کارایا ۸/۲ میلیارد تومان روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کرده است

0

بیست‌ویکمین جلسه ماهانه گروه نیک‌اندیشان کارایا تاریخ ۹۷,۲,۲ تشکیل شد و در آن گزارشی از عملکرد این گروه سرمایه‌گذاری نیک‌اندیش ارائه شد. همچنین دو استارتاپ زینگ و بیمیلاین به منظور جذب نظر سرمایه‌‌گذارها و استارتاپ فول‌فکر به عنوان یکی از استارتاپ‌هایی که موفق به جذب سرمایه از گروه نیک‌اندیش کارایا شده است، گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند. در ابتدای نشست هم مرتضی دانش، عضو هیات اجرایی گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیشان کارایا، گزارشی از عملکرد این گروه ارائه داد. به گزارش خبرگزاری شنبه‌پرس، دانش، فرآیند شش‌مرحله‌ای سرمایه‌گذاری این گروه روی استارتاپ‌ها را برشمرد و پس از آن گزارش فعالیت‌های این گروه را به این صورت بیان کرد: «سال ۹۴ که اوایل فعالیت این گروه بوده، ۶ استارتاپ درخواست داده، سال ۹۵، ۱۰۶ استارتاپ، سال ۹۶، ۲۲۵ استارتاپ و تا ابتدای اردیبهشت امسال هم ۱۹ استارتاپ برای جذب سرمایه از کارایا درخواست داده‌اند‌ که تمام این استارتاپ‌ها بررسی شده‌اند. کل مبلغ سرمایه‌گذاری که توسط این گروه تاکنون انجام شده است، ۲,۸ میلیارد تومان بوده‌ که حدود یک میلیارد تومان از آن کماکان در مرحله مذاکره است. تعداد کل سرمایه‌گذاران این گروه، ۵۴ نفر است.»

 

  •  تاسیس دفتر گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا در شیراز

مهدی زارع، مدیر اجرایی گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا در واحد شیراز هم در این نشست گفت: «شعبه شیراز از اسفندماه سال ۹۶ به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرد و ما در حال حاضر در این واحد ۳ سرمایه‌گذار داریم و در حال جذب سرمایه‌گذار هستیم. در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز مستقر هستیم.» زارع در ادامه اشاره می‌کند که روی استارتاپ برناتک سرمایه‌گذاری صورت گرفته ‌و یک استارتاپ دیگر هم در مراحل بررسی برای سرمایه‌گذاری است.

 

  •  دفتر گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا در کاشان

هادی خصاف، مدیر اجرایی کارایا در واحد کاشان هم توضیح داد: «حدود ۹ ماه از تاسیس این واحد می‌گذرد و در حال حاضر ۱۰ سرمایه‌گذار فعال دارد. تا الان ۵ استارتاپ از شهرهای شیراز، لاهیجان، اصفهان و کاشان در این واحد ارائه داشتند. یکی از این استارتاپ‌ها در حال مذاکرات نهایی برای تعیین عدد سرمایه‌گذاری است و یکی از آنها هم در حال بررسی‌های فنی است و سه تا از این استارتاپ‌ها هم کامل رد شده‌اند.» استارتاپ زینگ،‌ اولین استارتاپ ارائه‌دهنده در این جلسه بود که آریا شیشه‌گران، هم‌بنیانگذار این استارتاپ در این ارائه گفت: «این استارتاپ از اول فروردین سال۹۶ کار خود را شروع کرده است. ۳ تا ۵ ماه زمان برای تحقیقات گذاشته‌ایم و زینگ از حدود تیرماه ۹۶ به درآمد رسیده است. اندازه فعلی بازار دیجیتال مارکتینگ ۵۰۰ میلیارد تومان است و هدف‌گذاری زینگ برای بازار سال آینده، جذب بودجه تبلیغات ۹۰۰ شرکت است.»

آخرین استارتاپی که در این جلسه ارائه داشت، بیمیلاین بود. امیرحسین نام‌آور، بنیانگذار بیمیلاین در رابطه با استارتاپش گفت: «تیمی ۱۱ نفره هستیم. حدود ۸ ماه از شروع کار بیمیلاین می‌گذرد که از این مدت حدود ۴ ماه صرف آزمون و خطا و رونمایی محصول ابتدایی شده است. از اوایل دی‌ماه ۹۶ کمپین‌ها را شروع کردیم.» نام‌آور در ادامه به رشد در ماه‌های گذشته اشاره و اعداد آن را به این صورت بیان کرد: «در پایان ماه دوم، رشد فروش ۱۱۵۵درصد، ماه سوم ۱۲۶درصد و در فروردین ۹۷ هم ۱۲۰درصد رشد را شاهد بودیم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.