جمع‌سپاری ۲۰۰ میلیون تومانی استارتاپ فاندینو در یک سال

0

فاندینو یک سیستم جمع‌سپاری مالی است. محمد محجوب، هم‌بنیانگذار این استارتاپ، در رابطه با فاندینو می‌گوید: «سیستم فاندینو همان گلریزان قدیم است. به این ترتیب که اگر موسسات یا استارتاپ‌ها کلا اگر هر فردی طرحی در امر خیریه داشته باشد، طرح را معرفی می‌کنند و اگر در فاندینو مورد تایید قرار گیرد، ما در سایت فاندینو آن طرح را معرفی می‌کنیم. حتی اگر شخصی بگوید که ایده‌‌ای دارم ولی پول کافی برای تجاری‌سازی طرح را ندارم، در صورت تایید طرح، با استفاده از مبالغی که از مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است، آن را حمایت خواهیم کرد تا صاحب ایده، طرح خود را اجرایی کند.»

به گزارش خبرگزاری شنبه‌پرس، محجوب می‌گوید: «پلتفرم جمع‌سپاری مالی فاندینو پلتفرمی ایرانی از کراودفاندینگ است. فاندینو تیمی ۷ نفره است که حدود یک سال پیش کار خود را شروع کرد.» او می‌گوید فاندینو در دو حوزه خیریه و استارتاپ، فعالیت دارد؛ تا الان ۲۸ طرح تعریف و مجموعا حدود ۲۰۰ میلیون تومان فاند شده است.

مدل کسب درآمد فاندینو

محجوب در رابطه با مدل کسب درآمد فاندینو‌ توضیح می‌دهد: «از مجموع مبلغ طرح، ۴درصد به عنوان کارمزد دریافت می‌کند که این مبلغ عملا مقداری ناچیز است.»

فاندی‌بن

محجوب از ابتکار جدید فاندینو ‌‌‌که «فاندی‌بن» نام دارد می‌گوید و آن را به این شکل توضیح می‌دهد: «یک سری از شرکت‌ها اعلام می‌کنند که برای مثال سالیانه مقدار مشخصی را برای انجام امور خیریه اختصاص می‌دهند، فاندی‌بن‌ها می‌تواند به عنوان یک روش تبلیغات سبز، شرکت یا برندها را تبلیغ کند. شیوه کار فاندی‌بن به این صورت است که کد خاصی روی محصولات آن شرکت درج می‌شود. شخصی که محصول را خریداری می‌کند، می‌تواند با مراجعه به سایت فاندینو و وارد‌کردن کد درج‌شده روی محصول، از طرف آن برند، به یک طرح خیریه کمک کند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.