بسپاریم حلقه‌ وصل کارفرما و مجری مهندسی

برون‌سپاری پروژه‌های مهندسی در کشور

0

ایده‌‌ اولیه زمانی ایجاد شد که ما به عنوان شرکت مهندسی برای بعضی از کارها امکان استخدام نداشتیم و نیاز به برون‌سپاری این پروژه‌ها داشتیم اما هیچ منبع تخصصی و مطمئنی برای این‌ کار پیدا نکردیم.

استارتاپ بسپاریم توسط رضا حجتی بنیانگذاری شده است. رضا ۲۷‌ساله و متولد شهر میانه در استان آذربایجان شرقی است. او دانش‌آموخته‌ مقطع کارشناسی ارشد رشته‌‌ مهندسی عمران زلزله، از دانشگاه شهید بهشتی است.

ايده استارتاپ بسپاریم چطور شكل گرفت؟

برون‌سپاری پروژه در زمینه‌های مختلف، چندین سال است که در کشور جای خود را باز کرده و البته شاهد رشد و گسترش این موضوع هستیم. رشته‌های فنی مهندسی هم از این موضوع مستثنا‌ نیستند. اما نبود فرآیند سیستماتیک و یکپارچه برای برون‌سپاری پروژه‌های مهندسی در کشور، ما را ترغیب کرد تا در این مسیر حرکت کنیم.

ایده‌‌ اولیه زمانی ایجاد شد که ما به عنوان شرکت مهندسی برای بعضی از کارها امکان استخدام نداشتیم و نیاز به برون‌سپاری این پروژه‌ها داشتیم اما هیچ منبع تخصصی و مطمئنی برای این‌ کار پیدا نکردیم. این موضوع باعث شد تا پلتفرمی برای این کار ایجاد کنیم تا علاوه بر شرکت مهندسی خودمان، سایر شرکت‌ها هم از این امکان برای برون‌سپاری پروژه‌های فنی مهندسی خود استفاده کنند.

قبل از راه‌اندازي استارتاپ‌تان، مشغول چه کاری بودید؟

من از سال‌۹۱ و زمانی که دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران بودم، وارد بازار کار مهندسی شدم. ابتدا با کارآموزی در شرکت‌های مهندسی کوچک شروع کردم‌ که آن زمان تنها هدف من کسب تجربه بود و اصلا به درآمد فکر نمی‌کردم.

بعد از سال‌۹۴ با اتمام تحصیلات کارشناسی به عنوان منشی وارد کارگاه متروی خط ۶ تهران شدم. پس از ۴سال فعالیت در خط ۶ مترو به عنوان مدیر کنترل پروژه قطعه جنوبی متروی خط ۶ انتخاب شدم.

بعد از آن شرکت خودم را با نام آرمان سازه مهرگان آرسام، تاسیس کردم. زمینه کاری شرکت، کارهای پیمانکاری و دکوراسیون داخلی منزل است. این کار نیز تجربیات زیاد و متفاوتی برای من داشت و باعث شد علاوه بر جنبه‌های فنی، روی جنبه‌های مدیریتی خودم کار کنم و آنها را تقویت کنم.

استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می‌دهد و كاربران چطور می‌توانند از این خدمات استفاده كنند؟

بسپاریم

استارتاپ ما در حقیقت یک پلتفرم برای ارتباط آسان و امن میان کارفرمایان و مجریان است. کارفرمایان برای انجام پروژه‌های فنی مهندسی به‌دنبال افراد متخصص می‌گردند‌ که این افراد متخصص همان مجریان هستند.

مجریان، افرادی دارای تخصص فنی مهندسی هستند که می‌خواهند از این تخصص کسب درآمد کنند. کاربران استارتاپ بسپاریم چه به‌عنوان کارفرما و چه مجری به‌راحتی می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند. کارفرماها، پس از ثبت‌نام، پروژه‌ها و نیروهایی که نیاز دارند را در سایت بارگذاری می‌کنند و مجریان با ثبت رزومه‌‌ خود، پروژه‌های متناسب با توانمندی‌های‌شان را دریافت می‌کنند.

روند کار به این صورت است که ما پروژه‌ها را برای مهندسان، ارسال می‌کنیم و آنها قیمت پیشنهادی خود را برای انجام کار به ما اعلام می‌کنند. پس از آن، ما دستمزد چند مهندس را برای کارفرما ارسال می‌کنیم و کارفرما با بررسی پیشنهادها و رزومه کاری افراد، امکان انتخاب بهترین گزینه را دارد.

زمانی که طرفین به توافق رسیدند، کارفرما پول را در حساب امن بسپاریم قرار می‌دهد و زمانی که پروژه‌ خودش را تحویل گرفت، پول برای مجری واریز می‌شود. در صورت عدم رضایت کارفرما یا انجام‌نشدن پروژه، پول به حساب کارفرما برگشت داده می‌شود.

[bs-quote quote=”تسهیل همکاری کارفرما با مهندسان حوزه ساخت‌وساز، حاصل تلاش پلتفرم بسپاریم است‌” style=”style-13″ align=”center”][/bs-quote]

بسپاریم از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

سایت بسپاریم از ۳ بخش اصلی تشکیل شده است. پروفایل مجریان و کارفرمایان که برای معرفی است. بخش مناقصه که محل قراردادن پروژه‌ها و برگزاری مناقصه است و میز کار که برای ارتباط مجری و کارفرما و انجام پروژه اختصاص داده شده است.

از چه زمانی استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید؟

استارتاپ ما از ۲۲‌ فروردین‌ماه امسال کار خود را آغاز کرده است. تاکنون ۲مرتبه به‌روزرسانی شده و هر بار امکانات بیشتری به‌ نسخه جدید اضافه شده است.

سرمایه اولیه‌تان برای آغاز کار چقدر بود؟

شروع کار بسپاریم با سرمایه‌ای بسیار ناچیز بود. حدود ۵‌میلیون تومان در آغاز کار مورد استفاده قرار گرفت با ادامه‌‌ فعالیت‌مان، درآمدهای کسب‌شده را برای رشد و توسعه پلتفرم هزینه کردیم.

از زمانی كه استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید، چه تعداد كاربر از خدمات شما استفاده كردند؟

زمانی که کار خود را آغاز کردیم، به دلیل اینکه هنوز محصول شناخته‌شده نبود و همچنین امکانات خیلی محدودتری نسبت به الان داشت، رشد استارتاپ با کندی مواجه بود. بعد از پایش اولیه و بازخوردهایی که از مشتریان دریافت کردیم، امکانات مورد نیاز را به سایت اضافه کردیم.

در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ مهندس از رشته‌های عمران، معماری، برق، مکانیک و کامپیوتر داخل سایت ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۲۳۰‌پروژه داخل سایت تعریف و انجام شده است.

شیوه درآمدزایی‌تان چگونه است؟

درآمد سایت از طریق فروش بسته‌های اعتباری برای کارفرمایان و مجریان و همچنین دریافت حق کمیسیون انجام پروژه تامین می‌شود.

برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

برای تبلیغات از شبکه‌های اجتماعی کمک گرفتیم. همچنین تلاش اصلی بچه‌های تیم برگزاری ایونت و دورهمی برای معرفی بسپاریم، به مهندسان است که خوشبختانه نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

مهم‌ترين چالش پیش‌روی شما از وقتي كه كارتان را شروع كرديد، چه چيزي بوده؟

چالش اصلی اعتماد کارفرماها به این پلتفرم بود. کارفرماها اکثرا به صورت سنتی، اقدام به برون‌سپاری پروژه‌های خود می‌کردند. این موضوع گاهی برای آنها ضررهای مالی یا اعتباری به همراه داشت. برای همین اعتماد‌کردن به پلتفرمی که تازه ‌کار خود را شروع کرده، کمی سخت بود.

البته ما با پیشنهادهای خوبی که برای کارفرمایان در نظر گرفتیم، سعی کردیم اعتمادشان را جلب کنیم. خوشبختانه بعد استفاده از این سیستم و گرفتن نتیجه مطلوب، کارفرماها کم‌کم به این سیستم علاقه‌مند شدند‌ و پلتفرم ما را به‌یکدیگر معرفی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.