راهنمای کاربردی برای مدیران خود محور!

0
  •  هیچ‌کس کامل نیست

این دسته از افراد همیشه به دنبال آن هستند که کامل و بدون نقص باشند. مشکل زمانی به‌وجود می‌آید که شما سعی می‌کنید تیم‌تان همان استانداردهای سفت‌وسخت خودتان را رعایت کنند. هیچ‌کس کامل نیست؛ این یکی از ویژگی‌های انسان‌ها است. وقتی افراد کمال‌گرا از کارمندان خود می‌خواهند بدون هیچ عیب و نقصی به اهداف کاری برسند، کارمندان دیگر هیچ‌وقت آن انتظارات را برآورده نخواهند کرد. به‌علاوه این دسته از رهبران همیشه حتی با کوچک‌ترین اشتباه به‌هم می‌ریزند و اذیت می‌شوند. آیا این بدان معنا است که باید سطح انتظارات خود را پایین بیاورید؟ خیر؛ باید انتخاب کنید که روی چه مواردی تمرکز خواهید کرد و تفاوت‌های فردی را نیز درنظر بگیرید. یک فرد کمال‌گرا همیشه نسبت به آنچه درست پیش نمی‌رود، توجه زیادی دارد. وقتی در این شرایط قرار می‌گیرید، از خود سوال کنید که آیا واقعا لازم است توجه خود را روی این موضوع منعطف کنید یا خیر.

  •  ممکن است محرک‌های شما با محرک‌های تیم‌تان تفاوت داشته باشد

یکی از جنبه‌های مشترک بین رهبران خودمحور آن است که آن‌ها می‌دانند می‌خواهند به کجا بروند و در مسیر خود عجله دارند. محرک‌های شما مشخص است. با اینکه این محرک‌ها برای شما مناسب‌ است، ممکن است برای تیم‌ شما مفید نباشد. رهبران موفق هرگز فقط با یک مدل کار نمی‌کنند. آن‌ها ابتدا تیم خود را شناسایی می‌کنند و با هر یک از افراد متناسب با او یک طرح متقابل تهیه می‌کنند.

 ممکن است سایر افراد به توانایی شما برای پیشرفت نیاز داشته باشند

یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی افراد سریع‌تر از دیگران موفق شوند، آن است که آن‌ها می‌توانند به‌سرعت مغز کلام را متوجه شوند و از آن در کار خود استفاده کنند. این افراد می‌توانند به نتایج خوبی دست یابند. آن‌ها سال‌ها است که تجربه کسب کرده‌ و یاد گرفته‌اند که چگونه مشوق خود باشند. ممکن است این افراد شکایت کنند که سایر اعضای تیم، مانند آن‌ها مهارت ندارند. برخی از افراد نیز به دسته اول نیاز دارند تا مشوق آن‌ها باشند و آن‌ها را در کار به سمت جلو پیش ببرند. یک رهبر موفق می‌تواند با تمام اعضای تیم خود ارتباط برقرار کند و همیشه به یاد خواهد داشت که هر یک از افراد منحصربه‌فرد هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.