توسعه کارآفرینی روستایی در «ایران نشا»

0

رویداد توسعه کارآفرینی ایران نشا یک رویداد کارآفرینی روستایی است که توسط بنیاد توسعه کارآفرینی ایران نشا برگزار می‌شود.

رویداد توسعه کارآفرینی ایران نشا بستری است برای به هم پیوستن راهکارهای خلاقانه، کشف فرصت‌ها و یافتن راه‌های نو برای برون‌رفت از چالش‌های موجود در روستاها. در این مسیر، ایده‌های نوآورانه‌ای که بتواند به خلق کسب‌و‌کارهای نو و پایدار در روستاها منجر شود و یا به تقویت و تکمیل کسب‌و‌کارهای موجود در روستاها کمک کند، از طریق این بستر شناسایی و غربال می‌شوند تا با همراهی حامیان اجتماعی نشا عملیاتی شده و سهمی در پیشرفت و آبادانی روستاها داشته باشند.

ایران نشا از طریق برگزاری رویدادهای کارآفرینی محلی و ملی، بستری را برای شبکه‌سازی جوانان علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌و‌کار با کارآفرینان موفق و صاحب‌نظران در زمینه‌های مختلف مشاغل روستایی فراهم می‌آورد.

در این رویدادها شرکت‌کنندگان برای تکمیل طرح‌ها و ایده خود از مشورت و همراهی راهبران و تسهیلگران رویداد بهره خواهند برد و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در پایان تیم‌های منتخب با دریافت کمک‌هزینه، مشاوره‌های فنی رایگان و فضای کار اشتراکی طرح‌های خود را عملیاتی خواهند کرد و تا رسیدن به یک کسب‌و‌کار پایدار همواره حمایت بنیاد کسب‌و‌کار ایران نشا را در کنار خود احساس خواهند کرد.

محورهای رویداد

مهم‌ترین محورهای رویداد عبارتند از: تولید فرآورده‌های خاص و متنوع باغی و زراعی، طراحی و تولید محصولات کاربردی و بازارپسند برگرفته از هنر و صنایع دستی روستایی، خدمات سیار کشاورزی و دامپروری در مناطق روستایی، مدیریت زنجیره ارزش محصولات استراتژیک، تولید گونه‌های خاص گیاهی و دامی براساس مزیت‌های مناطق روستایی هدف، نوآوری در خدمات گردشگری، توسعه بازار محصولات روستایی و کارآفرینی اجتماعی.

اگر ایده‌ای دارید که می‌تواند منجر به تکمیل زنجیره ارزش محصولات تولیدی در روستا شود یا می‌تواند به افزایش بهره‌وری در کسب‌و‌کارهای موجود در روستا کمک کند و یا منجر به شکل‌گیری کسب‌و‌کاری در مناطق روستایی شود، می‌توانید در این رویداد شرکت کنید.

همین‌طور اگر یک ایده استارتاپی دارید که می‌تواند به مشاغل روستایی خدمات بدهد یا محصولات تولیدی در روستا را به بازار متصل کند، باز هم این رویداد بستر مناسبی برای طرح ایده‌هایتان محسوب می‌شود. این رویداد در روز چهارشنبه ۱۴ آذرماه در اداره فنی و حرفه‌ای استان فارس برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.