«بلوم بورد» استارتاپی برای جامعه معلمان

0
  • Bloomboard

بلوم‌بورد همانقدر که تمرکز فناوری در حوزه آموزش روی تقویت آموزش دانشجویان بوده است، معلمان نیز به روش‌هایی برای کمک به رشد آنها نیاز دارند، اما روشی که بسیاری از معلمان در حال حاضر با آنها مواجه هستند، بسیار پیچیده است.

بلوم‌بورد یکی از امواج جدید استارتاپ‌هاست که امیدوار است روند توسعه تخصصی را تنظیم کند. مدیر عامل این شرکت، جیسون لانگ، پس از مدت‌ها پنهان‌کاری، اعلام کرد که این شرکت در دور اول از سرمایه‌گذاران خود اعم از Birchmere Ventures و Gates Foundation 5میلیون دلار بودجه دریافت کرده است.

از آنجایی که معلمان از روش‌های سنتی که در گذشته ارائه می‌شد، شکایات زیادی داشتند، این استارتاپ بلافاصله مورد استقبال این دسته از مخاطبان خود قرار گرفت و توانست در مراحل اولیه کار خود به موفقیت دست پیدا کند.

برای مثال در گذشته، مدیران زمان بسیار کمی را صرف نظارت یا ارائه بازخوردهای مفید درباره نحوه تدریس یا اداره کلاس به معلمان می‌کردند. آموزش نیز شامل کارگاه‌های آموزشی می‌شد که در آن به معلمان و نیازهای آنها چندان توجه نمی‌کردند. در نتیجه در ۳ سال گذشته تعدادی استارتاپ اعم از بلوم‌بورد ظاهر شدند تا بازخورد و پشتیبانی شخصی‌سازی‌شده به معلمان ارائه دهند.

هم‌بنیانگذار بلوم‌بورد، جیسون لانگ، می‌گوید: «ایالات و مناطق می‌دانند که شرایط و ضوابط اعتباری آنها یک ظاهر قضیه هستند و این رشد آنهاست که اهمیت دارد و واحدهای آموزشی پیوسته نیز به رشد حرفه‌ای و آموزش معلم مربوط نمی‌شوند.»

یکی از معیارهای اصلی در تصمیم‌گیری وزارت آموزش و پرورش آمریکا برای اعطای کمک مالی ۴ میلیارد دلاری آن است که هر ایالت یک طرح داشته باشد که شامل نظارت‌ها، آموزش، تدریس و ارزیابی‌های شخصی‌سازی‌شده، منظم و داده‌محور باشد.

با این حال ایالت‌ها از توانایی رسیدگی به نظارت و فرآیند ردیابی داده برخوردار نیستند. استارتاپ بلوم‌بورد پلت‌فرمی را ارائه می‌دهد که به معلمان و مدیران کمک می‌کند داده‌های مربوط به توسعه تخصصی را ثبت، جمع‌آوری و ردیابی کنند. معلمان اهداف آموزشی تعیین کرده و طرح‌های عملیاتی ایجاد می‌کنند. بر اساس این داده‌ها، بلوم‌بورد منابعی را از بیش از ۵۰ ارائه‌دهنده شخص ثالث که به بهترین نحو نیازهای آنها را برآورده می‌کنند، پیشنهاد خواهد داد. (همه منابع رایگان نیستند) به علاوه مدیران می‌توانند از این پلت‌فرم برای آپلود یادداشت‌های خود از نظارت‌ها و ردیابی روند پیشرفت معلمان به سوی اهداف خود استفاده کنند.

با ارتباط نظارت معلمان و داده‌های عملکردی به ارائه‌دهندگان محتوای شخص ثالث، لانگ سعی می‌کند یک بازار کار ایجاد کند که ابزارهای کاری را ارتقا می‌دهد. چیزی که او را به هیجان ‌می‌آورد آن است که بتوانیم با استفاده از نظارت، عملکرد دانشجویان، جمعیت‌ و هر داده دیگری که می‌توان به آنها دسترسی داشت، مناطق را به سمت محتوای نتیجه‌محور موجود سوق داد.

این استارتاپ قصد دارد تعداد ارائه‌دهندگان موجود در پلت‌فرم خود را ۱۰۰ درصد افزایش دهد. در روند انجام این کار، باید به ارائه‌دهندگان محتوا کمک شود تا دریابند که چه چیزی در بازار بهتر از همه عمل می‌کند و به آنها کمک شود تا خدمات خود را بهبود بخشند.

سایر طرح‌های بلوم‌بورد شامل توسعه ابزارهای اجتماعی است که به معلمان امکان می‌دهد جوامعی را در سراسر مدارس مختلف ایجاد کنند تا امکان اشتراک‌گذاری منابع، ارائه بازخوردها و پشتیبانی از اهداف آموزشی یکدیگر فراهم شود.

در حال حاضر این استارتاپ موفق به بازاریابی ابزار خود در مدارس ادامه می‌دهد. لانگ می‌گوید: «تمام پولی که یک معلم برای این موضوع خرج می‌کند، در مقایسه با میلیاردها دلار که منطقه خرج می‌کند، بسیار ناچیز است. اگر ما بخواهیم تغییر سیستم را در اولویت قرار دهیم، باید روی تغییر شرکت تمرکز کنیم.»

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.