تانگو ماتسوموتو از مدیران فوجیتسو از ظرفیت‌های آینده وب می‌گوید

0

اما در یک دنیای پیوسته، ارزش برای هر کاربر نهایی از طریق یک اکوسیستم دیجیتال که از مرزهای صنایع موجود پا را فراتر می‌گذارد، ایجاد خواهد شد. از دیدگاه یک کاربر نهایی، او می‌تواند محصولات و خدمات دیجیتالی را که در اکوسیستم موجود است، انتخاب کند.

همه ما با مفهوم یک اکوسیستم دیجیتال مربوط به تلفن‌های هوشمند آشنا هستیم. میلیون‌ها اپلیکیشن و خدمات روی گوشی‌های تلفن‌ هوشمند از سوی اشخاص مختلف ارائه می‌شود؛ اما هرچه پیش می‌رویم، چیزها و خدمات بیشتری دیجیتالی خواهند شد و به شیوه‌ای تغییر شکل خواهند داد. این یک تغییر اساسی در نحوه کسب‌وکار خواهد بود.

ما معتقدیم که یک پلتفرم کسب‌وکار مبتنی بر فضای ابری، نقش مهمی را در شکل‌گیری یک اکوسیستم دیجیتال ایفا می‌کند. فضای ابری نه‌تنها روشی برای کاهش کل هزینه‌های مالکیت زیرساخت فناوری اطلاعات بوده، بلکه نقش بسیار مهمی را در برقراری ارتباط بین همه چیز در تمام مرزهای صنایع موجود ایفا می‌کند.

اکوسیستم‌های در حال‌ظهور که با مشتریان و شرکای ما کار می‌کنند، در حال ایجاد پلتفرم‌های کسب‌وکار مبتنی بر فضای ابری هستند تا اکوسیستم‌های دیجیتال را ایجاد کنند.

یک نمونه در حوزه حمل و نقل و سفرهای شهری وجود دارد که در آن ما به دنبال اداره یک خدمات فضای ابری داده‌های موقعیت مکانی به نام SPATIOWL  هستیم. این خدمات داده‌های موقعیت مکانی تاکسی‌ها و وسایل نقلیه تجاری را که همیشه در حال تغییر هستند، جمع‌آوری کرده و خدمات پویا ایجاد می‌کند. با استفاده از پایگاه داده  SPATIOWL، می‌توانیم وضعیت ترافیکی در زمان واقعی را به تصویر بکشیم. اما مزیت اصلی این خدمات فضای ابری، ارائه پلتفرم برای برقراری ارتباط با افرادی است که طیف وسیعی از اطلاعات و زیرساخت‌ها را در اختیار دارند.

در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و علوم زندگی نیز یک پلتفرم مبتنی بر وب پتانسیل بالایی برای برقراری ارتباط بین خدمات موسسات بهداشتی، موسسات کاری و علمی است. این ارتباط و فناوری کیفیت زندگی و تندرسی افراد را بالا می‌برد.

مرکز تحقیقات علوم و فناوری پیشرفته (RCAST) در دانشگاه توکیو از فضای ابری رایانش فنی فوجیتسو برای کشف و طراحی داروهای جدید استفاده می‌کند. RCAST با همکاری فوجیتسو و شرکت دارویی کووآ، موفق شده است ترکیبات شیمیایی فعال و جدیدی را برای سرطان‌ها طراحی کند.

یک نمونه دیگر از کاربرد اکوسیستم دیجیتال به صنایع غذایی ایمن‌تر و سالمتر مربوط می‌شود. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کسب‌وکار در سراسر بخش‌های مختلف در ژاپن از فضای ابری کشاورزی فوجیتسو، به نام  Akisai استفاده می‌کنند. یکی از جدیدترین شرکت‌کنندگان شرکت Asahi Shuzo است که مشهورترین ساکی دنیا را تولید می‌کند. اما موفقیت جهانی این شرکت چالشی را به وجود آورده است؛ این شرکت باید برای تولید خود همیشه به اندازه کافی برنج با کیفیت در انبار خود داشته باشد. با استفاده از فضای ابری آکیسای، این شرکت قصد دارد از طریق اعمال بهترین شیوه‌ها و اشتراک‌گذاری راهنمایی‌هایی درباره محصولات جدید، مجموع تولید خود را افزایش دهد.

همان‌طور که مشخص است، یک پلتفرم کسب‌وکار مبتنی بر فضای ابری می‌تواند نقش مهمی در شکلگیری اکوسیستم‌های دیجیتال داشته باشد و در نتیجه ارزش یک جامعه را بالا می‌برد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.