا با افتتاح یکی از زیرشاخه‌های جدید خود به نام D&G، گروه مخاطبان جوان را به صورت خاص‌تری در نظر گرفت، به طوری که می‌توان گفت نام تجاری جدید دی‌اند‌جی که بعدتر حتی به عنوان نام اصلی برند دولچه و گابانا‌ نیز به کار رفت، تحول عمده‌ای را در روند محصولات این شرکت و جذب مخاطبان رقم زد.

توجه به سبک‌های مد جدید و خیابانی که مورد پسند گروه سنی جوانان است، روند تولید محصولات دولچه و گابانا را از یک برند صرفا لوکس و لاکچری که محصولات فاخر تولید می‌کند، به سوی برندی فراگیرتر سوق داد و توانست گروه گسترده‌ای از مخاطبان را فراهم کند.

توجه به ساختارهای هنری مدرن و طرح‌های جوان‌پسندانه از شاخصه‌های اصلی این خط تولید جدید بود که باعث تثبیت بیشتر این نام تجاری در میان مخاطبان جهانی آن شد.

می‌توان گفت توجه به یک رنج سنی خاص، یعنی جوانان و بررسی علایق و نیازهای آنها، روند جدیدی را در محصولات این برند ایجاد کرد که دیگر صرفا مخاطبان لاکچری نداشته و مردم عادی نیز می‌توانستند مخاطب آن باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.