خرید شرکت اینجنیکو فرانسه توسط کمپانی وردلاین

0

کمپانی پرداخت جهانی وردلاین (worldline) در ۱۴ بهمن ماه با طرح خرید شرکت رقیب فرانسوی اینجنیکو در یك معامله ۷.۸ میلیارد یورویی (۸.۷ میلیارد دلار) موافقت کرد.

کمپانی پرداخت جهانی وردلاین (worldline)   در ۱۴ بهمن ماه با طرح خرید شرکت رقیب فرانسوی اینجنیکو در یك معامله ۷.۸ میلیارد یورویی (۸.۷ میلیارد دلار) موافقت کرد.

به نقل از رویترز، این کمپانی با تغییرات سریع در عادت‎های پرداختی مشتریان و همچنین تغییرات تکنولوژی، یکی از رهبران صنعت پرداخت الکترونیک در اروپا است. از سوی دیگر این شرکت در تلاش است تا در رقابت با شرکت‌های ویزا و مسترکارت یکی از چهار شرکت برتر صنعت پرداخت در جهان باشد.

این خرید توسط وردلاین از فناوری اطلاعات آتوس (ATOS.PA) گرفته شده است، این شرکت سال گذشته با دنبال کردن موجی از ادغام و جمع‌آوری بین رقبای ایالات متحده خود اقدام به ایجاد سهم بیشتری از معاملات دیجیتال و پرداخت الکترونیک کرده است.

استفاده روزافزون از تلفن‌های هوشمند برای پرداخت‌های آنلاین، از جمله از طریق Apple Pay (AAPL.O) یا WeChat (0700.HK) ، باعث ایجاد رقابت در این صنعت برای توسعه سیستم‌های پردازشی جدید و سازگار شده است که اغلب به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیاز دارند.

این کمپانی در راستای تامین سهم بازار و بنگاه‌های تجاری این صنعت، همه امکانات را از پایانه‌های کارت موجود در مغازه‌ها گرفته تا خدمات گسترده‌تری از قبیل امنیت معاملات برای خرده فروشان و بانک‌ها ارائه می دهد، در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند در کل زنجیره پرداخت و بازار پرداخت الکترونیک حضور داشته و برای خود سهمی از این بازار گسترده فراهم نمایند.

شرکت  Worldline دارای محصولات کاملی از سخت‌افزارها و نرم‌افزارها در حوزه پرداخت می‌باشد که مهمترین آن ترمینال‌های با قابلیت پرداخت الکترونیک یکپارچه(سلف سرویس)، با نام تجاری Valina می‌باشد. این محصول با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیده شده کاربردهای زیادی در ارائه خدمات پرداخت در حوزه‌های مختلف از جمله جایگاه‌های سوخت و همچنین تجهیز خدمات سلف سرویس در بخش‌های مختلف را دارا می‌باشد.

شرکت Worldline  در سال مالی گذشته توانسته با عقد قراردادی چشم‌گیر و قابل توجه، تجهیز خدمات سلف سرویس در کشور سوئد را از آن خود نماید. رشد روزافزون کاربری و تقاضای ترمینال Valina در حال حاضر بگونه‌ایست که مدیر عامل مجموعه، آقای گراپینت آینده شرکت Wordline  را از آن Valina می‌داند.

ژیل گراپینت، رئیس اجرایی کمپانی وردلاین گفت: “احتمالاً شاهد تحكیم و ثبات بیشتری در بازار پرداخت الکترونیک خواهیم بود” و مزایای این صنعت برای كسانی است كه امکان فعالیت در مقیاس بزرگ را دارند.

وی افزود: خرید و مالکیت شرکت اینجیکو باعث افزایش ۷.۸ میلیارد یورو سهام کمپانی وردلاین می‌شود و بلافاصله درآمد جهانی را به ازای هر سهم افزایش می‌دهد، پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۰۲۴، این رقم به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیون یورو برسد.

براساس تحقیقات انجام شده توسط مشاوره شرکت مکنزی، صنعت پرداخت جهانی قرار است تا سال ۲۰۲۳ به درآمد ۳ تریلیون دلار در سال برسد زیرا تعداد بیشتری از پرداخت‌های نقدی به پرداخت‌های دیجیتال برای خرید آنلاین و فروشگاه تبدیل می‌شوند.

منبع :‌ ویرلن

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.