ده گونه نوآوری چیست؟

0

نوآوری یکی از واژگان محبوب در موتور جست‌وجوی گوگل است که در چند سال اخیر بیش از همیشه جست‌وجو می‌شود.

در چند دهه گذشته دانشمندان با چالش تازه‌ای مواجه شده‌اند، آنها به دنبال ساخت نظریه‌ای در باب نوآوری هستند.به همین خاطر در حال حاضر ما با دریایی از نظریه‌ها درباره نوآوری روبه‌رو هستیم؛ نظریه‌هایی که ممکن است راه بیراهه را نشانمان دهند.

با این همه، لری کیلی، رایان پیکل، برایان کوئین و هلن والترز دور هم جمع شدند تا ده گونه نوآوری را خلق کنند. ده گونه نوآوری رویکردی خلاق، جامع و جالب برای شناخت نوآوری است.

این رویکرد خلاقانه در کتابی به همین نام چاپ شده و مترجمان فارسی کتاب معتقدند نه‌تنها این رویکرد مناسب پژوهشگران است بلکه هر کسی که خواهان نوآوری باشد، می‌تواند از آن استفاده بهینه کند.

این رویکرد خلاقانه در واقع شیئ‌گرایی است. شیئ‌‌گرایی خود رویکردی در برنامه‌نویسی کامپیوتر است. به گفته دیپاک سی‌جین، رئیس دانشگاه اینسید‌‌ «زمانی‌که نوآوری را تنها به عنوان یک محصول یا خدمت جدید تعریف می‌کنید، این نگرش موجب غفلت از فرایند یکپارچه‌ و بزرگ‌تری می‌شود که باید به طور مستمر به خلق ارزش بهینه بپردازد.

برعکس دیدگاه فوق، ده‌گونه نوآوری تمامی اکوسیستم نوآوری، از ساختارهای سازمانی ضروری گرفته تا جنبه‌های حیاتی محصول یا خدمت ارائه شده را در‌بر‌می‌گیرد. از طرفی دیگر، این کتاب به مطالعه تاثیر عناصر مختلف نوآوری بر مجموع تجربه مشتری نیز می‌پردازد.

در نهایت نیز جانمایه  ۳دهه تحقیقات در زمینه نوآوری را در چارچوبی کاربردی قرار می‌دهد و یک نقشه جامع برای هدایت تیم‌های خلاق در مسیر پر چالش‌شان در قلمروهای جدید ارائه می‌دهد.»

کتاب ده گونه نوآوری نه تنها به مخاطبش می‌آموزد که نوآوری چیست؟ بلکه به او یادآوری می‌کند اکنون کجای دنیای خود ایستاده است.

یکی از مهم‌ترین روش‌های پولساز‌شدن، داشتن نوآوری است. فناوری بدون نوآوری پیشرفت نخواهد کرد و شما بدون دانستن شبکه‌سازی یا ساخت مدل کسب‌وکار صحیح موفق نمی‌شوید.

در کتاب ده‌گونه نوآوری به فراتر از محصولات رفتن اشاره شده و شما با قدرت اعداد آشنایی پیدا می‌کنید. سرگذشت نویسندگان کتاب ده‌گونه نوآوری، خود برای مخاطب جالب است.

کتاب ده‌گونه نوآوری را از فروشگاه اینترنتی شنبه تهیه کنید.

تصور کنید سال‌های زیادی از زندگی‌تان را به عنوان یک استراتژیست سنتی فعالیت کنید ولی صنعت مشاوره را به خاطر آنکه می‌خواهید نویسنده فیلمنامه باشید، ترک کنید. برایان کویین این کار را انجام داد ولی در آخر فهمید تنها کاری که از پس آن بر می‌آید مشاوره است.

در نتیجه برایان کویین به کار سابق خود بازگشت و تغییراتی در آن به وجود آورد. برایان کویین بر حل مشکلات نوآوری برای مشتریان متمرکز شد. به گفته لری کیلی، اگرچه ضرب‌المثل آشپز که دو تا شد، آش یا شور می‌شود یا بی‌نمک، در نویسندگی هم صدق می‌کند، ولی آنها تمام کارهایشان را به صورت تیمی انجام داده‌اند.

با خواندن این جملات مخاطب نه تنها نوآوری بلکه قدرت کار گروهی را می‌آموزد. نوآوری‌ها عموما شکست‌خورده ‌هستند و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید این اتفاق بیفتد یا نه.

اما عجیب این است که نوآوری‌ها هرگز به خاطر عدم خلاقیت شکست نمی‌خورند، بلکه دلیل اصلی نابودی نوآوری، تمرکز صرف ‌روی محصولات است.

اغلب نوآوری را با اختراع اشتباه می‌گیرند در صورتی که اینطور نیست. ممکن است نوآوری در برگیرنده اختراع باشد ولی به چیزهای دیگری نیز نیازمند است.

حقیقت این است که کمتر نوآوری جدیدی در دنیا وجود دارد، همانطور که فرانچسکو ردی، زیست‌شناس معروف می‌گوید: « هر چیز زنده از یک چیز زنده به وجود می‌آید.» به این معنا که نوآوری‌های امروز مبتنی بر پیشرفت‌های گذشته هستند.

امروز‌ نسل جدیدی از نوآوری‌ها در حال ظهور هستند به همین دلیل شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باید درباره نوآوری بدانند و آن‌ را در کسب‌وکار خود به کار گیرند. با خواندن کتاب ده گونه نوآوری علاوه بر آنکه می‌توانید ده گونه نوآوری را شناسایی کنید، می‌توانید تجارت خود را دگرگون سازید.

حتی اگر تاکنون به شروع یک نوآوری فکر نمی‌کردید، با خوانش کتاب ده‌گونه نوآوری که توسط بابک وطن‌دوست، رضا قنبرزاده میاندهی و سینا فخارمنش به فارسی ترجمه شده، می‌توانید کسب‌وکار پولساز خودتان را داشته باشید. کتاب ده گونه نوآوری را نشر آریاناقلم چاپ کرده و برای تهیه آن می‌توانید به فروشگاه شنبه مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.