در نبرد بازاریابی محتواجان سالم به در برید!

0

چندی است که بازاریابی محتوا تبدیل به یک مبارزه بدون محدودیتی و یک رویارویی علنی برای تصاحب ذهن‌ مخاطبان شده است. این جنگ یک مفهوم استعاری است و در برابر محتواهایی اعمال می‌شود که محتوای شما با آن در رقابت است. اما زمانی که افراد وارد جنگ می‌شوند، به افرادی که برای آنها می‌جنگند، توجه می‌کنند. به عبارتی زمانی که محتوایی تولید می‌کنید در حقیقت گویی به افرادی که برای آنها محتوا را تولید کرده‌اید، توجه می‌کنید نه آن محتوایی که قصد رقابت با آنها را دارید. به عبارتی این نبرد برای فروش بوده و آنچه می‌بایست به چنگ آورید، موقعیت‌های استراتژیک ذهن مخاطبان‌تان است. حال چگونه می‌توان در نبرد بازاریابی محتوا موفق شد؟

  •   نسبت ۲۰/۸۰ خود را بیابید

برای تولید محتوا استفاده از تکنیک «گزینش محتوا» سودمند و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. با این روش می‌توانید ببینید چه محتوایی توجه بیشتری جذب می‌کند و آن را سرلوحه برنامه تولید محتوای خود قرار دهید. توصیه می‌شود ۸۰درصد محتوای گزینشی و منتخب مخاطبان و ۲۰درصد محتوایی که شما دوست دارید تولید کنید را در نظر داشته باشید.

  •   موضوعات خود را انتخاب کنید‌

مهم‌ترین نکته این است که شما باید نقشه موضوعی محتوای خود را داشته باشید. باید بدانید چه چیزی را برای دلیلی تولید می‌کنید. در این میان گاهی می‌توانید یادداشت‌های مفید سایر برندها را به اشتراک بگذارید و نظرات و ایده‌هایی از برند خودتان را به آن اضافه کنید اما نباید اجازه دهید موضوعات تولیدی آنها نقشه محتوای شما را تحت‌الشعاع قرار دهد.

  •   منابع خود را برای تولید محتوا گسترش دهید‌

اکنون لازم است مجموعه‌  گسترده‌ای از منابع قابل اعتماد و موثق را پدید آورید. برخورداری از دو سه منبع برای تولید محتوا کافی نیست چرا که احتمالا رقبایتان نیز به این منابع مراجعه می‌کنند. برای ایجاد یک شبکه بزرگ می‌بایست دائما‌ در جست‌وجوی محتواهای مناسب همچون آیتم‌های خبری، اینفوگراف‌ها، وبلاگ‌ها و لیست مقالات باشید.

  •   شرح خود را اضافه کنید‌

اگرچه بخش اعظم ساختار محتوای مورد نیاز شما هنگام گردآوری منبع تولید شده است، با این حال همچنان لازم است شرح خود را بیفزاید. این شرح می‌تواند در قالب نوشتن یک معرفی ساده، افزودن یک ایده‌‌ و حتی تولید یک مقاله کاملا جدید با آن منابع باشد. یادتان باشد محتوا را به دقت به صاحبش نسبت دهید و از قوانین کپی‌رایت آگاه باشید.

یکی از معضلات افراد این است که آنها با به‌کارگیری گذشته در تلاش برای تعیین آن هستند که اکنون باید چه کاری انجام دهند. آنچه که در ۱۰ سال آینده در بازاریابی محتوا در حال وقوع خواهد بود، کاملا با آنچه در ۱۰ سال گذشته اتفاق افتاده متفاوت است. برای جذب مشتریانی که روزبه‌روز آگاه‌تر و هوشیارتر شده‌اند، باید همواره ارزش و اعتماد ایجاد کنید. نیازهای آتی مخاطبان خود را تشخیص دهید، محتوایی متناسب با آن تولید کنید و با کسب اجازه از مشتریان برای آنها ارسال کنید.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.