دعوت ‌مشتری‌های میلیونر به یک شام لوکس!

0

این برند، تنها مشتریانی را هدف قرار می‌دهد که دارایی‌های آن‌ها بیش از ۳۰ میلیون دلار باشد. در همین راستا برند رولزرویس، ادامه فعالیت‌های بازاریابی خود را نیز بر اساس مشتریان هدفگذاری‌شده خود تنظیم می‌کند.

شناخت مشتریان حقیقی و هدف قرار دادن آن‌ها، ایجاد حس مشترک با مشتریان، بهره‌مندی از خدمات دنیای دیجیتال و… از جمله راهکارهای بازاریابی برند رولزرویس است که نام آن را با یکصد‌واندی سال قدمت، کماکان زنده نگه داشته است.

  •  هدف قرار دادن مشتریان حقیقی

رولزرویس به‌خوبی می‌داند که مشتریان حقیقی چنین برند لوکسی، خصوصیات منحصربه‌فردی از لحاظ دارایی دارند؛ بنابراین انتخاب و شناخت مشتریان که یکی از مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی موفق است، به خوبی توسط دست‌اندرکاران این برند انجام می‌شود. به این معنا که رولزرویس مشتریان بالقوه خود را کاملا شناسایی کرده است و تبلیغات و فروش خود را بر اساس آن‌ها شکل می‌دهد. این برند، تنها مشتریانی را هدف قرار می‌دهد که دارایی‌های آن‌ها بیش از ۳۰ میلیون دلار باشد. بنابراین دایره مخاطبان و مصرف‌کنندگان این برند بسیار محدود می‌شود و محصولات منحصر‌به‌فرد این شرکت تنها برای طیف مشخص و محدودی تولید می‌شود. در همین راستا برند رولزرویس، ادامه فعالیت‌های بازاریابی خود را نیز بر اساس مشتریان هدفگذاری‌شده خود تنظیم می‌کند و می‌توان گفت که تبلیغات این برند نیز برای طیف خاصی از مخاطبان جهانی شکل می‌گیرد؛ اگرچه ممکن است بسیاری از افراد جهان این آگهی‌ها را ببینند، اما مطمئنا تاثیرگذاری آن‌ها تنها برای گروه محدودی از مخاطبان خواهد بود که نسبت به خرید محصولات این برند تمایل پیدا می‌کنند.

  •  منافع مشترک با مشتریان

وفاداری مشتری، یکی از ارکان موفقیت در هر روند تجاری است؛ به این معنا که اگر یک مشتری نسبت به نام تجاری محبوب خود، حس مشترک پیدا کند، معاملات آتی خود را نیز با همان برند انجام خواهد داد. از آنجایی که مشتریان این برند نیز محدود هستند، ایجاد چنین احساسی امکان‌پذیر بوده و شرکت رولزرویس به‌راحتی توانسته است با بسیاری از مشتریان خود وارد یک رابطه دوستانه قوی شود. دعوت مشتری به یک شام منحصر‌به‌فرد و بستن قرارد با وی از جمله راهکارهای این برند برای ایجاد حس مشترک با مشتریان خود است؛ قطعا در چنین ضیافتی علاوه بر عقد قرارداد، فضای دوستانه‌ای نیز ایجاد خواهد شد و مشتریان با برند رولزرویس به حسی مشترک خواهند رسید. اقداماتی مانند فرستادن یک ایمیل شخصی به مشتریان که به‌طور مستقیم از طرف مدیرعامل شرکت ارسال شده است یا یک کتاب در مورد برند رولزرویس، از دیگر راهکارهایی است که این برند برای القای یک حس مشترک و نزدیکی بیشتر با مشتریان خود به‌کار می‌برد.

  •  سپیده‌دم دیجیتال؛ معرفی آنلاین محصول

دنیای دیجیتال، فرصت‌های چشم‌گیری را در اختیار برندهای مختلف قرار داده است تا فعالیت‌های بازاریابی خود را به‌گونه‌ای وسیع‌تر به انجام برسانند، برند یکصدساله رولزرویس نیز از قافله دنیای دیجیتال عقب نمانده است و از فرصت‌های بازاریابی آنلاین به‌خوبی استفاده می‌کند. یکی از اقدامات جسورانه این برند نیز در راستای استفاده از خدمات آنلاین، در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد که جدیدترین مدل ماشین خود با عنوان کوپه‌دراپه را به‌صورت آنلاین از طریق رسانه‌های دیجیتال رونمایی کرد و به یک تعامل آنلاین با مخاطبان خود پرداخت. این پروژه که با نام «سپیده‌دم دیجیتال» معرفی شده بود، تاثیر فوق‌العاده‌ای روی مخاطبان دنیای مجازی داشت؛ به‌طوری که در همان روز، به‌عنوان موضوعی که بیشترین جست‌وجو را در گوگل داشت، ثبت شد. چنین موفقیتی نشان‌دهنده تاثیرگذاری غیرقابل انکاری است که دنیای مجازی در تجارت امروز ایفا می‌کند، چراکه اگر این رونمایی به‌صورت سنتی‌تری انجام می‌شد، قطعا چنین بازخوردی را پیدا نمی‌کرد و خصوصا در اولین روز معرفی این محصول، افراد کمتری از آن باخبر می‌شدند.

  •  معرفی وب‌سایت جدید همزمان با رونمایی از محصول

جالب است بدانید که شرکت رولزرویس درست در همان روزی که از ماشین جدید خود در سال ۲۰۱۵ رونمایی کرد، وب‌سایت جدید خود را نیز معرفی کرد. همزمانی این دو رویکرد نیز از دیگر استراتژی‌های خاص این برند محسوب می‌شود که در تحقق اهداف تجارت آنلاین آن صورت گرفته است. حضور مخاطبان در فضای مجازی و جست‌وجوی رونمایی محصول جدید، می‌تواند امکان بازدید آن‌ها را از وب‌سایت این کمپانی نیز بالاتر ببرد؛ بنابراین برند مذکور بهترین موقعیت را برای انتخاب وب‌سایت جدید خود انتخاب کرده بود. جالب است بدانید که ترافیک وب‌سایت و سیستم‌عامل تلفن‌ همراه این برند در این روز تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده بود که این امر نشان‌دهنده یک بازخورد عظیم جهانی نسبت به محصولات این شرکت است.

  •  مجله لوکس آنلاین رولزرویس

از دیگر اقدامات بازاریابی آنلاین برند رولزرویس، می‌توان به خدمات وب‌سایت این شرکت اشاره کرد. ارائه یک سیستم‌عامل ساده برای پاسخگویی به مشتریان از جمله خدمات آنلاین این برند است که با داشتن یک ساختار ساده و قابل فهم، پاسخگوی پرسش‌های مخاطبان خود است. از طرفی همه ما با مجلات ماشین‌های لوکس جهان آشنا هستیم؛ در همین راستا از اقدامات خلاقانه برند رولزرویس ارائه تصاویر، ویدئوها و داستان‌های مربوط به محصولات این برند است که به‌صورت آنلاین در وب‌سایت این کمپانی قرار گرفته و مخاطبان می‌توانند مانند یک مجله آن را ورق بزنند و از اطلاعات آن آگاه شوند.

  •  هدف قرار دادن مشتریان با برنامه‌های تلفن همراه

ارائه یک نرم‌افزار تلفن‌ همراه برای مشتریان یکی از اقدامات خلاقانه برند رولزرویس به‌شمار می‌رود. آنچه در این نرم‌افزار حائز اهمیت است، ایجاد تعاملی است که بین مصرف‌کنندگان و این نام تجاری صورت گرفته است و بالا بردن فروش در درجه دوم اهمیت قرار دارد. مدیران بازاریابی برند رولزرویس به‌دنبال ایجاد یک رابطه قوی‌تر با مشتریان خود هستند و استفاده از تلفن همراه نیز یکی از ابزارهایی است که برای این منظور در اختیار دارند و ارائه یک محتوای بصری جذاب از اهداف اساسی این برند در تهیه برنامه‌های تلفن همراه برای مشتریان است. رسانه‌های تلفن همراه نیز این امکان را به مخاطبان این برند می‌دهد که بتوانند رانندگی با ماشین‌های رولزرویس را تجسم کرده و از آن لذت ببرند. نرم‌افزار تلفن همراه رولزرویس که به نام گاست (Ghost) شناخته می‌شود، به‌صورت رایگان در فروشگاه برنامه‌های برند آیفون در دسترس همه قرار داشته و طرفداران می‌توانند آن را تهیه کرده و بعد از راه‌اندازی نرم‌افزار مذکور، یک کلیپ ویدئویی کوتاه از محصولات رولزرویس را تماشا کنند. ویژگی این ویدئوها نیز این است که کاربران می‌توانند خصوصیات مختلف ماشین، مانند روکش صندلی‌ها و رنگ تایرها را انتخاب کنند و با لمس صفحه نمایش خود، ماشین و حرکت آن را در جهت‌های مختلف تنظیم کنند.

  •  تاریخچه

بیش از یک قرن پیش و در سال ۱۹۰۶، یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان پا به عرصه گذاشت و توانست در طی سالیان متمادی به‌عنوان یکی از برندهای لوکس اتومبیل باقی بماند. شرکت بریتانیایی رولزرویس، توسط چارلز رولز و هنری رویس با عنوان «رولزرویس لیمیتد» تأسیس شد؛ تا اینکه در سال ۱۹۷۳ بخش خودروسازی آن از بخش هوافضا جدا شد و به نام رولزرویس موتورز کار خود را آغاز کرد. این شرکت عظیم در طی عمر یکصدساله خود تحولات زیادی را پشت سر گذاشت تا اینکه در سال ۱۹۹۸ به شرکت معروف ب‌ام‌و واگذار شد و در حال حاضر به‌عنوان زیرمجموعه شرکت مذکور شناخته می‌شود. امروزه بسیاری از مردم جهان حتی اگر قدرت خرید این اتومبیل لوکس را نداشته باشند، با مدل‌های معروف آن مانند فانتوم، فانتوم‌کروکی‌کوپه، فانتوم‌کوپه و گوست آشنا هستند و نام این برند لوکس را شنیده‌اند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.