جوردن هاربینگر تو اخراجی

چگونه یک تولید‌کننده پادکست دوباره به موفقیت بازگشت

0

چگونگی شبکه‌سازی تنها چیزی بود که هاربینگر در شغلش به آن‌ توجه نداشت، ولی جوردن هاربینگر به خاطر آنکه تولیدکننده پادکست بود، جامعه‌ای از افراد را در کنار خود داشت؛ جامعه‌ای که حتی به وجودشان فکر نکرده بود. مخاطبان جوردن هاربینگر قدرتی برای شروع دوباره به او دادند.

وقتی جوردن هاربینگر(JORDAN  HARBINGER)، شغلش را از دست داد، احساس شکست می‌کرد.

هاربینگر بدون آنکه چیزی از شبکه‌سازی بداند، خود را نابود شده می‌دید؛ درحالی‌که جوردن هاربینگر به طور کامل شکست نخورده‌ بود. همانطور که جمله معروفی می‌گوید: «هر پایانی، یک شروع است» جوردن هاربینگر هم با از دست‌دادن شغل خود باید مسیر تازه‌ای را شروع می‌کرد.

جوردن هاربینگر متوجه شد که شبکه‌سازی بهترین بیمه‌نامه در هر شغلی است. به واسطه همین تغییر دیدگاه اتفاقات خیلی خوبی برای شغل جوردن هاربینگر افتاد. هاربینگر در سال ۲۰۱۸، پادکستی را تولید کرد. پادکست تولیدی هاربینگر به قدری محبوب شد که میلیون‌ها شنونده پیدا کرد.

با وجود آنکه پادکست تولید‌شده انگیزه‌ای برای کارآفرینان سراسر دنیا شد، شرکای هاربینگر تصمیم گرفتند او را از روابط کاری‌شان بیرون کنند. آنها ایمیلی برای جوردن هاربینگر ارسال کردند که در آن نوشته شده بود «تو اخراجی». با دریافت ایمیل، دنیا بر سر جوردن هاربینگر خراب شد.

او که تصور می‌کرد پادکست تولیدی‌اش بسیار ارزشمند است، دیگر نمی‌توانست کار کند. محل زندگی، تماس‌ها و هر چیزی که به هویت او مربوط می‌شد، تحت شعاع قرار گرفت. بعد از گذشت چند هفته، هاربینگر تصمیم گرفت رویاهای خود را به حقیقت تبدیل کند، ولی احساس شکست همواره با او بود.

به همین خاطر توانایی برنامه‌ریزی دقیق برای انجام کارهایش را نداشت. سپس اندیشید که همه چیز را از دست نداده است. هاربینگر از طریق شغلش با اشخاص زیادی آشنا شده بود. بالاخره هاربینگر متوجه شد که بیمه‌نامه‌ای وجود دارد که سندش ‌روی کاغذ نیست.

هاربینگر فهمید که افرادی که با آنها در تعامل هستیم، ارزشمند‌ترین بیمه‌‌‌اند. زمانی‌که ما همه چیز را از بین رفته می‌بینیم، کسانی هستند که می‌توانیم روی آنها حساب کنیم. اتفاقی که برای جوردن هاربینگر افتاد، مسئله‌ای تصادفی نیست.

چگونگی شبکه‌سازی تنها چیزی بود که هاربینگر در شغلش به آن‌ توجه نداشت، ولی جوردن هاربینگر به خاطر آنکه تولیدکننده پادکست بود، جامعه‌ای از افراد را در کنار خود داشت؛ جامعه‌ای که حتی به وجودشان فکر نکرده بود. مخاطبان جوردن هاربینگر قدرتی برای شروع دوباره به او دادند.

پس اگر شما در شغل خود شکست خوردید یا احساس می‌کنید رویاهایتان به حقیقت نمی‌پیوندد، به کسانی بیندیشید که همراهتان هستند. در ابتدا، جوردن هاربینگر نمی‌دانست به دنبال‌کنندگانش چه بگوید، ولی از آنجا که صداقت در هر حرفه‌ای حرف نخست را می‌زند، هاربینگر با شبکه‌ای که ساخته بود، صادقانه برخورد کرد.

از تعامل با دیگران نهراسید. ۴دوستی را که مدت‌ها‌ست از آنها بی‌خبرید، انتخاب کنید؛ احوال آنها را بپرسید. گروهی از دوستانتان که تمایلات مشترک دارید را انتخاب کنید و با آنها باشگاه کتابخوانی یا تماشای فیلم تشکیل دهید

وقتی شبکه دوستان، همکاران و دنبال‌کنندگان پادکست جوردن هاربینگر از مشکل او با‌خبر شدند، با ارسال ایمیل و تماس‌های تلفنی با او همدردی کردند.
اما مگر همدردی به فردی که کار خود را از دست داده است، کمک می‌کند؟ مسلما حمایت عاطفی فقط یکی از جنبه‌های حمایتی است. شبکه‌ای که اطراف هاربینگر را گرفته بود، برای آنکه او دوباره اعتبارش را به دست آورد، تلاش می‌کردند. یکی از مربیان هاربینگر به او کمک کرد تا دوباره پادکست تولید کند.

یکی از دوستان نزدیکش او را به صرف وقت بیشتر در کارآفرینی ترغیب کرد. جوردن هاربینگر معتقد است پیشنهادهایی که به او شد، عامل اصلی ساخت پادکست تازه‌اش «The Jordan Harbinger Show» شد. پادکست مستقل و جدید جوردن هاربینگر به موضوعاتی نظیر روانشناسی، موفقیت و کارآفرینی می‌پردازد.

هاربینگر مجبور بود بدون سرمایه استارتاپی، به‌تنهایی کار خود را پیش ببرد. ساخت دوباره برند، به دست آوردن مشتریان و ساختار، عملیات دشواری است. به گفته هاربینگر «وقت آن بود که دوباره سراغ شبکه‌‌ام بروم.»

درخواست دوباره از کسانی‌که به هاربینگر کمک کرده‌بودند، او را معذب می‌کرد، اما چاره‌ای نداشت. هاربینگر سرمایه کافی برای تبلیغات پادکستش نداشت. دوستانش مسئولیت تبلیغات پادکست را برعهده گرفتند. همین مسئله باعث به وجود آمدن یک سیستم دوستانه، روابط قوی و معناداری بود.

در تمام مراحل تولید و پخش پادکست، جوردن هاربینگر با شبکه‌‌اش همراه بود. به کمک دوستان جوردن هاربینگر، برنامه تازه او به سرعت گسترش یافت. در حال حاضر ۶میلیون شنونده، به صورت ماهیانه پادکست هاربینگر را دانلود می‌کنند.

تجربه‌ جوردن هاربینگر ثابت می‌کند که شبکه‌سازی کلید موفقیت در هر کاری است. هاربینگر در این باره می‌گوید: «وقتی صحبت از شبکه‌سازی می‌شود، به یاد گفته یکی از همکارانم می‌افتم. همکارم معتقد بود ‌قبل از تشنگی، باید چاه را حفر کنید.‌‌ به نظرم مقصود همکارم این بود که اعتمادسازی و فداکاری به شما کمک می‌کند تا انتظارات‌تان را کشف کنید. همچنین در مواقع نیاز از ارزش‌های شبکه‌ای که ساخته‌اید بهره‌مند شوید.»

حالا چطور شبکه‌سازی کنیم؟

اگر فرد درونگرایی هستیم و نمی‌توانیم با دیگران ارتباط بگیریم، چگونه شبکه اطرافمان را گسترش دهیم؟

جوردن هاربینگر سیستمی را به وجود آورده که به آن «اتصال چهار» می‌گوید. سیستم هاربینگر به این صورت است که هر روز به ۴ نفر پیام می‌فرستد. احوال دوستان و آشنایانش را می‌پرسد. ارتباطش را با افرادی که به‌تازگی با آنها آشنا شده، حفظ می‌کند.

 از تعامل با دیگران نهراسید. ۴‌دوستی را که مدت‌ها‌ست از آنها بی‌خبرید، انتخاب کنید؛ احوال آنها را بپرسید. گروهی از دوستانتان که تمایلات مشترک دارید را انتخاب کنید و با آنها باشگاه کتابخوانی یا تماشای فیلم تشکیل دهید. کم‌کم، تعداد دوستانتان را بیشتر کنید.

حفظ روابط با افرادی که در جلسات کاری با آنها ملاقات می‌کنید، اصل مهمی برای توسعه شبکه شما‌ست. از نرم‌افزارهای CRM برای روابط کاری‌تان استفاده کنید. گرچه نرم‌افزارهای CRM برای آژانس‌های املاک به وجود آمده‌اند، ولی برای شبکه‌سازی هم مناسب هستند.

ابزارهایی همانند CRM به مدیریت ایمیل‌ها، برنامه‌ریزی گفت‌وگو‌ها و حضور در ‌برنامه‌ها کمک می‌کند. با حفظ عادت‌هایی مشابه کاری که جوردن هاربینگر انجام می‌دهد، به مرور زمان شبکه گسترده‌ای را تشکیل خواهید داد. زمانی‌که شبکه‌سازی شما با موفقیت انجام شد، هیچ چیزی غیرممکن نخواهد بود. علاوه بر این، هیچ شکستی شما را به زانو در نخواهد آورد چون از یادها نمی‌روید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.