خانه‌تان را با سلیقه دکورانه بچینید

0

چیدمان و ترکیب‌بندی خانه از جمله کارهای ذوقی است که می‌تواند روحیه اعضای خانواده را تازه کند. بسیاری از افراد تمایل دارند که دکور خانه خود را به سلیقه خود بچینند. از این رو در اینترنت و در مجلات مختلف دکوراسیون به جست‌وجو می‌پردازند تا بتوانند دکور ایده‌آل، برای خانه خود را بیابند. محمد حسینی زوارئی ۳۴ ساله و متولد تهران به همراه تیمش با شناسایی این نیاز، اپلیکیشن دکورانه به نشانی decorane.ir‌ را تولید کرده‌اند تا افراد خوش‌ذوق بتوانند با استفاده از امکانات این اپلیکیشن ایده بگیرند و دکور دلخواه خود را در خانه ایجاد کنند.

  •  با توجه به اینکه تحصیلات آکادمیک شما به حوزه طراحی اپلیکیشن و دکور ارتباطی ندارد، چه شد که به ایده دکورانه رسیدید و چنین اپلیکیشنی را تولید کردید؟

بله، من لیسانس کشاورزی از دانشگاه تهران و فوق لیسانس بیوتکنولوژی از دانشگاه آزاد دارم و تقریبا هیچ تحصیلات آکادمیکی در این حوزه ندارم ولی به واسطه علاقه شخصی از همان دوران لیسانس در کلاس‌های آزاد طراحی و گرافیک شرکت می‌کردم و به فعالیت‌های هنری علاقه داشتم. همچنین به عنوان گرافیست و طراح، برای روابط عمومی‌های دولتی و خصوصی طراحی تبلیغات انجام می‌دادم. ایده دکورانه در حقیقت زمانی شکل گرفت که من به واسطه انجام یک پروژه که بازسازی منزل بود، نیاز داشتم به ایده‌های روز دکوراسیون دنیا و متریال‌های جدیدی که در دکوراسیون استفاده می‌شود و از آنجایی که دکوراتور‌های حرفه‌ای هزینه‌های زیادی می‌گرفتند و از طرفی مجریان هم فقط طرح‌ها را کپی می‌کردند، تصمیم گرفتم از جایی ایده بگیرم و بعد آن ایده را برای اجرا به یک مجری دکوراسیون بسپارم. بر همین اساس به جست‌وجو در اینترنت پرداختم و سایتی را پیدا کردم که یکی از سایت‌های اصلی معماری دکوراسیون در آمریکا بود که هم مواد و محصولات را معرفی و هم از طرف دیگر پروژه‌های روز را بررسی و مجریان را معرفی می‌کرد. من توانستم از این سایت ایده بگیرم و کاری که می‌خواستم را انجام دهم. این کار من از طرف اطرافیان بسیار مورد استقبال قرار گرفت و از آن زمان بود که تصمیم گرفتم مشابه این کار را در قالب یک اپلیکیشن طراحی و تولید کنم. در حال حاضر اپلیکیشن دکورانه ۶ ماه است که در کافه بازار لانچ شده است.

  •  به عبارت بهتر، آیا دکورانه یک اپلیکیشن است که با استفاده از آن کاربر می‌تواند برای دکور منزل خود ایده بگیرد؟ 

بله، ما در دکورانه به طور کلی سه بخش داریم؛ در بخش اول که بانک ایده نام دارد، کاربران می‌توانند برای دکوراسیون قسمت‌های مختلف خانه خود مانند آشپزخانه، اتاق خواب و غیره ایده بگیرند. به علاوه کاربران می‌توانند به آدرس و شماره تلفن مجریانی که می‌توانند این ایده‌ها را پیاده‌سازی کنند، دسترسی داشته باشند. طرح‌ها و ایده‌هایی که در این بخش ارائه می‌شود به طور ترکیبی است یعنی هم طرح‌های ژورنالی را شامل می‌شود و هم طرح‌هایی است که توسط مجریان مختلف اجرا شده است. بخش دوم، بخش بازار است که اگر کاربری بخواهد به عنوان مثال یک مبلمان راحتی برای منزل خود تهیه کند، می‌تواند از دسته‌بندی که در اپلیکیشن قرار دارد، گزینه مبلمان راحتی را انتخاب کند تا به تصاویر مبلمان‌های مختلف به همراه آدرس و شماره تلفن تولید‌کننده مربوطه دسترسی داشته باشد. همچنین ما در مورد هر محصول نقد و بررسی نیز می‌نویسیم. علاوه بر این، کاربر در این بخش می‌تواند از قیمت محصولات مشابه نیز مطلع شود و به مقایسه بین محصول مورد نظر خود با سایر محصولات بپردازد. بخش سوم بخش آموزش است که آموزش در مورد موضوعات مختلف به صورت ترجمه شده در اختیار کاربران قرار گرفته است. به علاوه ما سعی کردیم در بخش دکورانه تی‌وی آموزش‌هایی را که برای کاربران اهمیت بیشتری دارد، به صورت ویدئو‌کلیپ آماده ‌کنیم تا راحت‌تر استفاده کنند. به عنوان مثال، المان رنگ در دکوراسیون و اینکه کدام رنگ‌ها اگر در کنار هم قرار بگیرند ‌هارمونی بهتری را ایجاد می‌کنند، به صورت کلیپ آموزشی برای کاربران تهیه کردیم. 

  •  مجریان و تولید‌کنندگان را چطور پیدا می‌کنید؟ 

از طریق بانک‌های اطلاعاتی، مجریان را پیدا کردیم و با آنها از طریق ایمیل و تلفن ارتباط گرفتیم و اطلاع‌رسانی کردیم که چنین پروژه‌ای در حال اجراست و اگر تمایل دارند می‌توانند اطلاعاتشان را ثبت کنند‌. با تولید‌کنندگان نیز از طریق شرکت در نمایشگاه‌های مختلف ارتباط گرفتیم مثلا در نمایشگاه‌های مبلمان اداری یا مبلمان منزل شرکت و تولید‌کنندگان اصلی را شناسایی کردیم و با آنها ارتباط گرفتیم.

  •  با توجه به اینکه اپلیکیشن دکورانه به صورت رایگان در کافه بازار در دسترس است، شیوه درآمدزایی شما چگونه است؟

ما از مجریان بابت ثبت کارهایشان در  دکورانه هزینه دریافت می‌کنیم که این هزینه به صورت دریافت اشتراک سالانه است. دو نوع اشتراک در دکورانه وجود دارد؛ در یک نوع که به بسته‌های ۱۰تایی معروف است، مجریان بابت به نمایش گذاشتن ۱۰ ‌‌نمونه از کارهای خود  اشتراک سالانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند و در نوع بسته‌های ۵۰ تایی مجریان بابت به نمایش گذاشته‌شدن نمونه کارهای خود ۵۰۰ هزار تومان سالانه پرداخت می‌کنند. در آینده طرح‌های دیگر درآمدزایی داریم. به عنوان مثال، ایده ما این است که برای محصولات مرتبط با دکوراسیون و معماری ویدئو کلیپ معرفی تهیه کنیم مثلا به جای اینکه یک عکس ساده را برای معرفی صندلی یا مبل داشته باشیم یک ویدئوی معرفی برای آن تولید کنیم که تولیدکنندگان نیز از این طریق متمایل به همکاری بیشتر با اپلیکیشن شوند. تولید‌کنندگان تا‌کنون فقط در زمینه قرار‌دادن عکس محصولات همکاری کرده‌اند و هنوز کسی جسارت این را پیدا نکرده ‌که حاضر باشد برای محصولاتش نقد و بررسی نوشته شود و به طور کلی کسانی که کارشان طراحی دکوراسیون است، بهتر از تولید‌کنندگان با ما همکاری می‌کنند.

  •  اگر کاربر در اپلیکیشن از یک مجری خوشش بیاید و بخواهد با او کار کند، نقش شما این وسط چیست؟ آیا شما به عنوان واسطه عمل می‌کنید یا فقط اطلاع‌‌رسانی می‌کنید؟

ما فقط اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهیم و خود کاربر با مجری تماس می‌گیرد و با او ارتباط برقرار می‌کند.

  • آیا در حال حاضر بانک اطلاعاتی شما به اندازه کافی غنی است که تمام نیازهای کاربران را برآورده کند؟

در برخی‌ موارد مثل مبلمان راحتی و مبلمان منزل به این حد رسیده‌ایم. مثلا فرض کنید اگر کسی بخواهد مبلی تهیه کند باید به مراکز مختلف مثل یافت‌آباد سر بزند و از مغازه‌های زیادی بازدید کند. دکورانه در حقیقت با ارائه انواع مبلمان موجود در بازار در دسته‌بندی‌های مختلف کار انتخاب را برای مشتری راحت‌تر کرده است و به مشتری کمک می‌کند در زمان مراجعه به بازار برای خرید، راحت‌تر محصول مورد نظر خود را پیدا کند و از رنج قیمت‌ها اطلاع داشته باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.