در مطب دکتر کرونو چه می‌گذرد؟

ابزارهایی برای مدیریت اطلاعات، سلامت و بهداشت بیماران

0

استارتاپ‌هایی که خدماتی را در حوزه پزشکی به کاربران و بیماران ارائه می‌دهند، می‌توانند به تسهیل در دریافت خدمات پزشکی و تسریع در روند درمان بیماران کمک شایانی کنند.

استارتاپ دکتر کرونو (Drchrono) در آمریکا با هدف ارائه خدمات در حوزه پزشکی به کاربران و بیماران راه‌اندازی شده‌است.

این استارتاپ یک نرم‌افزار به عنوان پلتفرم بیماران ارائه می‌دهد که شامل یک وب‌سایت و یک اپلیکیشن مبتنی بر فضای ابری برای پزشکان و بیماران است که سوابق بهداشتی الکترونیکی خود را به طور دیجیتالی تهیه می‌کنند و خدمات صورتحساب پزشکی و مدیریت پزشکی را ارائه می‌دهد.

رشد دکتر کرونو

در سال ۲۰۰۹ دانیال کیوانتینوس و مایکل نوسیمو استارتاپ دکتر کرونو را راه‌اندازی کردند. این شرکت قبل از اینکه به سیلیکون‌ولی نقل مکان کند و به وای کامبینیتور بپیوندد، در انکوباتور رز تک ونچرز فعالیت می‌کرد. نوسیمو، یک مهندس کامپیوتر، این برنامه را با هدف تسهیل در ویزیت‌ پزشک ایجاد کرد.

دکتر کرونو در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک اپلیکیشن راه‌اندازی شد و به پزشکان امکان داد تا کارهای خود را انجام دهند و به اطلاعات بیماران دسترسی داشته باشند بدون اینکه نیازی به استفاده از سوابق و اوراق کاغذی باشد.

اطلاعات جمع‌آوری شده و قابل دسترسی از طریق اپلیکیشن در مرورگر وب، دستگاه آیفون یا اندروید، در گوگل گلاس و اپل واچ نیز در دسترس است.

در ژوئن ۲۰۱۱، این شرکت اولین سیستم تبلت خود را عرضه کرد. پزشکانی که از این اپلیکیشن برای ذخیره و پیگیری داده‌های بیمار استفاده کردند، حداکثر ۴۴هزار دلار دریافت کردند.

در آگوست ۲۰۱۲، دکتر کرونو یک اپلیکیشن آی‌او‌اس و اندروید را برای تسهیل و تسریع در روند پذیرش بیمار به نام آن‌پیشنت عرضه کرد. این اپلیکیشن با رابط سوابق پزشکی دکتر کرونو یکپارچه‌سازی می‌شود.

از سال ۲۰۱۵، حدود ۷۰هزار پزشک از سوابق سلامت دیجیتالی رایگان این شرکت استفاده می‌کنند و حدود ۳۰۰۰ کاربر به ازای خدمات صورتحساب پزشکی مبالغی را پرداخت می‌کنند. حدود ۵٫۹ میلیون بیمار نیز در پایگاه داده هستند. در سال ۲۰۱۴، دکتر کرونو در مجله اینک رتبه ۲۴۹ را دریافت کرد.

در ژوئن ۲۰۱۴ دکتر کرونو اولین سیستم سابقه بهداشت و سلامت را برای گوگل‌گلاس ایجاد کرد

دکتر کرونو بر اساس فناوری‌های منبع باز اعم از لینوکس، مای‌اسکیوال و غیره ساخته شده است. در سال ۲۰۱۳، این شرکت رابط برنامه‌نویسی کاربردی خود را افتتاح کرد تا توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های مورد نظر برای پزشکان و میلیون‌ها بیمار را در این سیستم ایجاد کنند.

این شرکت سوابق بهداشتی الکترونیکی بیماران را به صورت دیجیتالی تهیه می‌کند. پزشکان می‌توانند این رابط را سفارشی‌سازی کنند، وقت ملاقات‌ها را برنامه‌ریزی کرده، یادداشت و عکسبرداری کنند، نسخه بنویسند و آنها را به داروخانه‌ها ارسال کنند، به نتایج آزمایش نگاه بیندازند و سوابق یک بیمار را به‌روزرسانی کنند.

بیماران می‌توانند از یک نسخه اپلیکیشن برای پیگیری نتایج و ویزیت‌های خود استفاده کنند. خدمات مدیریت چرخه درآمد آن به پزشکان و مطب‌های پزشکی کمک می‌کند تا صورتحساب‌ها، وصولی‌ها، حساب‌ها، روند بیمه و سایر اوراق را مدیریت کنند.

در ژوئن ۲۰۱۴، دکتر کرونو اولین سیستم سابقه بهداشت و سلامت را برای گوگل گلاس ایجاد کرد، این سابقه بهداشت و سلامت پوشیدنی به پزشکان کمک می‌کند تا ویزیت‌های بیماران خود را ثبت کنند. ویدئوها، عکس‌ها و یادداشت‌ها در سابقه پزشکی الکترونیکی بیمار یا در باکس، یک خدمات همکاری و ذخیره‌سازی مبتنی بر فضای ابری، ذخیره می‌شوند.

در آوریل ۲۰۱۵، دکتر کرونو اپلیکیشن خود را برای اپل واچ نیز ارائه داد. سوابق پزشکی در آیپد، آیفون و اپل واچ همگام‌سازی می‌شوند. همچنین با خدمات این شرکت، پزشکان می‌توانند نسخه‌های الکترونیکی تجویز و برای داروخانه‌ها ارسال کنند.

یکی دیگر از محصولات این استارتاپ آن‌پیشنت است که یک اپلیکیشن مجزا برای بیماران است. این اپلیکیشن مجموعه‌ای از ابزارها را برای مدیریت روزانه سلامت و بهداشت ارائه می‌دهد. برای مثال، یادآور وقت پزشک، پرداخت صورتحساب و ارسال پیام به متخصصان بهداشتی. آن‌پیشنت روی داده‌های اولیه ثبت شده توسط بیماران بسیار تاکید دارد.

از این داده‌ها می‌توان برای پیدا کردن پزشک، برنامه‌ریزی و تعیین وقت ملاقات و ارسال پیام‌های ایمن بین بیمار و متخصصان استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.