جوانی در کردستان به ۷۷ کشور اپلیکیشن فروخته است

0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رشد بیش از دو‌برابری ظرفیت پهنای باند کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: حضور بیش از ۵۰ درصدی در سرشماری اینترنتی که یک رکوردشکنی جهانی بود، نشان داد که مردم به خوبی بلد هستند از اینترنت استفاده کنند.

بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ درحالی شروع به کار کرد که محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آن حضور پیدا کردند.

 دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ گفت: من هر وقت در فروم‌ها و نمایشگاه‌های خارجی شرکت می‌کنیم، وقتی بر‌می‌گردم تا چند روز ناراحت هستم که چرا آنطور که باید در کشور ما فعال نیستیم. اما بعد از یک هفته که از آن می‌گذرد، یادمان می‌رود که این لکوموتیو در دنیا با سرعت در حال حرکت است و اگر عنایت ویژه‌ای به آن نکنیم، عقب می‌افتیم.

 وی با بیان اینکه‌ در حوزه ICT همه امکانات پیشرفت برایمان مهیاست، افزود: وقتی فارغ‌التحصیلان ایرانی در معتبرترین شرکت‌های ICT دنیا جزو بهترین‌ها هستند، چرا نباید در داخل کشور این بالندگی وجود داشته باشد.

دکتر واعظی تصریح کرد: اگر عنایت ویژه‌ای به شرکت‌های نوپا و حوزه ICT داشته باشیم و یک نگاه پدرانه به جوان‌ها و فارغ‌التحصیلان خود بکنیم، تردید ندارم که شاهد رشد آنها خواهیم بود.

 بالاترین مقام مسئول حوزه ICT کشور حمایت بانکی و ایجاد قوانین تسهیل‌کننده کسب‌و‌کار را از اقدامات لازم برای حمایت از شرکت‌های حوزه ICT دانست و تصریح کرد: معتقدم زمین بازی در حوزه ICT شرکت‌های داخلی فقط ایران نیست و توانایی داریم در منطقه و بسیاری از کشورها حضور فعال داشته باشیم.

 وی با اشاره به جهش حوزه اپلیکیشن و نرم‌افزار بعد از توجه به آن، افزود: در کردستان جوانی گفت که اپلیکیشنی دارد که هم‌اکنون در ۷۷ کشور دنیا از آن استفاده می‌کنند که در طی مدت کوتاهی نزدیک به ۱۰۰هزار دلار درآمد از آن داشته است.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بعد از برجام و لغو تحریم‌ها فضای بسیار خوبی برای رونق کسب‌و‌کار به‌وجود آمده است، گفت: چند روز قبل که هیات روسی برای شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی به ایران آمده بودند، در قالب تیمی ۵۳۵ نفره بودند که در سال گذشته و سال‌های گذشته این هیات ۱۵ تا ۵۰ نفره بود که این نشانگر آن است که آنها ارزیابی بهتری‌ نسبت به رونق اقتصاد ما دارند چرا‌که ما بیشتر نیمه خالی لیوان اقتصاد را می‌بینیم.

 دکتر واعظی با بیان اینکه امسال تلاش کردیم در نمایشگاه به نوعی با محوریت شبکه ملی اطلاعات نمایشگاه برگزار شود، اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات ۱۳ یا ۱۴ساله مقام معظم رهبری بود که در ابتدای کار دولت آقای رئیس جمهور از من خواست که این مطالبه رهبری و مردم را در این دولت محقق سازم.

 بالاترین مقام مسئول حوزه ICT کشور زیرساخت و زیربنای شبکه ملی اطلاعات را آماده دانست و تصریح کرد: از زمانی که وارد دولت شدم ظرفیت پهنای باند از ۶۲۴ گیگابیت اکنون به ۴هزار گیگابیت رسیده است که قول می‌دهم تا پایان امسال این ظرفیت به ۱۰هزار گیگابیت برسد.

 دکتر واعظی با بیان اینکه اوایل سال ۹۲ تا امروز همه چیز در حوزه ICT ‌ دوبرابر شده است، گفت: برنامه داریم تا پایان برنامه ششم نیز از همین امروز شاهد رشد سه‌برابری باشیم تا حجم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان برسد.

 بالاترین مقام مسئول حوزه ICT کشور اظهار کرد: مردم به خوبی نشان دادند که استفاده از فضای مجازی را خوب بلد هستند و درحالی‌که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که سرشماری اینترنتی که انجام شد با استقبال از مردم روبه‌رو شود، شاهد رکوردشکنی جهانی آن از سوی مردم کشورمان بودیم به طوری‌که نزدیک به ۵۰درصد مردم در آن شرکت کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آلودگی محتوای اینترنت را کمتر از ۴ درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه برخی سعی دارند هر روز با بولتن‌سازی و بردن دفترچه‌هایی با تصاویر مستهجن پیش مراجع‌، جلوی کار را بگیرند که ما ایستادگی کردیم و ان‌شاءالله ایستادگی هم خواهیم کرد که نیازمند حمایت مردم هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان تصریح کرد: می‌توانیم ICT را در کشور جایگزین صنعت نفت کنیم که باید حتما آن‌را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.