درباره شعار «قطعه فیک نخرید»!

0

تبلیغات چاپی هنوز هم بخش قابل توجهی از تبلیغات برندهای مشهور جهان را تشکیل می‌دهند و طراحی بنرهای مختلف نیز در دستور کار اکثر برندهای جهانی قرار دارد.

در این قسمت سعی می‌کنیم به بررسی یکی از بنرهای تبلیغاتی برند فولکس واگن به عنوان یکی از تولیدکنندگان قدیمی ماشین‌های سواری بپردازیم. این برند آلمانی با قدمتی بیش از ۸۰سال، یکی از نام‌های تجاری مشهور و موفق در زمینه تولید اتومبیل به شمار می‌رود که جایگاه خاص خود را در میان مخاطبان جهانی یافته است. از جمله تبلیغات خلاقانه‌ای که این برند ارائه داده، طراحی یک بنر است که در آن به لزوم استفاده از قطعات اصلی برند فولکس واگن تأکید دارد.

اهمیت وجود قطعات اصلی و مادر در وسایل نقلیه بر کسی پوشیده نیست و اکثر دارندگان خودرو برای تعمیر خودروهای خود به دنبال قطعات اصلی آنها هستند.

با توجه به اینکه بخش مهمی از تولیدات کارخانه‌های خودروسازی به قطعات و لوازم پس از فروش آنها اختصاص دارد، برنامه‌های تبلیغاتی آنها نیز در راستای این بخش‌ها ‌قرار می‌گیرد و برند فولکس واگن نیز به خوبی بر این نکته واقف بوده و در کنار ارائه تبلیغات محصولات جدید خود، از این بخش از تولیدات خود نیز غافل نبوده است.

بنر مورد نظر یک عکس دسته‌جمعی از افرادی را نشان می‌دهد که در فاصله‌های منظم و به شیوه‌ای خاص و هماهنگ نشسته‌اند و در حال انجام فعالیت‌های ذهنی شبیه به ورزش یوگا هستند، اما در میان این افراد هم‌شکل و هماهنگ، یک فرد متفاوت‌تر از بقیه بوده و پاهای خود را دراز کرده و دست‌هایش را نیز مانند دیگران قرار نداده است و مانند یک قطعه ناسازگار در عکس دیده می‌شود.

در زیر این تصویر نیز شعار این تبلیغ با عنوان «یک بخش بد بر کل سیستم اثر می‌گذارد» دیده می‌شود و به خوبی نشان می‌دهد که حتی اگر یک قطعه کوچک از قطعات خودروی فولکس واگن، از تولیدت اصلی و مادر این برند نباشد، کل سیستم آن را بر هم خواهد زد. می‌توان گفت تصویر فوق برای انتقال مفهوم «لزوم استفاده از قطعات اصلی» از خود شعار آن نیز قوی‌تر عمل کرده و هر فردی با دیدن این تصویر متوجه اهمیت نکته مذکور خواهد شد.

با توجه به اینکه خدمات پس از فروش نیز بخش مهمی از تولیدات هر برندی است، فولکس واگن نیز بخشی از راهکارهای بازاریابی خود را به این بخش اختصاص داده و با طراحی و ارائه تصویر فوق، به درستی مفهوم مورد نظر خود را انتقال داده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.