جزییات شراکت استراتژیک Yahoo با Mozilla

0

در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۴، Mozilla با Yahoo وارد یک شراکت استراتژیک پنج ساله شد. طبق این قرارداد، Yahoo موتور جستجوی پیش فرض برای کاربران Firefox در سراسر ایالات متحده آمریکا خواهد شد. به علاوه موتور جستجوی پیش فرض تلفن همراه و دسکتاپ نیز Yahoo خواهد بود. در این قرارداد چارچوبی برای بررسی یکپارچه سازی محصول و توزیع فرصت ها در سایر بازارها در آینده تعیین شده است.

به گزارش شنبه مگ: شرکت Yahoo معتقد است این مشارکت موجب توسعه دسترسی به خدمات مربوط به جستجو خواهد شد. به علاوه به Yahoo امکان می دهد تا راه هایی برای نوآوری گسترده در زمینه جستجو، ارتباطات، و محتوای دیجیتال پیدا کند.

طبق مفاد این مشارکت، Yahoo خدمات جستجوی پیشرفته ای را برای کاربران Firefox در ایالات متحده آمریکا فراهم خواهد کرد. این شرکت از یک طراحی تمیز، مدرن و جذاب استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش به دست آمده از شاخص دیجیتال ادوب، Mozilla Firefox 9 درصد از سهام بازار مرورگر آمریکا را به خود اختصاص داده است. در این گزارش آمده است که در اوایل سال، Google از Microsoft پیش گرفته است. اکنون Google در رتبه اول سهام بازار مرورگر آمریکا قرار دارد.

سهام Google در آوریل سال ۲۰۱۳ از ۲۶% به حدود ۳۲% در آوریل سال ۲۰۱۴ افزایش داشته است. در مقابل، سهام جستجوگر اینترنت Microsoft در طول همان مدت از ۳۷% به حدود ۳۱% کاهش داشت. Safari اپل نیز با داشتن ۲۵% از سهام بازار رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

مرورگرهای Google عبارتست از Chrome دسکتاپ و Android تلفن همراه.

یکی از مزایای موتور جستجوی پیش فرض مربوط به یک مرورگر آن است که شما می توانید به طور مستقیم و بدون اینکه یک موتور جستجوی جداگانه را باز کنید، کلیدواژه های مورد نظر خود را در مرورگر تایپ نمایید. اینکه کاربر مجبور باشد موتور جستجویی مانند Google، Microsoft، یا Yahoo را باز کرده و سپس کلیدواژه را در آن تایپ کند، ممکن است کمی برای کاربر وقت گیر و آزار دهنده باشد. تایپ مستقیم کلیدواژه ها شما را یک مرحله جلو می اندازد.

سهام Mozilla Firefox در بازار مرورگرها نسبتاً کم است. اما این شرکت قصد دارد به جای Google با Yahoo همکاری کند و موتور جستجوی پیش فرض خود را Yahoo قرار دهد. همین امر روی سهام گوگل تاثیر می گذارد زیرا این شرکت اکثر درآمد خود را از بازار تبلیغات مبتنی بر جستجو کسب می کند.

این اولین بار نیست که Google به عنوان یک موتور جستجوی پیش فرض جای خود را به یک شرکت دیگر می دهد. Apple نیز موتور جستجوی پیش فرض خود را از Google به Microsoft Bing تغییر داده است. این جابجایی های استراتژیک روی درآمد و مسائل اقتصادی این چنین شرکت های بزرگ تاثیر مهمی می گذارند و از سوی دیگر کاربران را به استفاده از یک مرورگر خاص با اهداف و خدمات خاص سوق می دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.