بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی روس‌ها، یاندکس نام دارد!

0

یاندکس (Yandex) یک شرکت فناوری اطلاعات روسی است که بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی روسیه و هشتمین موتور جست‌وجوی جهان را اداره می‌کند. همچنین این شرکت توسعه‌دهنده سرویس‌ها و محصولات اینترنتی بسیاری هم بوده است. صفحه خانگی Yandex.ru محبوب‌ترین وب‌سایت در روسیه است.

یاندکس به عنوان هشتمین موتور جست‌وجو در سراسر دنیا شناخته شده است که بیش از ۱۵۰ میلیون جست‌وجو در روز و بیش از ۵۰.۵ میلیون بازدیدکننده در روز داشته است.

ماموریت این شرکت ارائه پاسخ به هر پرسشی است که کاربر دارد. به علاوه یاندکس یک حضور بسیار وسیع در قزاقستان از مه ۲۰۱۷، در اوکراین دارد و تقریبا یک‌سوم از تمام نتایج جست‌وجو در آن بازارها را ارائه می‌دهد و ۴۳درصد از تمام نتایج جست‌وجو در بلاروس را عرضه می‌کند.

صفحه وب Yandex.ru به عنوان محبوب‌ترین وب‌سایت در روسیه رتبه‌بندی شده است. این وب‌سایت در بلاروس، قزاقستان و ترکیه فعالیت دارد. یاندکس لبز یک بخش از یاندکس است که در سان‌فرانسیسکو واقع شده است. در سال ۲۰۱۴، یاندکس اعلام کرد که قصد دارد یک دفتر تحقیق و توسعه در برلین آلمان باز کند.

این شرکت دفتر فروش خود در خارج از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در سوئیس برای مشتریان تبلیغاتی اروپایی خود و سپس در شانگهای چین برای شرکت‌های چینی که روی بازار زبان روسی کار می‌کردند، افتتاح کرد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط TNS، FOM و Score، یاندکس بزرگ‌ترین منبع و بزرگ‌ترین موتور جست‌وجو در بازار اینترنتی روسیه بر حسب دسترسی مخاطبان است. در حال حاضر یاندکس یک سهم بازار بیش از ۶۵ درصد در بازار موتور جست‌وجوی روسیه بر حسب ترافیک دارد با اینکه این شرکت گفته است سهم بازار آن در روسیه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، 55.4 درصد بوده است.

رقبای اصلی یاندکس در بازار روسیه گوگل، میل.رو، و رامبلر هستند. یاندکس یکی از موتورهای جست‌وجوی غیر‌انگلیسی‌زبان ملی است که یکی از رقبای اصلی برای گوگل به شمار می‌رود.

طبق بازاریابی یاندکس، یکی از بزرگ‌ترین مزایای کاربران روسی‌زبان توانایی در تشخیص انعکاس روسی در پرس‌و‌جو‌های جست‌وجو است.

از سال ۲۰۱۰، یاندکس در شرکت‌های روسی و خارجی سرمایه‌گذاری کرده است. در بین این شرکت‌ها می‌توان به ویزی لبز، بلوکو، سیسموتک، مولتی‌شیپ، سیلز پریدیکت و غیره اشاره کرد.

در جولای سال ۲۰۱۷، اوبر و یاندکس کسب‌و‌کارهای رانندگی خود را در روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس و گرجستان ادغام می‌کنند. اوبر ۲۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و ۳۶/۶ درصد از سهم شرکت را کسب می‌کند. یاندکس نیز ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده و ۵۹/۳ درصد از سهام شرکت جدید را از آن خود می‌کند. در نوامبر سال ۲۰۱۷، اوبر با Yandex.Taxi ادغام شد تا یک شرکت خطرپذیر مشترک راه‌اندازی شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.