جایزه سامیکس به زوپ رسید

رویداد ملی استارتاپی سامیکس به کار خود پایان داد

0

این رویداد با همکاری شتاب‌دهنده فارابی دانشگاه شهید بهشتی و شرکت ایرانسل با هدف رشد ایده‌ها، پرورش استارتاپ‌ها، ساخت کمپانی‌ها و بازارهای در حال توسعه برگزار شد.

رویداد ملی استارتاپی و کارآفرینی سامیکس عصر چهارشنبه، سوم بهمن ماه با حضور ۲۵۰ تیم استارتاپی در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

این رویداد با همکاری شتاب‌دهنده فارابی دانشگاه شهید بهشتی و شرکت ایرانسل با هدف رشد ایده‌ها، پرورش استارتاپ‌ها، ساخت کمپانی‌ها و بازارهای در حال توسعه برگزار شد. در این رویداد استارتاپ‌هایی از شهرهای شیراز، اصفهان و تهران شرکت کردند که ۱۰ تیم به عنوان تیم برگزیده انتخاب شدند و در پایان استارتاپ برتر کشور معرفی شد.

در رویداد ملی استارتاپی و کارآفرینی سامیکس نماینده‌ای از هر تیم استارتاپی به مدت ۳دقیقه درباره ایده استارتاپ خود توضیحاتی ارائه داد. مرحله نخست و مقدماتی این رویداد که با ثبت‌نام از استارتاپ‌های برتر کشور در شهرهای شیراز، اصفهان و تهران انجام شد که این تیم‌ها شامل ۸ استارتاپ از تهران و ۲ استارتاپ نیز از شهرهای اصفهان و شیراز امروز در مرحله‌ نهایی با حضور ۵داور از شرکت‌های ایرانسل، ایراتل ونچر، صندوق مالی تکنولوژی ایران، کارگزاری تدبیرگران فردا و دیجی‌کالا به رقابت با یکدیگر پرداختند.

هر یک از نمایندگان این استارتاپ‌ها تنها ۵دقیقه فرصت داشتند تا محصول و ایده خود را که به منظور رفع مشکلات منطقه‌ای و محصول سودآور برای بازار جهانی طراحی کرده‌اند، برای داوران مسابقه ارائه کنند؛ ضمن اینکه قبل از رویداد برای تیم‌های برتر کارگاهی با عنوان نحوه ارائه برگزار شده بود.

بر اساس تصمیم داوران این رویداد، استارتاپ زوپ (zoop) در حوزه سلامت به‌عنوان استارتاپ برتر و برنده جایزه ۳۰ میلیون تومانی معرفی شد. زوپ به عنوان یک محصول دانش‌محور، نخستین و تنها سامانه ارتباط ویدئویی آنلاین پزشک و بیمار در خاورمیانه و تنها وب‌سایت و اپلیکیشن بومی داخل کشور است که از ارتباط ویدئویی بهره می‌گیرد.

کسب رتبه نخست جشنواره وب و موبایل ایران، کسب عنوان یکی از ۱۰ استارتاپ برتر مسابقه بزرگ استارتاپی کارزار، کسب عنوان یکی از ۷ استارتاپ برتر بوستر خاورمیانه و شمال آفریقا در مسابقات استارتاپ منتخب الکامپ و همچنین استارتاپ منتخب اتاق بازرگانی تهران از جمله افتخارات زوپ است.

حمایت از استارتاپ‌ها

در این رویداد کورش پرند، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: شتاب‌دهنده فارابی در دانشگاه شهید بهشتی مستقر است که عملیات مختلف دانشگاه در حوزه‌های مالی از سوی این شرکت انجام می‌شود و شرکت دیگری به نام‌ هاب به عنوان قطب اصلی فناوری اطلاعات دانشگاه امور فناوری اطلاعات ما را ا نجام می‌دهد.

بر همین اساس شبکه سرمایه‌گذارانی که با سامیکس در ارتباط هستند، تلاش می‌کنند تا ‌روی استارتاپ‌های مستعد کشور سرمایه‌گذاری کرده تا آنها بتوانند مشکلات منطقه‌ای خود را رفع و محصولی را که خلق ارزش می‌کند، به بازارهای جهانی عرضه کنند.

پرند با اعلام خبری مبنی بر حمایت از استارتاپ‌ها گفت: شرکت‌ هاب برنامه‌ریزی کرده تا در انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ از ۵ استارتاپ در این حوزه حمایت کند. گفتنی است در حاشیه این رویداد میزگرد تخصصی چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران برگزار شد. همچنین از پلتفرم بازاریابی دیجیتال رونمایی و از ریاست پیشین مرکز کارآفرینی و رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.