با شخصیت چاپ‌آقا آشنا شوید

0

شخصیت چاپ‌آقا

چاپ‌آقا علاوه بر لوگو، یک نماد هم دارد که شبیه به مکعب است و ‌روی چهار‌ وجه جانبی آن چهره چهار مرد دیده می‌شود.

چهره اول، مردی است جوان که «آقای مجنتا» نام دارد و محصولات جدید شرکت را معرفی می‌کند.

مرد دوم «آقای بلک» است که در بین چهارمرد از همه پیرتر است و با مویی سپید و کوله‌باری از تجربه، به عنوان نماد ناظر چاپ در نظر گرفته شده است.

مرد سوم «آقای سایان» میانسال است که همیشه با حوصله به سوالات مشتریان پاسخ می‌دهد و سفارش‌های ثبت‌شده را هم پیگیری می‌کند.

در نهایت مرد چهارم «آقای یلو»ی جذاب و شاداب است که به عنوان نماد واحد ارسال در نظر گرفته شده است؛ آقای یلو مدعی است که خود را سه‌سوته به محل تحویل سفارش رسانده و به صورت فرز و سریع و البته صحیح و سالم سفارش‌ها را تحویل مشتری می‌دهد!

شخصیت چاپ‌آقا

 خطای انسانی؛ مهم‌ترین چالش چاپ‌آقا

از آنجایی که در بخش‌های مختلف فرآیند چاپ بخش‌های مختلف با یکدیگر پیوستگی و ارتباط داشته و افراد زیادی درگیر هستند، هرگونه خطای انسانی حتی در سطح بسیار جزئی می‌تواند انجام سفارش مشتریان را با مشکل مواجه سازد.

به همین خاطر آقای مدیر معتقد است که بزرگ‌ترین چالش چاپ‌آقا از ابتدا تاکنون خطاهای انسانی بوده است؛ به همین خاطر همواره سعی مجموعه بر آن بوده تا با دقیق‌تر کردن فرآیندها، کمرنگ‌کردن شخص‌محوری و پررنگ‌کردن کار تیمی این خطاها به حداقل ممکن برسند.

حدود ۹۵ درصد از سفارش‌ها با موفقیت و رضایت مشتری انجام شده و شکایتی را به دنبال ندارند؛ تنها ۵ درصد ممکن است بنا به دلایل مختلف ناراضی باشند و با توجه به این روش سنجش، مدیران مجموعه آمار ۹۵ درصد را برای رضایتمندی مشتریان از خدمات و محصولات خود اعلام کرده‌اند.

شخصیت چاپ‌آقا

 ما فقط با خودمان رقابت می‌کنیم!

چاپ‌آقا مزیت‌های رقابتی زیادی را برای خود در نظر گرفته که «قیمت» و «کیفیت» دو نمونه از مهم‌ترین این مزیت‌ها هستند؛ البته این به معنای آن نیست که لحظه به لحظه وضعیت رقبا را رصد کند و سعی کند که از آنها جلو بزند! بلکه مهم‌ترین معیاری که در چاپ‌آقا به آن توجه می‌شود، پیشرفت نسبت به خود مجموعه است و رشد نسبت به توانی که می‌تواند داشته باشد.

بر این اساس چاپ‌آقا تنها به این مسئله راضی نیست که مثلا سفارش معینی را که رقبا در طول ۵روز انجام می‌دهند، ۳روزه به اتمام می‌رساند؛ بلکه در تلاش است تا حتی مدت زمان انجام همان سفارش ۳روزه را هم به ۲ روز و یا حتی یک روز تقلیل دهد.

همین رویکرد باعث شده که نمودار رشد در هر ماه نسبت به ماه گذشته از شیب بیشتری برخوردار باشد؛ آن هم در شرایطی که شاخص‌های مختلف اقتصادی در کشور حالتی لرزان و متزلزل به خود گرفته‌اند! این نگاه درونگرا را می‌توان در کنار فرآیند‌محوری، از جمله مهم‌ترین عوامل موفقیت مجموعه چاپ‌آقا به حساب آورد.

شخصیت چاپ‌آقا

بزرگ‌ترین دستاورد چاپ‌آقا کار فرهنگی است!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.