ثبت آگهی آنلاین در دادزن

0

با توجه به گسترش اینترنت و نفوذ آن در تار‌و‌پود زندگی روزمره، بسیاری از عادات قدیمی گذشته کم‌کم در حال فراموشی است و عادات جدید در حال شکل‌گیری است. از طرفی افزایش شلوغی شهر‌ها و سخت‌شدن رفت‌و‌آمدهای درون‌شهری، کاربردی‌بودن استفاده از خدماتی را که به صورت آنلاین ارائه می‌شوند، بیش از پیش نمایان کرده است. در همین رابطه وب‌سایت‌های مختلفی در زمینه خرید و فروش و ثبت آگهی‌های تبلیغاتی شروع به فعالیت کردند تا افراد بتوانند نیازمندی‌های خود را بدون صرف هزینه و رفت‌و‌آمد‌های غیر‌ضروری از داخل منزل برطرف کنند. وب‌سایت دادزن به نشانی dadzan.com‌ یکی از همین وب‌سایت‌هاست که سعی کرده ‌با حذف واسطه‌ها، دست تولید‌کنندگان کالاها و محصولات را در دست متقاضیان آن کالاها یا محصولات قرار دهد. حسین فولادی‌وندا ‌متولد دهه‌۴۰‌، بنیانگذار دادزن است. او کارشناسی‌ارشد خود را در رشته مدیریت گرایش تولید گرفته ‌و در حال حاضر نیز دانشجوی مقطع دکتری در همین رشته است. او وب‌سایت دادزن را در سال ۱۳۹۵ به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد. ایده‌اش در سال گذشته و در جشنواره وب و موبایل ایران، موفق شد از داوری عمومی جشنواره عبور کند و به مرحله کاندیداتوری برسد. همین اتفاق باعث می‌شود انگیزه جدیدی در تیم دادزن به وجود بیاید تا با برنامه‌نویسی جدید و بومی مجددا سایت را طراحی کنند. نسخه نهایی دادزن در ابتدای سال ۹۶ لانچ شده‌ و در اواسط تابستان نیز نرم‌افزار اندروید آن شروع به کار کرده است.

اپلیکیشن دادزن، خدمات مختلفی به کاربران ارائه می‌کند که معمولا بر پایه ثبت آگهی به صورت رایگان است. علاوه بر این، از جمله این خدمات می‌توان به این موارد اشاره کرد: آگهی‌های تجمیعی در نمای کسب‌و‌کار و فایلینگ، بی‌نت یا همان ثبت آگهی بدون نیاز به اینترنت، معرفی کالا و خدمات در کلیه امور، معرفی کالاها و خدمات براساس اولویت استان‌ها و شهرستان‌ها. قسمت ثبت آگهی، به صورت رایگان است و در حال حاضر در ۱۱۱۰ شهر ایران این امکان برای افراد وجود دارد تا بتوانند آگهی‌های خود را در بیش از ۲۰۰۰ دسته‌بندی مختلف منتشر کنند که مورد بازدید عموم قرار بگیرد. به علاوه در بخش بی‌نت، این قابلیت برای افرادی که عجله دارند و یا به اینترنت دسترسی ندارند، فراهم شده است تا بدون نیاز به اینترنت بتوانند آگهی خود را در سامانه ثبت کنند. همچنین در آینده قرار است بخشی به نام کسب‌وکار به قابلیت‌های اپلیکیشن اضافه شود و این قابلیت در نسخه آینده که در دهه اول آبان‌ماه لانچ می‌شود، در دسترس قرار می‌گیرد. این قابلیت این امکان را برای کسب‌و‌کار فراهم می‌کند تا بتواند آگهی‌های خود را به صورت تجمعی مدیریت کند و صفحه اختصاصی مربوط به خود را داشته باشد. قابلیت جست‌وجو و فیلتر نیز از دیگر امکاناتی است که در نسخه بعدی به اپلیکیشن اضافه می‌شود. این قابلیت‌های جدید از طرفی امکان مدیریت راحت‌تر آگهی‌ها را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند و از طرفی کاربران هم بهتر می‌توانند آگهی‌های اختصاصی کسب‌وکار مورد نظر خود را بیابند.

اپلیکیشن دادزن، از زمانی‌که لانچ شده ‌یعنی نیمه شهریور ۹۶ تا‌کنون ۲۰۲۰ نصب داشته ‌و نزدیک به ۳۰ هزار بازدید نیز از آن صورت گرفته است و تعداد آگهی‌های ثبت‌شده تا‌کنون حدود ۳۰۰۰ آگهی است. تیم دادزن دلیل استقبال از اپلیکیشن را رایگان‌بودن خدمات می‌دانند و در حال حاضر نیز تصمیمی بابت اخذ هزینه از کاربران بابت ارائه خدمات ندارند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.