بدترین دشمن کسب‌و‌کارتان خودتان هستید اگر

محتوای بی‌کیفیت تولید کنید!

0

دانشمندان رفتاری ثابت كردند كه وقتی كسی به ما لطف می‌كند، احساس می‌كنیم كه موظفیم این لطف را جبران کنیم. بازاریابان محتوا می‌توانند با ارائه اطلاعاتی مفید برای مخاطبان خود، این مزیت را فراهم کنند و در عوض، می‌توانند از نتیجه کار لذت ببرند.

اگر بازدیدکننده ‌سایت‌تان بودید، محتوای خود را می‌خواندید؟ و به اشتراک می‌گذاشتید؟

اگر جوابتان نه است، پس چطور انتظار دارید مخاطبان مطالبتان را بخوانند؟ از این مسئله به عنوان انگیزه و معیار استفاده کنید تا محتوایی که در آینده تولید می‌کنید مشخص شود.

صادقانه پاسخ دهید چند نفر از افرادی که به واسطه سئو با مطالب شما روبه‌رو شدند، محتوای شما را از نظر کیفی عالی تلقی می‌کنند؟

خوانندگان شما به‌راحتی می‌توانند بین مطالبی که صرفا برای اهداف سئو و محتوای مبتنی بر ارزش نوشته شده است، تمایز قائل شوند. نباید سئو را نادیده بگیرید. اما ابتدا ارزش را اضافه کنید و سپس نگران آن باشید.

با این وجود، یک جرم بدتر از نوشتن به خاطر سئو وجود دارد آن هم نوشتن فقط برای رسیدن به kpi و یا رسیدن به حجم تعیین‌شده مطالب است. به دلیل کیفیت پایین، محتوای تولید‌شده هیچ طرفداری برای شما به دست نخواهد آورد و به احتمال زیاد خواهید دید که مشترکان و ارزش نام تجاری خود را در این فرآیند از دست می‌دهید.

اولویت اول شما همیشه باید محتوای عالی باشد که ارزش افزوده می‌بخشد و به خوانندگان آموزش می‌دهد.

و نوع نگاه به سئو وجود دارد

یکی معتقد است که SEO از جیب شما پول می‌گیرد و هیچ چیزی از آن حاصل نمی‌شود. دیگری معتقد است SEO تنها کانال است که باید همه چیز را طبق استاندارد آن بنویسید.

متأسفانه، برخی ‌استارتاپ‌ها محتوای وب‌سایت SEO را در وب‌سایت خود ایجاد کرده و مشتریان خود را کاملا فراموش کرده‌اند. این رویکرد درست نیست.

در حالت ایده‌آل، محتوای شما باید هم SEO‌محور و هم کاربر‌پسند باشد. سپس می‌توانید امیدوار باشید که افزایش ترافیک ارگانیک به مشتری تبدیل شود و رتبه بهتری کسب کنید.

به اصل تقابل بی‌توجه نباشید!

نانسی هاروت: بازاریابان محتوا اصل تقابل را فراموش می‌کنند و این کار درستی نیست. دانشمندان رفتاری ثابت کردند که وقتی کسی به ما لطف می‌کند، احساس می‌کنیم که موظفیم این لطف را جبران کنیم.

بازاریابان محتوا می‌توانند با ارائه اطلاعاتی مفید برای مخاطبان خود، این مزیت را فراهم کنند و در عوض، می‌توانند از نتیجه کار لذت ببرند. اما، غالبا آن هدف از دستیابی به اطلاعات ثابت و همسو با نیاز مخاطب، به خاطر انتشار محتوا در مهلت تعیین‌شده نادیده گرفته می‌شود.

آنها به‌جای تولید اطلاعات منظم و ارزشمند با محوریت موضوع خاص، مقالات، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها و… را با رابطه اندک با یکدیگر، یا مضمون مورد هدف، منتشر می‌کنند. این امر ارزش کمی را برای بازار هدف آنها فراهم می‌کند و برای آن بازار، احساس حس متقابل ایجاد نمی‌شود.

برای اصلاح این اشتباه، بازاریابان محتوا باید حوزه تخصص خود را مشخص کنند‌ و سپس یک خط‌مشی از تولید محتوا که آن را پشتیبانی می‌کنند، ایجاد و از آن پیروی کنند. آنها باید برای کارمندان تولید محتوا، دستورالعمل‌های موضوعی ارائه دهند و هرگونه خروجی تولید محتوا را بررسی کنند‌ تا مطمئن شوند محتوایی که تولید می‌شود، آنقدر به مخاطب ارزش می‌دهد که حاضر شود برای جبران این لطف، از شما خرید کند.

محتوای قدیمی و آپدیت‌نشده تولید نکنید!

خلق‌کردن همیشه بهتر از کپی‌کردن یا بازنویسی محتوا‌ست. خالقان همیشه در تاریخ ماندگار شده‌اند و افرادی که سعی کرده‌اند از آنها تقلید کنند، در دل تاریخ گم شده‌اند. بسیاری از کسب‌و‌کارها به جای تولید محتوا سعی می‌کنند محتوای سایر سایت‌ها را صرفا با بازنویسی در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کنند. مطمئن باشید با کپی‌کردن ایده‌ها و تولید محتوای آزاردهنده، لزوما به هدفی که مدنظرتان است، نخواهید رسید.

خوب دقت کنید. اگر کاربران احساس کنند محتوای شما مختص خودتان نیست و محتوای آزاردهنده تولید کرده‌اید، هرگز نمی‌توانید آنها را جذب کنید.  مشتریان در مورد خرید از سایت‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین از این نظر بسیار حساسیت نشان می‌دهند.

اگر محتوایی که در سایت یا شبکه‌ اجتماعی شما وجود دارد، دست دوم باشد و کاربران قبلا در جای دیگری آن را دیده باشند امکان جذب کاربران و تبدیل آنها به مشتری به صفر می‌رسد.

اما در کنار خلق محتوای جدید حواستان باشد از محتوای قدیمی خودتان غافل نشوید، اگر دستی به سر و روی محتوای گذشته خود بکشید، باعث می‌شوید محتوا بیشتر قابل اعتماد باشد؛ هم از چشم مخاطب و هم از چشم موتورهای جست‌وجوگر.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.